Bevezetés | 9 |
Általános kérdések | 9 |
A pszichológiai módszer | 11 |
A könyv felépítése | 13 |
Az információ fizikai elméletének általános bemutatása | 15 |
Az üzenetek meghatározása és osztályozása | 15 |
Az üzenet és alkotóelemei | 22 |
Példák a repertoárra | 23 |
A közvetítő csatornák "kapacitása" | 29 |
Információ és eredetiség | 31 |
Az eredetiség mértéke | 35 |
Alkalmazási példa: zenei műsorok szocio-kulturális eredetiségi foka | 40 |
A társadalmi csoportok komplexitásának mérése | 45 |
Az információelmélet alkalmazása élő szervezetekre és különböző rendszerekre: strukturális és funkcionális komplexitás | 47 |
Az információelmélet alkalmazása a partitúrára. Melodikus minták (patternek) információjának kiszámítása | 50 |
Az információ mérésének következménye | 53 |
Információmaximum, relatív információ és redundancia | 58 |
A nyomtatott üzenet információja | 60 |
A kód különböző jelentései | 71 |
Diagrammák mátrixai, közeli és távoli rendezettség | 75 |
Következtetések | 78 |
A forma fogalma az információelméletben: periodicitás és elemi struktúrák | 81 |
Formaelméletek és letapogatási elméletek | 82 |
Az érzékelhető információhozam korlátozottsága | 84 |
Az információ destrukciós formájának fogalma. A legnehezebben továbbítható üzenet | 86 |
Formák és előrejelzések | 90 |
Periodicitás és előreláthatóság | 92 |
A periodicitás érzékelésének fenomenológiája | 96 |
Következtetések | 100 |
Az érzékelés bizonytalanságai és az emlékezet jelszerű strukturációja | 103 |
Forma és háttér az üzenetben | 103 |
A zaj fogalma | 105 |
A határesetektől az anyagi jelenségek megértéséig | 111 |
A jelek hatékony alkalmazása és a küszöbök megemelkedése | 118 |
Az emlékezetbe vésés funkciója és az érzékelési struktúrák felépítése | 121 |
Emlékezetbe vésés és információ | 124 |
Következtetések | 129 |
A hangzó struktúrák és a zene: a hangzó tárgy | 133 |
A zeneelmélet bírálata | 134 |
A hangzó anyag kifejlődése | 136 |
Az időben létező hang ábrázolása | 139 |
A hangzó tárgy | 143 |
Közbülső struktúrák | 151 |
Következtetések | 153 |
Szemantikai információ és esztétikai információ | 157 |
Az információelmélet egyik látszólagos önellentmondása | 157 |
Az információ két típusa | 159 |
Szemantikai és esztétikai információ | 161 |
A hangzó üzenet szerkezetének alárendeltségi viszonyai | 168 |
A két információtípus elkülönítése | 176 |
A melodikus makrostruktúrák | 184 |
Kölcsönhatások az információ típusai és a makrostruktúrák között | 188 |
A műalkotás információs architektúrája | 196 |
Következtetések | 202 |
Információelméleti poétika - A poétikai üzenet struktúrája - érzékelési szintek | 209 |
Információs struktúrák és költői üzenet | 210 |
Költői integráció és a gép | 214 |
A poétikai élvezetről | 216 |
Nyelvi struktúrák | 217 |
A hangzó struktúrák | 220 |
Többszörös üzenetek és a strukturális esztétika | 223 |
A többszörös üzenetek és osztályozásuk | 223 |
A többszörös üzenetek strukturálódása | 225 |
A többszörös üzenet strukturális törvényei | 229 |
A recitativo fejlődése és az érthetőség | 236 |
Az esztétikától az érzékelés fenomenológiájáig | 241 |
Következtetések | 241 |
Összefoglalás. Az információelmélet filozófiai értéke | 245 |
A kommunikáció anyagi természete | 245 |
A bemutatot elmélet bírálata | 247 |
Az alapvető eredmények | 250 |
Az esztétika módszertana | 255 |
Az információs észleléselmélet érvényessége | 258 |
Az információelmélet filozófiai értéke | 262 |
Bibliográfia | 265 |
Függelék | 273 |
Előszó a német kiadáshoz | 273 |
Utószó. Információelmélet és esztétika (Voigt vilmos) | 277 |