| Bevezető | 9 |
| Útmutatás a dokumentációhoz | 13 |
| Az inkulturáció fogalma és esélyei | |
| Egy új fogalom analízise és megnyilvánulási formái | 17 |
| Kultúra és inkulturáció | 17 |
| Az inkulturáció fogalma, analógiái és fajai | 20 |
| A dezinkulturáció (akkulturáció). A kulturális emlékek lerombolása | 22 |
| A kolonialista inkulturáció | 24 |
| Az izolált inkulturáció | 31 |
| Az inkulturáció esélyei | 33 |
| Az inkulturáció közlője és befogadója | 33 |
| Az inkulturáció piramisa és annak rétegei | 36 |
| Az irracionális réteg inkulturációs problémái | 36 |
| A cselekvő jellegű (mozgó) kultúra átadása | 39 |
| Inkulturáció és manipuláció különbsége a nevelésben | 43 |
| A "piramis" két felső rétege | 45 |
| Az absztrakt-racionális réteg különleges nehézségei | 45 |
| A zseni és az inkulturáció | 48 |
| A "piramis" egyes rétegeinek kapcsolódása | 50 |
| Az inkulturáció kritériumai | 52 |
| Az inkulturáció az egyház tapasztalatában | |
| Az inkulturáció a Szentírásban | 59 |
| Az inkulturáció védekező jellege az Ószövetségben | 59 |
| Az Újszövetség nyitottá válik a görög kultúra befogadására | 60 |
| A kinyilatkoztatott igazságok sajátos inkulturációs módszere a dramatizálás | 62 |
| A görög és római kultúra átvétele az egyházban | 65 |
| A görög filozófia és irodalom begyökereztetése a teológiába az ókeresztény korban | 65 |
| A görög filozófia latin nyelvű átültetése. Arisztotelész és Aquinói Szent Tamás | 67 |
| A latin eposz inkulturálása. Vergilius és Dante | 73 |
| A klasszikus kultúra átplántálása a reneszánszban. Az európai humanizmus törekvése | 79 |
| A római jog begyökerezése az egyházjogba | 86 |
| A II. Vatikáni zsinatot megelőző idők pozitív és negatív tapasztalatai | 90 |
| A nem keresztény kulturális emlékek megbecsülése | 90 |
| Cirill, Metód és a nemzeti nyelvű liturgia vitája | 91 |
| Az első kínai misszió és az inkulturáció prófétája: Mateo Ricci | 92 |
| A templomépítés mint a környezeti elemek felhasználásának modellje | 95 |
| Liturgia és inkulturáció | 96 |
| A II. Vatikáni zsinat és az irányelvek gyakorlati megvalósításának kísérletei | 101 |
| A zsinat állásfoglalása és az Evangélium inkulturálásának feladatai | 101 |
| Az inkulturáció iránymutató szempontjai | 104 |
| A latin-amerikai kísérlet. A felszabadítás teológiája és a pluralizmus az egyházban | 107 |
| A "Lumkó" intézet Afrikában és az inkulturáció "középútja" | 110 |
| A világkatekizmus megjelenését megelőző viták. Az "egység a sokféleségben" elve | 113 |
| Az új Európa és az inkulturáció feladatai | |
| Európa belső inkulturációjának terepszemléje | 121 |
| Az új Európa inkulturációs problémái | 121 |
| Az európai kultúra nagy előítéletei | 124 |
| Az európaiság tudatának paradoxona | 127 |
| Nyugat- és Kelet-Európa inkulturációs találkozása a pártállamok időszakában | 132 |
| Kríziselméletek és próféciák Európáról | 135 |
| Európa szellemi határai | 138 |
| Az európai tudat összekötői | 141 |
| Európa nyelve | 141 |
| Európa sikerkönyvei és neves levelezői | 146 |
| Az európai kultúra nagy utazói | 155 |
| Hírhedett zenésze Európának. Liszt Ferenc | 159 |
| Egy tudományos "vándortársulat" Európában: a Societas Ethica | 163 |
| Nyugat-európai utas Kelet-Közép-Európából. Zbigniew Herbert: "Barbár a kertben" | 166 |
| Van-e még esélye a keresztény értékeknek Európában? | 169 |
| Szekularizáció, ateizmus, és a vallás rehabilitálása a történelmi fordulat után | 169 |
| Visszatérnek-e a szentek Európába? | 172 |
| Az újraevangelizálás feladata Európában | 176 |
| Összegező visszapillantás | 182 |
| Jegyzetek és irodalmi utalások | 186 |