1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Innovációs stratégia a versenyképességért

Budapest
Kiadó: Országos Műszaki Fejlesztési Bizottság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Magyarország felzárkózási stratégiájának kulcsa a nemzetközi versenyképesség, az ehhez vezető műszaki, szervezeti-vezetési és piaci innovációkat segítő és ösztönző társadalmi és gazdasági... Tovább

Előszó

Magyarország felzárkózási stratégiájának kulcsa a nemzetközi versenyképesség, az ehhez vezető műszaki, szervezeti-vezetési és piaci innovációkat segítő és ösztönző társadalmi és gazdasági feltételek kialakítása. Csak olyan offenzív innovációs stratégia és politika biztosíthatja gazdaságstratégiai prioritások elérését, amely konzisztens és élvezi a kormány és a társadalom támogatását. Az innovációs stratégiát nemcsak fontos kiegészítő elemnek, hanem orientációs pontnak is kell tekinteni, mert az innováció nem szűkíthető le a gazdaságra, ugyanis hatással van a társadalmat, a társadalom életminőségét befolyásoló valamennyi tevékenységre. Az innovációs stratégiának válaszolnia kell azokra a kihívásokra, amelyeket a tudás felértékelődése, a globalizáció és az EU csatlakozás következtében erősödő verseny jelent.
Az innovációs stratégia fő célja a makro- és mikroszintű versenyképesség fokozása és ezzel a társadalmi, gazdasági és környezeti szempontból egyaránt fenntartható fejlődés elősegítése: új, és minél nagyobb arányban minőségi (tudás-intenzív, nagyobb hozzáadott értéket előállító) munkahelyek teremtése; a lakosság életminőségének javítása; a regionális fejlettségbeli különbségek kiegyenlítése. Vissza

Tartalom

ÖSSZEFOGLALÁS 5
1. AZ INNOVÁCIÓS STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK LEGFONTOSABB KERETEI, CÉLJAI 12
2. JÖVŐKÉPEK 15
2.1. Aktív stratégián alapuló kedvező jövőkép 18
2.2. A megvalósítás irányai 19
3. HELYZETELEMZÉS 22
3.1. Makrogazdasági feltételek 22
3.2. A nemzeti innovációs rendszer elemei 23
3.3. Az innovációs folyamatok megfigyelése, mérése 26
4. AZ INNOVÁCIÓS STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSÁNAK LEGFONTOSABB FELTÉTELEI 28
4.1. A humán erőforrások fejlesztése, oktatás, képzés 29
4.2. Az innováció, ezen belül a K+F tevékenység ösztönzése, eszközeinek értékelése 31
4.3. Regionális különbségek csökkentése az innováció ösztönzésével 33
4.4. Az innovációt gyorsító beruházások, a külföldi tőkebevonás új, ösztönzőbb feltételeinek kialakítása 34
4.5. Az innovatív KKV-k szerepének erősítése, fejlődésük ösztönzése 35
4.6. Az innovációt ösztönző programok koordinálása 35
4.7. A nemzetközi K+F kapcsolatok fokozottabb kihasználása 37
5. AZ INNOVÁCIÓS STRATÉGIA ESZKÖZRENDSZERE 38
5.1. A tudás fejlesztése 38
5.1.1. Az innovációt segítő infrastruktúra fejlesztése 40
5.1.2. Szabványosítás és szellemi tulajdon 40
5.2. Külső kapcsolatok fejlesztése 42
5.3. A tudás terjedésének ösztönzése 43
5.3.1. Innovációs hálózatok és innovációs csomópontok, társulások (klaszterek) 44
5.3.2. A technológiai diffúzió elősegítése a kis- és középvállalatoknál 45
5.4. Az innováció-politika regionális eszközei 46
5.5. Az innovációt ösztönző gazdasági környezet és pénzügyi eszközök 48
5.5.1. Direkt támogatások, az állam szerepe 48
5.5.2. Közvetett pénzügyi ösztönzők 50
6. AZ OMFB HOZZÁJÁRULÁSA AZ INNOVÁCIÓS STRATÉGIA MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ 51
MELLÉKLET 57
Fogalmak 58
Rövidítések 60
Ábrák 61
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem