kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet-Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 146 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 5 |
A nemzetközi szemle forrásdokumentumai | 8 |
Prágai nyilatkozat | 11 |
Az iskolai könyvtár mindenki számára a tanítás és tanulás színhelye. Az IFLA és az UNESCO közös iskolai könyvtári nyilatkozata | 13 |
Az iskolai könyvtár missziója | 14 |
A törvényhozás és a hálózatok finanszírozása | 14 |
Az iskolai könyvtár céljai | 15 |
A munkatársak | 15 |
Működés és működtetés | 16 |
A nyilatkozatban foglaltak megvalósítása | 16 |
Az iskolai könyvtár mindenki számára a tanítás és tanulás színhelye | |
Végrehatási elvek | 17 |
Küldetés és irányelvek | 19 |
Küldetés | 19 |
Irányelvek | 19 |
Felmérés és értékelés | 20 |
Források | 21 |
Az iskolai könyvtár anyagi fedezete és költségvetése | 21 |
Elhelyezés és alapterület | 22 |
Bútorzat és fölszerelés | 23 |
Elektronikus és AV-eszközök | 24 |
Dokumentumforrások | 24 |
Gyűjtőköri szabályzat | 24 |
A hagyományos dokumentumok gyűjteménye | 25 |
Elektronikus források | 26 |
A dolgozók | 26 |
Könyvtári munkatársak | 26 |
Az iskolai könyvtáros szerepe | 26 |
A könyvtáros asszisztens szerepe | 27 |
Együttműködés az iskolai könyvtárosok és tanárok között | 27 |
Az iskolai könyvtári dolgozók készségei | 27 |
Az iskolai könyvtáros feladatai | 28 |
Etikai kívánalmak | 28 |
Programok és tevékenységek | 29 |
Programok | 29 |
Együttműködés a közkönyvtárakkal és a források közös használata | 29 |
Tevékenységek az iskola szintjén | 30 |
A könyvtár fejlesztése és a tanulás | 33 |
Népszerűsítés | 33 |
Könyvtárfejlesztés és marketing | 34 |
Felhasználóképzés | 34 |
Tanulási készségbeli és információs műveltségi programok | 35 |
Információs hatalom | 42 |
Bevezetés - jövőkép - küldetés | 43 |
Az iskolai könyvtári média program küldetése és céljai | 46 |
Az információs műveltség követelményrendszere az iskolai tanuláshoz | 48 |
Az információs műveltség követelményeinek részletezése | 48 |
Az önálló tanulás követelményei | 54 |
A társadalmi felelősségérzetre vonatkozó követelmények | 57 |
Együttműködés, irányítás és technika | 62 |
Tanulás és tanítás | 65 |
Hozzáférés és szolgáltatás | 72 |
Programirányítás | 78 |
Az információs műveltség és kompetencia követelményrendszere a felsőoktatásban | 86 |
Az információs műveltség definíciója | 87 |
Az információs műveltség és az információtechnika | 87 |
Az információs műveltség és a felsőoktatás | 88 |
Az információs műveltség és a pedagógia | 89 |
A követelményrendszer alkalmazása | 89 |
Követelmények, teljesítményindikátorok, kimeneti mutatók | 92 |
A könyvtár- és információtudományi képzés mesterfokú programjainak akkreditációs követelményrendszer az Egyesült Államokban | 99 |
Előszó | 100 |
A követelmények | 102 |
Küldetés, célok és feladatok | 102 |
Tanterv | 103 |
Oktatói kar | 104 |
Hallgatók | 105 |
Irányítás és gazdálkodás | 106 |
Tárgyi források és eszközök | 107 |
Utószó | 108 |
Az iskolai könyv- és médiatárosok mesterfokú képzésének alapprogramja | 110 |
Bevezetés a program követelményrendszerébe | 111 |
A követelményrendszer kidolgozásának menete | 112 |
Eszmei alapok | 113 |
Követelmények | 116 |
Az eszmék és az információk felhasználása | 117 |
Tanítás és tanulás | 121 |
Együttműködés és irányítás | 125 |
Programirányítás | 129 |
Az információs műveltség. Szakmai útmutatás | 138 |
Információs műveltség - fogalommeghatározás | 139 |
Információs műveltség: készségek | 139 |
Rövid bevezető az információs műveltség témaköréhez | 143 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.