1.066.452

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Intézményfejlesztési útmutató a differenciált, IPR alapú fejlesztések megvalósításához

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 236 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-89705-1-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Tisztelt Olvasó!
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által megvalósított TÁMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció" II. szakasz után kiemelt projekt támogatásával készült el az Intézményfejlesztési útmutató a differenciált, IPR alapú fejlesztések megvalósításához című kiadvány, melyet Arató Ferenc és Varga Aranka készített.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. törvény céljai közt kiemeli, hogy a méltányosság és minőség elengedhetetlen a köznevelés intézményeiben. Ugyanezeket a kritériumokat fogalmazza meg a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia, valamint a napjainkban megjelent OECD jelentés. Ez utóbbi javaslatként azt is kiemeli, hogy szükséges többlettámogatással ellátni a hátrányos helyzetű diákokat és többletforrással az intézményeiket, mivel ez a befektetés a későbbiekben megtérül.
Mindezen gondolatok Magyarországon pedagógiai gyakorlatba ágyazottan működnek, ugyanis az elmúlt évtizedben közel 1700 köznevelési intézményben vezették be a társadalmi... Tovább

Fülszöveg


Tisztelt Olvasó!
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal által megvalósított TÁMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció" II. szakasz után kiemelt projekt támogatásával készült el az Intézményfejlesztési útmutató a differenciált, IPR alapú fejlesztések megvalósításához című kiadvány, melyet Arató Ferenc és Varga Aranka készített.
A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. törvény céljai közt kiemeli, hogy a méltányosság és minőség elengedhetetlen a köznevelés intézményeiben. Ugyanezeket a kritériumokat fogalmazza meg a Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia, valamint a napjainkban megjelent OECD jelentés. Ez utóbbi javaslatként azt is kiemeli, hogy szükséges többlettámogatással ellátni a hátrányos helyzetű diákokat és többletforrással az intézményeiket, mivel ez a befektetés a későbbiekben megtérül.
Mindezen gondolatok Magyarországon pedagógiai gyakorlatba ágyazottan működnek, ugyanis az elmúlt évtizedben közel 1700 köznevelési intézményben vezették be a társadalmi integrációs felkészítés pedagógiai rendszerét (IPR). Az IPR és az ahhoz kapcsolódó fejlesztés, szolgáltatás alapvető társadalmi érdekek szolgálatában áll, s kormányzati ciklusokon átívelve biztosíthatja azt a pedagógiai és financiális többlettámogatást, amely egy-egy intézménynek szükséges a minőségi oktatás komplex kialakításához a hátrányos helyzetű tanulók érdekében.
Az integrációs felkészítés rendszerének szakmai kiinduló pontja az a tény, hogy a különböző társadalmi helyzetű gyerekek együttnevelése csak inkluzív (befogadó) környezetben lehet eredményes. A befogadó környezet kialakítása és fenntartása pedig folyamatos fejlesztéssel tud megvalósulni. A fejlesztés fókuszában az a cél áll, hogy az adott nevelési tér - ahol jelen Vcin gyermek, tanuló, szülő, nevelő - és a pedagógiai gyakorlat képes legyen valamennyi gyermek és tanuló szociális és kulturális hátteréből, valamint egyéni adottságaiból adódó igényeire hatékonyan és eredményesen reagálni. Másik sarokpont, hogy a cél elérése érdekében megvalósuló konkrét intézményfejlesztési folyamat mindig a programba belépő intézmény adott pillanatot jellemző helyzetéből indul ki: vagyis nincsenek „jó tanuló" vagy „rossz tanuló" intézmények, csak olyanok, akik ilyen vagy olyan adottságokkal érkezve indulnak el az inkluzív pedagógiai környezet kialakításának útján. Konklúzió: az IPR-es intézmények más-más helyzetben vannak az IPR bevezetés és működtetése szempontjából, más-más időben, társadalmi környezetből és eltérő adottságokkal lépnek a programba. Mindezekből adódóan számukra éppen úgy, mint diákjaik számára csakis a differenciált fejlesztés hozhat eredményt. Ebben ad segítséget az Útmutató. A TAMOP 3.3.1 „Esélyegyenlőség és integráció II. szakasz" kiemelt projekt az esélykiegyenlítést és az oktatási integrációt szolgálva olyan kiadványokat jelentet meg a jelen kötet mellett, melyekben a szerzők integrációt támogató módszertani intézményi jó gyakorlatokat szedtek csokorba, továbbá a gyermekek 3. életévétől szóló komplex óvodai mérő-fejlesztő munkához adnak iránymutatást, továbbá egy afroamerikai oktató, kutató emberijogi és szülői törekvéseit írja le az integráció kapcsán. A kötetek között fellelhető még az európai uniós országokban az utóbbi években megjelenő integrációs támogatáspolitika fejlesztéseiről beszámoló kiadvány.
Esélyegyenlőség és Integráció Projektiroda Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem