Bevezető | 9 |
Útmutatás a dokumentációhoz | 13 |
Az inkulturáció fogalma és esélyei | |
Egy új fogalom analízise és megnyilvánulási formái | 17 |
Kultúra és inkulturáció | 17 |
Az inkulturáció fogalma, analógiái és fajai | 20 |
A dezinkulturáció (akkulturáció). A kulturális emlékek lerombolása | 22 |
A kolonialista inkulturáció | 24 |
Az izolált inkulturáció | 31 |
Az inkulturáció esélyei | 33 |
Az inkulturáció közlője és befogadója | 33 |
Az inkulturáció piramisa és annak rétegei | 36 |
Az irracionális réteg inkulturációs problémái | 36 |
A cselekvő jellegű (mozgó) kultúra átadása | 39 |
Inkulturáció és manipuláció különbsége a nevelésben | 43 |
A "piramis" két felső rétege | 45 |
Az absztrakt-racionális réteg különleges nehézségei | 45 |
A zseni és az inkulturáció | 48 |
A "piramis" egyes rétegeinek kapcsolódása | 50 |
Az inkulturáció kritériumai | 52 |
Az inkulturáció az egyház tapasztalatában | |
Az inkulturáció a Szentírásban | 59 |
Az inkulturáció védekező jellege az Ószövetségben | 59 |
Az Újszövetség nyitottá válik a görög kultúra befogadására | 60 |
A kinyilatkoztatott igazságok sajátos inkulturációs módszere a dramatizálás | 62 |
A görög és római kultúra átvétele az egyházban | 65 |
A görög filozófia és irodalom begyökereztetése a teológiába az ókeresztény korban | 65 |
A görög filozófia latin nyelvű átültetése. Arisztotelész és Aquinói Szent Tamás | 67 |
A latin eposz inkulturálása. Vergilius és Dante | 73 |
A klasszikus kultúra átplántálása a reneszánszban. Az európai humanizmus törekvése | 79 |
A római jog begyökerezése az egyházjogba | 86 |
A II. Vatikáni zsinatot megelőző idők pozitív és negatív tapasztalatai | 90 |
A nem keresztény kulturális emlékek megbecsülése | 90 |
Cirill, Metód és a nemzeti nyelvű liturgia vitája | 91 |
Az első kínai misszió és az inkulturáció prófétája: Mateo Ricci | 92 |
A templomépítés mint a környezeti elemek felhasználásának modellje | 95 |
Liturgia és inkulturáció | 96 |
A II. Vatikáni zsinat és az irányelvek gyakorlati megvalósításának kísérletei | 101 |
A zsinat állásfoglalása és az Evangélium inkulturálásának feladatai | 101 |
Az inkulturáció iránymutató szempontjai | 104 |
A latin-amerikai kísérlet. A felszabadítás teológiája és a pluralizmus az egyházban | 107 |
A "Lumkó" intézet Afrikában és az inkulturáció "középútja" | 110 |
A világkatekizmus megjelenését megelőző viták. Az "egység a sokféleségben" elve | 113 |
Az új Európa és az inkulturáció feladatai | |
Európa belső inkulturációjának terepszemléje | 121 |
Az új Európa inkulturációs problémái | 121 |
Az európai kultúra nagy előítéletei | 124 |
Az európaiság tudatának paradoxona | 127 |
Nyugat- és Kelet-Európa inkulturációs találkozása a pártállamok időszakában | 132 |
Kríziselméletek és próféciák Európáról | 135 |
Európa szellemi határai | 138 |
Az európai tudat összekötői | 141 |
Európa nyelve | 141 |
Európa sikerkönyvei és neves levelezői | 146 |
Az európai kultúra nagy utazói | 155 |
Hírhedett zenésze Európának. Liszt Ferenc | 159 |
Egy tudományos "vándortársulat" Európában: a Societas Ethica | 163 |
Nyugat-európai utas Kelet-Közép-Európából. Zbigniew Herbert: "Barbár a kertben" | 166 |
Van-e még esélye a keresztény értékeknek Európában? | 169 |
Szekularizáció, ateizmus, és a vallás rehabilitálása a történelmi fordulat után | 169 |
Visszatérnek-e a szentek Európába? | 172 |
Az újraevangelizálás feladata Európában | 176 |
Összegező visszapillantás | 182 |
Jegyzetek és irodalmi utalások | 186 |