1.060.478

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iparvállalati marketing

Marketing alapfogalmak és a piac megismerése/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Budapesti Műszaki Egyetem Továbbképző Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím: Budapesti Műszaki Egyetem Továbbképző Intézete előadássorozatából
Kötetszám: 4831
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 417 példányban. 26 fekete-fehér ábrával illusztrált. Kihajtható mellékletekkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az iparvállalati marketingről szóló sorozat első kötete természetszerüleg magával a marketinggel, annak ismertetésével, vállalati helyével stb. foglalkozik. Gazdasági mechanizmusunkkal közel... Tovább

Előszó

Az iparvállalati marketingről szóló sorozat első kötete természetszerüleg magával a marketinggel, annak ismertetésével, vállalati helyével stb. foglalkozik. Gazdasági mechanizmusunkkal közel egyidőben jelent meg ez a fogalom a hazai közgazdasági életben, pontosabban ekkor kezdett elterjedni, mindennapivá válni. Továbbképző tanfolyamok anyagában, folyóiratok és kongresszusok címében, cikkekben, egyetemi munkatervekben jelenik meg mind gyakrabban a marketing. A hazai publikációk elsősorban a külföldi cikkek, tanulmányok, könyvek, módszerek, eredmények ismertetéséből állottak, ma már azonban ezeken tulmenően az adaptáció, a módszerválasztás, az alkotó felhasználás terén is egyre több előadás hangzik el, egyre több cikk jelenik meg. Vannak intézmények, ahol kimondottan marketing kutatás folyik, de még mindig nincs olyan széles kutatási, oktatási és tanácsadási bázis, mint amelyet - megitélésünk szerint - e téma megérdemelne.
Minden jegyzet, könyv, tanulmány egyik fő problémája annak meghatározása, hogy kiknek szól a könyv, hogy kit tekinthetünk potenciális olvasónak? Ez az első kérdés, amit a szerkesztőnek, az íróknak fel kell tennie magának, mert az erre adandó válasz meghatározza a könyv tartalmát, nem egyszer módszerét is. Mi úgy érezzük, hogy e könyvünk s e sorozatunk olvasói elsősorban a BME Mérnöki Továbbképző Intézete tanfolyamainak résztvevői lesznek, olyan műszaki szakemberek, akik érdeklődnek közgazdasági, kereskedelmi, marketing kérdések iránt. Ezek részére szeretnénk összefoglalóan bemutatni a marketing probléma körét, felvillantva azt a széles horizontu területet, amit e téma jelent. Ugyanakkor ez az anyag csatlakozik a tanfolyamok tematikájához s igyekszik kielégiteni a hallgatók irásbeli anyag iránti igényét is. Reméljük, hogy ezt a célkitüzést a körülmények és lehetőségek figyelembevételével, sikerül elérnünk. Vissza

Tartalom

Vállalat és környezete11
Vállalati környezet11
Környezeti információk13
A piac17
A marketing meghatározása23
Definiciók23
Marketing koncepció26
A marketing rendszere29
Négy felfogás a marketingről33
A marketing, mint optimalizáló módszer33
A marketing, mint információs rendszer34
A marketing, mint a vezetés eszköze36
A marketing, mint kibernetikai rendszer41
A felfogások összekapcsolása51
Marketing stratégia és taktika55
Koncepció - stratégia - taktika55
Az első példa - svéd példa57
A második példa - angol példa60
A harmadik példa - hazai példa69
Befejezés helyett71
A piacmegismerés módszerei
A piackutatás általános kérdései75
A piackutatás helye a marketingen belül75
A piackutatás és a többi marketing terület kapcsolata76
A piackutatás ágazatai79
Piackutatás a szocialista gazdaságban91
Mikor van szükség piackutatásra?93
A piackutató módszerek95
Piacszegmentáció95
A piackutatási módszerek felosztása98
Szekunder jellegű piackutatás99
Primer jellegű piackutatás100
A piackutató vizsgálatok lebonyolitása
A piackutatási munka fázisai125
A primer jellegű vizsgálatok lebonyolitása126
A piackutató jelentés elkészitése143
A piackutató tevékenység szervezése143
Felhasznált és ajánlott irodalom151
Mellékletek
1. sz. A szekunder jellegű adatok forrásai153
2. sz. Az adatok feldolgozása156
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem