1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Innováció I.

Innováció-kreativitás-hatékonyság/Innovációmenedzsment-módszerek/Nemzetközi információs anyag/Kézirat

Budapest
Kiadó: Műszaki Fordító Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: 7 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az innováció kifejezés a latin innovatio /megújítás/ szóból származik. /8/
A Közgazdasági Kislexikon szerint "innováció a termelési folyamat valamely elemében megvalósuló jelentős újítás, amely... Tovább

Előszó

Az innováció kifejezés a latin innovatio /megújítás/ szóból származik. /8/
A Közgazdasági Kislexikon szerint "innováció a termelési folyamat valamely elemében megvalósuló jelentős újítás, amely annak minőségi változását, ugrásszerű fejlődését idézi elő... kiterjedhet a műszaki fejlődés valamennyi belső mozzanatára... lényegéhez tartozik új tudományos eredmények alkalmazása ezeken a területeken. Tágabb értelemben innovációról beszélnek a piaci kapcsolatokban, gazdálkodási formákban és módszerekben, a termelés szociológiai viszonyaiban megvalósuló újítás esetében is. Az innováció hatóköre igen különböző lehet, az egyedi terméktől a gazdaság különböző aggregáltságú egységein keresztül a világgazdaságig terjedhet."
A nemzetközi szakirodalomban különböző szerzők lényegében ehhez hasonlóan határozzák meg az innováció fogalmát, a meghatározások az igen egyszerűtől a bonyolultig terjednek. Igen egyszerű az a meghatározás, amely szerint: "innováció mindössze másképpen csinálni valamit". E meghatározás megfogalmazója egyben elejét veszi olyan támadásnak, amely ezt az újítás koncepciója felvizezésének tekinthetné, és azt bizonyítja, hogy minden innováció vizsgálata esetében rá lehet jönni: az új eljárásnak, vagy újszerű tárgynak már volt elődje, ötlet vagy prototípus formájában. Vissza

Tartalom

1. Az innovációról általában 3
1.1. Az innováció meghatározása, jellegzetességei, jelentősége 3
1.2. Az innovációt hajtó gazdasági, tudományos és műszaki tényezők 8
1.3. A tudomány és a technika viszonya 19
1.4. A kreativitás 22
1.5. Az innovatív vezetés 28
2. Innováció és szociológia 41
3. Az állam szerepe 45
3.1. Egyes országok kormányának innovációs politikája 45
3.2. Viták az állam szerepéről 55
4. Innováció és gazdaság 65
5. Innovációmenedzsment a gyakorlatban 73
5.1. Kreativitástechnikák, ötletkeresés 73
5.2. Mérési problémák 84
5.3. Az innováció bevezetése 86
5.4. A szervezési innováció 95
5.5. A marketinginnováció 96
5.6. A kis- és középvállalatok viszonya az innovációhoz 101
5.7. Innováció és kvalifikáció 105
Irodalom 123
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem