1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Informatika 5.

Digitális írásbeliség

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-19-5746-4
Megjegyzés: Színes illusztrációkkal, fotókkal. Tankönyvi szám: 00582.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ebben a tankönyvben azt kívánjuk bemutatni, hogyan befolyásolhatja a tanulók gondolkodásmódját, ismeretszerzését, tanulását a számítógép. Remélve, hogy a számítógép használatának elsajátítása megváltoztatja tanulási szokásaikat is. Ehhez rengeteg kipróbálásra váró feladat szerepel a tankönyvben, melyet a számítógép segítségével kell megoldani. Segítőtársuk Robot Robi és Processzor professzor lesz, akik végigvezetik a tanulókat egy kalandos és információban gazdag úton.
Újabb felfedezéseket tehetnek a gyerekek a teknőc világában is. Ehhez a Comenius Logo és az Imagine Logo programot is használjuk. Igyekszünk képessé tenni őket arra, hogy mielőtt egy problémát megoldanak, azt átgondolják, megtervezzék, és megtanulják saját gondolataikat felügyelni. A porblémalátást, problémamegoldást nemcsak logo környezetben mutatjuk be, hanem a Pascal nyelven keresztül is, akár alternatívaként a pedagógusra bízva, akár úgy is, hogy mind a két környezettel megismerkednek a gyerekek. Játékos módon... Tovább

Fülszöveg

Ebben a tankönyvben azt kívánjuk bemutatni, hogyan befolyásolhatja a tanulók gondolkodásmódját, ismeretszerzését, tanulását a számítógép. Remélve, hogy a számítógép használatának elsajátítása megváltoztatja tanulási szokásaikat is. Ehhez rengeteg kipróbálásra váró feladat szerepel a tankönyvben, melyet a számítógép segítségével kell megoldani. Segítőtársuk Robot Robi és Processzor professzor lesz, akik végigvezetik a tanulókat egy kalandos és információban gazdag úton.
Újabb felfedezéseket tehetnek a gyerekek a teknőc világában is. Ehhez a Comenius Logo és az Imagine Logo programot is használjuk. Igyekszünk képessé tenni őket arra, hogy mielőtt egy problémát megoldanak, azt átgondolják, megtervezzék, és megtanulják saját gondolataikat felügyelni. A porblémalátást, problémamegoldást nemcsak logo környezetben mutatjuk be, hanem a Pascal nyelven keresztül is, akár alternatívaként a pedagógusra bízva, akár úgy is, hogy mind a két környezettel megismerkednek a gyerekek. Játékos módon oldják meg a tanulók a problémákat, aminek motivációs hatása támogatja őket az ismeretek elsajátításában.
A tankönyv lehetőséget biztosít a tananyag különböző munkamódszerekkel való feldolgozására. Az órai munkát munkafüzettel, feladatlappal, tanmenetjavaslattal (heti 1, illetve 2 órára), tanári kézikönyvvel és digitális segédletekkel támogatjuk. Ez folytatódik a további évfolyamokon is. Vissza

Tartalom

I. A számítógép és környezete 5
1. Szervezetten könnyebb 6
2. Süssünk, süssünk valamit! 8
3. Nem is olyan egyszerű! 10
4. A billentyűzet 12
5. Egerésszünk! 14
6. Hogyan vehetjük "kézbe" a programokat? 16
7. Rend a lelke mindennek 18
8. Álljunk meg egy rajzra! 20
II. Algoritmizálás, programozás 22
1. Az élet és az információ 23
2. Jelek és kódok világa 25
3. Személyi adatok 27
4. Mire jók az algoritmusok? 29
5. Rajzoljuk le elképzeléseinket! 31
6. Robotok 33
7. Rajzol a teknőc! 35
8. Ismétel a teknőc! 37
9. Kört rajzol a teknőc! 39
10. Érdekes rajzokat készít a teknőc! 41
11. Tanul a teknőc! 43
12. Építkezik a teknőc! 45
13. Paramétert használ a teknőc! 47
14. Tapétáz a teknőc! 49
15. Programozás 51
16. Adatok 53
17. A változó 55
18. Változók gyakorlása 57
19. Foglaljunk össze! 59
III. Alkalmazói ismeretek 61
1. Kerekecske, dombocska, vesszőcske 62
2. Ami egy képből kihozható 64
3. Szövegelünk, szövegelünk 66
4. Ki írhatta? 68
5. Hallgatózzunk! 70
6. Mozgás! 72
7. Alkalmazók vagyunk! 74
8. Az SDT használata 76
9. Információk, adatok 78
10. Így is sorba, úgy is sorba 80
IV. Számítógép-hálózatok 82
1. Hálózatok 83
2. Információ keresése az interneten 85
3. Hatékony információkeresés 87
4. Fórumok, csevegés 89
5. Levelezőprogramok 91
6. Levél írása - másképpen 93
7. Összefoglalás 95
V. Információs társadalom 97
1. Személyi és személyes adataink 98
2. A számítástechnika története - a kezdetek 100
3. A számítástechnika története - számítógép-generációk 102
4. Tudósaink munkájának eredménye a mindennapokban 104
5. Számítógépek mindenhol! 106
6. Összefoglalás 108
VI. Könyvtári informatika 110
1. Önállóan a könyvtárban 111
2. A könyvtár szolgáltatásai, tájékozódás a könyvtárban 113
3. Számítógép és könyvtár 115
4. Felkészülés a könyvtárban egy kiselőadásra 117
5. A könyvtárak és az internet 119
6. Összefoglalás 121
Fogalomtár 123
Internetcímek 127
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem