1.061.470

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Információs műveltség és oktatásügy

Nemzetközi szemle

Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet-Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az 1980-as, 90-es években technológiai és szellemi váltás ment végbe az információs társadalomban. A váltás legfontosabb ismérve, hogy a fölhalmozott emberi tudás soha nem látott mennyiségben,... Tovább

Előszó

Az 1980-as, 90-es években technológiai és szellemi váltás ment végbe az információs társadalomban. A váltás legfontosabb ismérve, hogy a fölhalmozott emberi tudás soha nem látott mennyiségben, tértől és időtől függetlenül, a társadalom széles köre számára rendelkezésre bocsátható.
Ha az elérhető információforrások számát vizsgáljuk, óriási növekedést tapasztalhatunk: például a tudományos megismerés eredményeit tartalmazó közlemények száma exponenciálisan növekszik. A mennyiségi változás mellett a források tartalmi és formai sokszínűsége is jellemző. Ez egyrészt összefügg azzal, hogy a digitális technológia lehetővé tett valamennyi emberi közlésforma rögzítését és a rögzített információk- mint az írott szöveg, a hangfelvétel, a kép és a mozgókép - integrálását, módosítását, feldolgozását. Másrészt abból adódik, hogy az információk közvetítésének hagyományos csatornái, illetve intézményesült formái (pl. kiadók) mellett egyre nagyobb szerepet kap a világhálón való közvetlen nyilvánosságra hozatal. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A nemzetközi szemle forrásdokumentumai8
Prágai nyilatkozat11
Az iskolai könyvtár mindenki számára a tanítás és tanulás színhelye. Az IFLA és az UNESCO közös iskolai könyvtári nyilatkozata13
Az iskolai könyvtár missziója14
A törvényhozás és a hálózatok finanszírozása14
Az iskolai könyvtár céljai15
A munkatársak15
Működés és működtetés16
A nyilatkozatban foglaltak megvalósítása16
Az iskolai könyvtár mindenki számára a tanítás és tanulás színhelye
Végrehatási elvek17
Küldetés és irányelvek19
Küldetés19
Irányelvek19
Felmérés és értékelés20
Források21
Az iskolai könyvtár anyagi fedezete és költségvetése21
Elhelyezés és alapterület22
Bútorzat és fölszerelés23
Elektronikus és AV-eszközök24
Dokumentumforrások24
Gyűjtőköri szabályzat24
A hagyományos dokumentumok gyűjteménye25
Elektronikus források26
A dolgozók26
Könyvtári munkatársak26
Az iskolai könyvtáros szerepe26
A könyvtáros asszisztens szerepe27
Együttműködés az iskolai könyvtárosok és tanárok között27
Az iskolai könyvtári dolgozók készségei27
Az iskolai könyvtáros feladatai28
Etikai kívánalmak28
Programok és tevékenységek29
Programok29
Együttműködés a közkönyvtárakkal és a források közös használata29
Tevékenységek az iskola szintjén30
A könyvtár fejlesztése és a tanulás33
Népszerűsítés33
Könyvtárfejlesztés és marketing34
Felhasználóképzés34
Tanulási készségbeli és információs műveltségi programok35
Információs hatalom42
Bevezetés - jövőkép - küldetés43
Az iskolai könyvtári média program küldetése és céljai46
Az információs műveltség követelményrendszere az iskolai tanuláshoz48
Az információs műveltség követelményeinek részletezése48
Az önálló tanulás követelményei54
A társadalmi felelősségérzetre vonatkozó követelmények57
Együttműködés, irányítás és technika62
Tanulás és tanítás65
Hozzáférés és szolgáltatás72
Programirányítás78
Az információs műveltség és kompetencia követelményrendszere a felsőoktatásban86
Az információs műveltség definíciója87
Az információs műveltség és az információtechnika87
Az információs műveltség és a felsőoktatás88
Az információs műveltség és a pedagógia89
A követelményrendszer alkalmazása89
Követelmények, teljesítményindikátorok, kimeneti mutatók92
A könyvtár- és információtudományi képzés mesterfokú programjainak akkreditációs követelményrendszer az Egyesült Államokban99
Előszó100
A követelmények102
Küldetés, célok és feladatok102
Tanterv103
Oktatói kar104
Hallgatók105
Irányítás és gazdálkodás106
Tárgyi források és eszközök107
Utószó108
Az iskolai könyv- és médiatárosok mesterfokú képzésének alapprogramja110
Bevezetés a program követelményrendszerébe111
A követelményrendszer kidolgozásának menete112
Eszmei alapok113
Követelmények116
Az eszmék és az információk felhasználása117
Tanítás és tanulás121
Együttműködés és irányítás125
Programirányítás129
Az információs műveltség. Szakmai útmutatás138
Információs műveltség - fogalommeghatározás139
Információs műveltség: készségek139
Rövid bevezető az információs műveltség témaköréhez143
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem