Fülszöveg
Ebben a kötetben a számítógéppel segített tanításnak és tanulásnak a magyar iskolai gyakorlatban bevált módszereit, taneszközeit és hiteles információkban gazdag oktatási honlapjait ismerheti meg az olvasó. Az Oktatási Minisztérium megbízásából, két tanéves iskolakísérletben kidolgozott tanmenetek és óravázlatok segítenek abban, hogy az informatikai eszközökkel végzett tanítás jól illeszkedjen a hagyományos tanórák közé.
Ezek az oktatási segédletek kezdő és haladó számítógép-felhasználóknak egyaránt hasznosak lehetnek. Nemcsak azoknak a tanároknak készültek, akiket már régóta érdekel az informatika, és szívesen kipróbálnák, hogyan tanítható hatásosabban a matematika, fizika, biológia, kémia, idegen nyelv és rajz-művészettörténet informatikai eszközök segítségével, hanem azokat is útbaigazítják, akik csak most ismerkednek a számítógéppel segített tanítás és tanulás módszereivel.
Témáink között szerepel a számítógépes vetítéssel kísért előadás (prezentáció), az igényes...
Tovább
Fülszöveg
Ebben a kötetben a számítógéppel segített tanításnak és tanulásnak a magyar iskolai gyakorlatban bevált módszereit, taneszközeit és hiteles információkban gazdag oktatási honlapjait ismerheti meg az olvasó. Az Oktatási Minisztérium megbízásából, két tanéves iskolakísérletben kidolgozott tanmenetek és óravázlatok segítenek abban, hogy az informatikai eszközökkel végzett tanítás jól illeszkedjen a hagyományos tanórák közé.
Ezek az oktatási segédletek kezdő és haladó számítógép-felhasználóknak egyaránt hasznosak lehetnek. Nemcsak azoknak a tanároknak készültek, akiket már régóta érdekel az informatika, és szívesen kipróbálnák, hogyan tanítható hatásosabban a matematika, fizika, biológia, kémia, idegen nyelv és rajz-művészettörténet informatikai eszközök segítségével, hanem azokat is útbaigazítják, akik csak most ismerkednek a számítógéppel segített tanítás és tanulás módszereivel.
Témáink között szerepel a számítógépes vetítéssel kísért előadás (prezentáció), az igényes illusztrációs anyagok készítése (képek, ábrák, animációk stb.), a virtuális kísérlet (szimuláció, modellezés) és számos, az egyszerű irodai szoftverekben is megtalálható szövegszerkesztő és táblázatkezelő funkció oktatási felhasználása is. Bemutatjuk a számítógépes értékelés (témazáró tesztelés, tanórai számonkérés, gyakoroltatás) módszereit, és ismertetünk ilyen feladatokat, kész teszteket tartalmazó internetes oldalakat is.
A módszerek, amelyeket bemutatunk, kiválóan alkalmasak a korszerű pedagógiai modellek megvalósítására (konstruktív tanulás, kollaboratív tanulás, autentikus iskolai környezet kialakítása). A számítógéppel segített oktatás a differenciált oktatómunka egyedülálló eszköze: egyszerre ad lehetőséget a tehetséggondozásra, a tanulási problémákkal küszködő tanulók fejlesztésére és az átlagos haladásig tempójú diákok képzésére.
Vissza