1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Interkulturális és nemzetközi kommunikáció a globalizálódó világban

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 260 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-734-074-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A XXI. század egészen más, mint az a világ, amelyet az elmúlt évszázadban megismertünk. Ma már nem meglepő, hogy egy-két nap alatt könnyűszerrel eljuthatunk a világ szinte bármelyek, tegnap még oly... Tovább

Előszó

A XXI. század egészen más, mint az a világ, amelyet az elmúlt évszázadban megismertünk. Ma már nem meglepő, hogy egy-két nap alatt könnyűszerrel eljuthatunk a világ szinte bármelyek, tegnap még oly távolinak hitt nagyvárosába. Csakúgy, mint otthon, a világ túlsó felén is nézhetjük a Cable News Network (CNN) adását, figyelemmel kísérhetjük a világban folyó eseményeket, megvehetjük bármelyik külföldi terméket, hazaszólhatunk a mobiltelefonon, cseveghetünk magyarországi barátainkkal a világhálón, sőt akár üzleti ügyeinket is könnyedén intézhetjük a távolból. Természetesen nem kell elutazni ahhoz, hogy észrevegyük e változásokat, hiszen otthonunkból is kommunikálhatunk más országokban élő emberekkel. Saját nappalinkban nézhetjük az Al-Dzsazíra csatornát (a CNN megfelelője az arab világban) vagy éppen valamelyik mexikói, indiai szappanoperát. ma már az sem szokatlan, ha szűkebb környezetünkben vagy munkahelyünkön olyan bevándorlókkal érintkezünk és barátkozunk, akik bolygónk nemrég még távolinak hitt, egzotikus vidékeiről származnak. Az elmúlt néhány évben nemcsak a kommunikáció módjában, de emberi kapcsolatainkban is gyökeres változás állt be: sokkal gyakrabban érintkezünk más kultúrából érkező emberekkel. A közlekedésben, kommunikációs technológiákban, bevándorlási szokásokban és a globális gazdaságban bekövetkező változások velejárója, hogy az interkulturális találkozások és cserék fokozatosan mindennapi életünk részévé válnak. Vissza

Tartalom

Előszó9
A szerzőkről11
Róka Jolán: Bevezetés az interkulturális és nemzetközi kommunikációba13
Interkulturális kommunikáció20
Nemzetközi kommunikáció26
Kultúra és kommunikáció kapcsolata29
Összefoglalás45
Irodalom46
Internetes hivatkozások47
Sandra Hochel: Kulturális különbségek48
A kulturális minták áttekintése49
A kulturális minták elemzésének haszna és kockázata52
Hofstede kulturális dimenziói54
Értékdimenziók Közép-Európában66
Kontextusgyenge és kontextuserős kommunikációs mód67
Értékorentációk74
Összefoglalás83
Irodalom84
Sandra Hochel: A kultúra és a nem verbális kommunikáció86
A nem verbális kommunikáció természete87
A nem verbális viselkedés jellegzetességei89
A nem verbális kommunikáció típusai96
A nem verbális kommunikáció készségek fejlesztése128
Összefoglalás129
Az érzelemfelismerési teszt megoldókulcsa130
A nem verbális emblémák tesztjének megoldókulcsa130
Irodalom131
Róka Jolán: Kulturális változatok a nyelvhasználatban134
Nyelv és jelentés134
A kontextus jelentősége137
Stílusbeli különbségek141
Nyelv és gondolkodás147
Nyelven belüli különbségek152
Idiómák152
Hogyan használjuk a nyelvet interkulturális könyezetben?155
Összefoglalás156
Irodalom157
Internetes hivatkozások158
Charmaine E. Wilson: Interkulturális kommunikáció szervezeti kontextusban159
Kulturális minták160
Kommunikációs szabályok162
Üdvözlés és megszólítás164
Bizalom és kapcsolatépítés165
Ajándékozás167
Verbális viselkedés168
Nem verbális viselkedés168
Személyközi konfliktus170
Útmutató172
Összefoglalás174
Irodalom175
Ted Schwalbe: A globális média176
A média szerepe a globális kommunikációban177
Távközlési műholdak177
Az internet179
Mobiltelefonok180
Globális információáramlás182
Multinacionális médiavállalatok191
A globális média201
Összefoglalás206
Irodalom207
Internetes hivatkozások207
Ted Schwalbe: Nemzeti médiarendszerek a világban208
Alapvető szerkezeti különbségek208
Szórakoztatás215
Hírek216
Zene216
Közszolgálat217
Programgyártás217
Észak-Amerika218
Közép- és Dél-Amerika221
Nyugat-Európa225
Közép- és Kelet-Európa231
Közel-Kelet236
Afrika239
Ázsia244
Ausztrálázsia (Óceánia)248
Összefoglalás249
Irodalom250
Internetes hivatkozások250
Sandra Hochel: Út a hatékony interkulturális kommunikáció felé251
Motiváció253
Kulturális tudás253
Készségek254
Összefoglalás260
Irodalom260
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem