1.067.339

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Interkulturális tanulás

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Európa Tanács-Európai Bizottság
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím: T-Kit
Kötetszám: 4
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-8708-42-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mit is jelent az, hogy T-kit? Kétféle válasz is adható erre a kérdésre. Az első: "Training Kit (magyarul: képzési csomag), melynek rövidítése T-kit. A második a szó hangzásával kapcsolatos: a T-kit... Tovább

Előszó

Mit is jelent az, hogy T-kit? Kétféle válasz is adható erre a kérdésre. Az első: "Training Kit (magyarul: képzési csomag), melynek rövidítése T-kit. A második a szó hangzásával kapcsolatos: a T-kit angol kiejtése hasonló a "Ticket" (jegy) szóéhoz.
Utazásaink során jegyre van szükségünk. a borítón látható figura, Spiffy, vonatjeggyel a kezében útra kel, hogy új ismeretekhez jusson. a T-kit sorozat köteteit mindenki számára jól használható munkaeszköznek szánjuk. Pontosabban, ifjúságsegítők és képzők számára szeretnénk olyan elméleti és gyakorlati segédeszközt biztosítani, amelyet munkájuk és a fiataloknak tartott képzések során használhatnak. Vissza

Tartalom

Bevezetés 7
Az interkulturális tanulás és értékek Európában 9
Mi Európa és merre tart? 9
Európa: a sokféleség fogalma 9
Néhány szó a európai intézmények történelméről és értékeiről 10
Kihívások Európa számára 11
Új kiindulási pontok 12
A fiatalok és az interkulturális tanulás: kihívások 15
Az interkulturális tanulás nézetei 17
Bevezetés 17
A tanulás vizsgálata: Mi a "tanulás"? 17
Mi a kultúra? ...és akkor mit jelent az, hogy interkulturális? 18
A kultúra vizsgálata 18
A kultúra jéghegy modellje 18
Geert Hofstede kulturális dimenziók modellje 20
Edward T. és Mildred Reed Hall, a kultúra viselkedésbeli összetevői 22
Jacques Demorgon és Markus Molz eszmecseréje a kultúráról 24
Az interkulturális tanulás vizsgálata
Milton J. Bennett interkulturális érzékenység fejlesztési modellje 28
Összefoglalás 32
Az interkulturális oktatás vizsgálata 33
Oktatási rendszer az interkulturális tanulás számára? 35
Általános megfontolások 35
A módszer kiválasztása, megalkotása és alkalmazása 37
Módszerek 39
Bemelegítő gyakorlatok 39
Bevezetés 39
"Látod, amit én látok? Látom, amit te látsz?" 40
"GRRR - PFUJ - BUMM!" 41
"60 másodperc = 1 perc, vagy mégsem?" 42
"A különbözőségek hagymája" 43
Egyéni gyakorlatok 44
Bevezetés 44
"A Másik felé vezető Utam" 44
"Tükröm, tükröm" 47
"Az identitással szembenézve" 49
Eszmecser, vita, konfrontáció 51
"Hol állsz?" 51
"Tudsz-e értékekkel üzletelni?" 54
"Abigél" 56
Szimulációs gyakorlatok 58
Gyakorlati megfontolások 58
Limit 20 59
Megértő kutatás 60
A derdek 62
Szerepjátékok 66
A szerepjáték, mint módszer 66
Mit gondolsz, ki fog ma velünk vacsorázni? 66
Kapcsolat a kisebbségi szervezetek között 67
Problémamegoldás 69
A kilencpontos probléma 69
Tojá(s)ték 71
Kiél vannak az elemek? 73
Kutatás és bemutatók 75
Kultúrlabor 75
Értékelés 77
Általános megfontolások 77
A beszélő fa 78
Kifejező ugrálósdi 80
Egyéb gyakorlatok 83
Bevezetés 83
A világháló 83
Interkulturális hitvallások 85
A hatalom nagyszerű játéka 87
Euro-vasút á la carte 88
Műhelymunka 89
Felkészülés egy nemzetközi (ifjúsági) csereprogramra 89
Kisebbség és többség 91
Interkulturális konfliktusok megoldása 92
Hogyan keltsük fel az érdeklődést az interkulturális tanulás iránt? 95
Javasolt szójegyzék 97
Az Interkulturális tanulás T-kit értékelése 99
Felhasznált irodalom 101
Továbblépés 103
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem