1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Információs Társadalom 2003/1.

Társadalomtudományi folyóirat - III. évfolyam 1. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Infonia Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 154 oldal
Sorozatcím: Információs Társadalom
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Ma Magyarországon a kormányzat és a közszféra tervezési és operatív tevékenységének minősége az információs társadalom megfelelő ütemű fejlesztésének záloga. A kormányzati reform tétje tehát nem egyszerűen a racionális, hatékony igazgatási szerkezetek kiépítése, hanem ezen keresztül a helyes irányba mutató, professzionális stratégiaalkotás és cselekvés, ami választ ad az alapkérdésekre: milyen legyen a magyar információs társadalom, és milyen módon, milyen irányba fejlesszük azt?
A kormányzati reform elsősorban nem technológiai, hanem szemléleti és szervezeti kihívás, és nemcsak a folyamatok átalakítását kívánja meg, hanem a mögöttük álló tudás-infrastruktúráét is. Nem az informatizálás a cél, hanem a rendszer működési folyamatainak racionalizálása."
(Z. Karvalics László - Molnár Szilárd - Pintér Róbert)

Magyarországon az e-kormányzati tevékenységben az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás, a kormányzati munka. Az e-kormányzat fogalmát ma még a legtöbb... Tovább

Fülszöveg

"Ma Magyarországon a kormányzat és a közszféra tervezési és operatív tevékenységének minősége az információs társadalom megfelelő ütemű fejlesztésének záloga. A kormányzati reform tétje tehát nem egyszerűen a racionális, hatékony igazgatási szerkezetek kiépítése, hanem ezen keresztül a helyes irányba mutató, professzionális stratégiaalkotás és cselekvés, ami választ ad az alapkérdésekre: milyen legyen a magyar információs társadalom, és milyen módon, milyen irányba fejlesszük azt?
A kormányzati reform elsősorban nem technológiai, hanem szemléleti és szervezeti kihívás, és nemcsak a folyamatok átalakítását kívánja meg, hanem a mögöttük álló tudás-infrastruktúráét is. Nem az informatizálás a cél, hanem a rendszer működési folyamatainak racionalizálása."
(Z. Karvalics László - Molnár Szilárd - Pintér Róbert)

Magyarországon az e-kormányzati tevékenységben az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás, a kormányzati munka. Az e-kormányzat fogalmát ma még a legtöbb intézménynél egyszerűen informatikai fejlesztésként, illetve az utóbbi időkben a szolgáltatások elektronizálásaként értelmezik. Az IKT nyújtotta lehetőségeket még csak kevés helyen használják ki a hivatali munka racionalizálására, nem is beszélve az intézmények közötti kooperáció fejlesztéséről, bizonyos munkafolyamatok kihelyezéséről, továbbá a "fogyasztók" megnyeréséről.
Magyarországon a legtöbb intézménynél, különösen az önkormányzatoknál IKT szakemberek felelősek az e-kormányzat fejlesztéséért. A belső hivatali munka szervezése és korszerűsítése, valamint a más intézményekkel történő horizontális és vertikális együttműködés terén a felső vezetők - nénány kivételtől eltekintve - még nem érzik át kellőképpen az e-kormányzati megoldásokban rejlő potenciális előnyöket.
(Bogóné Jehoda Rozália)

Az eredményekből tehát egyértelműen megállapítható, hogy a települések a pályázati támogatást nem a kiírásban megjelölt elsődleges célra költötték. Különféle iratkezelési megoldások és szakágazati szoftverek alkalmazásával jellemzően back-office rendszereket valósítottak meg, és az alapinfrastruktúrát fejlesztették. A létrehozott, illetve többnyire még bevezetés alatt álló rendszereknek csupán a töredéke új megoldás. A projektek általában az alvállalkozók által szállított, meglévő szoftverek bevezetéséből és ezek integrációjából álltak, a fővállalkozói szerepet ellátó multinacionális cégek szerepe legtöbbször a projektmenedzsmenttel összefüggő feladatok ellátására korlátozódott.
(Krasznai Zsófia - Szakolyi András) Vissza

Tartalom

Beköszöntő
Szalavetz Andrea - A közösség dimenziói
Új gazdaság - tudásgazdaság4
Török Ádám: Az "új gazdaság" esélyei az átalakuló országokban6
Major Iván: Az infokommunikációs szektor nemzetközi válsága - egy intézményi megközelítés27
Inzelt Annamária, Csonka László, Forgács Irén: Félúton a tudásalapú gazdaság felé47
Interjú
Tudásgazdaság Magyarországon - Chikán Attilával, a BKÁE rektorával beszélget Szalavetz Andrea68
Kaleidoszkóp
Szabó Katalin: A munkaviszonyok fellazulása - Paradigmaváltás a munka világában az informáiótechnológiák hatására75
Szalavetz Andrea: Hálózati szerveződés - "új gazdaságban" a világgazdaság centrumában és azon kívül96
Olvasás közben
Czakó Erzsébet: Hová tűnt a csoda? Az "új gazdaság" néhány tanulsága a vállalati szféra számára111
Székely-Doby András: Az "új gazdaság" az Egyesült Államokban. - Egy makroszintű megközelítés123
Recenzió
Szalavetz Andrea: "Szép új világ" a feldolgozóiparban.
Kocsis Éva, Szabó Katalin: Személyes tömegtermelés.Digitális paradicsom, vagy falanszter?144
Laptárs - ajánló147
Konferenciafigyelő149
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem