Bevezetés | 5 |
Az információ | 10 |
Az I. fejezet áttekintése | 11 |
Információ, ismeret, tudás - a befogadó oldaláról | 14 |
Az információ tartalmi és formai jegyei | 15 |
Az információ szelektált | 16 |
Az információ provizórikus, aktuális rendezettsége | 17 |
Az információ mint megismerés pszichológiai és pedagógai értelemben | 17 |
A felhasznált információ tudás | 19 |
Az ismeret mint információ és a megismerés | 20 |
Az ismeretek, az információ és a kultúra, illetve az oktatás, a nevelés kapcsolata | 21 |
Az ismeretek, a tudásunk elévülése | 24 |
Az információ sokszorozódása | 25 |
A hozzáférhetés és kultiváció | 26 |
A figyelemfelkeltés hatásmechanizmusa | 27 |
A felhasználás szabályozottsága | 28 |
Az információáramlás általános modellje. Az üzenet forrása, az információ útja | 29 |
Az információ mint szervezési elv | 30 |
Az ember és az információ | 31 |
Az öröklés mint információ | 31 |
Információelmélet | 32 |
Az információhordozók | 32 |
Az írás mint információhordozó: írás-kép-megnyilatkozás | 32 |
Az akrofónia | 35 |
Írásforma és kifejezés | 37 |
A hieroglifák | 39 |
Írásformák | 39 |
Egy sajátos ismerethordozó, a könyv útja | 40 |
Az információhordozók előállítása | 41 |
Az információ mint, adat, a tárolás és az információkeresés eszközei, rendszerei | 43 |
Az információkeresés módja | 45 |
A munkavállalási tanácsadó munka információforrásai | 47 |
A kommunikáció | 66 |
A II. fejezet áttekintése | 67 |
A kommunikáció mint kapcsolatteremtés | 69 |
Az interakció | 71 |
Az interakció és a kommunikáció kapcsolata | 71 |
A kommunikáció közege a nyelv | 73 |
A nyelvi kommunikáció indítéka, szándéka, kifejezési formája | 74 |
A beszéd és a nyelv viszonya, a nyelvi funkciók | 74 |
A nyelvhasználati képesség mint emberi tulajdonság | 75 |
Az emberi nyelv mint kommunikációs eszköz | 76 |
Kommunikáció, jelhasználat, kapcsolatteremtés | 77 |
A dialógus | 77 |
A diskurzus mint feleletváró üzenetek áramlása, kommunikációja | 78 |
A kommunikációs folyamat szerkezete | 78 |
A gondolat kifejezése | 79 |
Kommunikáció és megismerés | 80 |
A nyelvi kommunikáció módosulásai | 82 |
A kifejeztés rétegzettsége, dinamikája. A dinamikus kommunikáció | 83 |
A nyelvi és nem nyelvi kommunikáció elemei | 86 |
A nem verbális kommunikáció | 87 |
A nem verbális kommunikáció tipikus formája: a mimika | 89 |
A nem verbális kommunikáció egyéb formái | 90 |
A kommunikáció szociális szemlélete | 92 |
A személyek közötti kommunikációs szintek | 93 |
A kommunikáció mint szocializáció, a társas viselkedés elsajátítása | 94 |
Az orientáció | 95 |
A III. fejezet áttekintése | 97 |
A tanácsadás fogalmi differenciálódása | 99 |
Az orientáció | 100 |
Az orientáció és az életút összefüggései | 106 |
A munkához kapcsolódó értékrend | 109 |
A tanácsadási folyamaton belüli orientáció célterületei | 110 |
Különféle helyzetek kommunikációs megoldásai | 111 |
Az oktatás reklámozása | 132 |
A tanácsadó, tanácskérő kapcsolata, a tanácsadás eszközrendszere | 143 |
Irodalom | 148 |