kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 278 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A kézirat 773 példányban, 33 fekete-fehér ábrával illusztrálva jelent meg. Tankönyvi száma: J 12-60. |
A fogyatékosok emlékezete | |
Bevezetés | 3 |
Az emlékezetvizsgálatok magyar hagyományai | 5 |
Az értelmi fogyatékosok emlékezete | 9 |
Az emléknyom képződés normális és kóros lefolyásának néhány idegélettani vonása | 9 |
Az értelmi fogyatékosok emlékezeti teljesítményeinek eltérése a normálisok emlékezeti teljesítményeitől | 12 |
Az emlékezeti teljesítmények és az értelmi fogyatékosság súlyossági foka közötti összefüggés | 15 |
Az értelmi fogyatékosok emlékezeti formáinak egyenlőtlen fejlődése | 16 |
Siketek emlékezete | 18 |
A vakok emlékezete | 23 |
A később megvakultak vizuális emlékképei | 23 |
A vakok közvetlen szóemlékezete | 25 |
A különböző úton történő bevésés hatása a vakok közvetlen szóemlékezetére | 27 |
A fogyatékosok gondolkodása | |
Az értelmi fogyatékosok gondolkodása | 31 |
Bevezetés | 31 |
A gondolkodást befolyásoló dinamikai tényezők és a gondolkodási folyamat szerkezete | 32 |
A debilisek feladatmegoldó gondolkodásának sajátosságai | 35 |
A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata | 39 |
Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél | 41 |
A feladatmegoldás néhány sajátossága imbecilliseknél | 43 |
A siketek gondolkodása | 45 |
A hallási fogyatékosság jelentősége a gondolkodási tevékenységben | 45 |
A nem beszélő hallási fogyatékos kisgyermek gondolkodásmódjának legfőbb sajátosságai | 46 |
A beszéd jelentősége a gondolkodás folyamatában | 48 |
A jelbeszéd szerepe a hallási fogyatékosok gondolkodásában | 49 |
A beszéd kialakulása és a fogalmak tartalma a hallási fogyatékosoknál | 52 |
A hallási fogyatékosok feladatmegoldásai és gondolkodásuk jellege a feladatmegoldásokban | 56 |
A látási fogyatékosok gondolkodása | 59 |
A vakság állapotának jelentősége a gondolkodásban | 59 |
A vakok fogalmainak fejlődéséről és tartalmáról | 61 |
A vakok feladatmegoldásairól, teljesítményeiről | 66 |
A fogyatékosok személyiségéről általában | 68 |
Kérdésfeltevés | |
A személyiség-lélektan jelenlegi állásáról általában | 68 |
A személyiség lélektani fogalmának fejlődése; személyiség, karakter | 69 |
A környezet és a biológiai adottságok szerepe a személyiség alakulásában | 72 |
Szempontok a fogyatékosok személyiségének megértéséhez | 73 |
A vakok személyiségének pszichológiája | 77 |
A vakok személyiségének kérdéséről általában | 77 |
Adatok a korán, illetve későbbi korban megvakultak személyiség-problémáihoz | 78 |
A vak személyiség fejlődésmenete és néhány sajátos vonása | 84 |
Hogyan látják a vakok személyiségének problémáit a látók és hogyan a vakok | 87 |
A süketnémák személyiségének pszichológiája | 89 |
A süketnémák személyiségének kérdéséről általában | 89 |
A hang jelentősége az ember számára | 91 |
A süketnémaság mint a személyiség fejlődését gátló tényező | 93 |
A süketnéma személyiség néhány jellemző vonása | 97 |
Az oligofrének személyiségének pszichológiája | 108 |
Az oligofrének személyiségének kérdéséről általában | 108 |
Az oligofrének személyiségének jellemzése | 112 |
Az oligofrén személyiség sajátos külső jegyei | 113 |
Megjelenés | 113 |
Motorikum | 118 |
Az oligofrének személyiségének pszichológiai jellemzése | 121 |
Az oligofrének személyiségének jellemzése az oligofrénia súlyossági fokainak szempontjából a praktikus készség ill. a közösségbe való beilleszkedés megvilágításában | 127 |
A mozgásfogyatékosok személyiségének pszichológiája | 133 |
A mozgásfogyatéksok személyiségének kérdéséről általában | 133 |
A mozgásfogyatékosság hatása a személyiség alakulására | 135 |
Gyógypedagógiai-lélektani diagnosztika (Illyés Gyuláné) | 141 |
A gyógypedagógiai diagnózisról általában | 141 |
A megismerés módjai általában | 144 |
A megfigyelés | 145 |
A játék megfigyelése | 150 |
A mozgás megfigyelése | 151 |
A viselkedés megfigyelése | 153 |
A kikérdezésről általában | 155 |
Az anamnézis | 158 |
Az exploráicó | 166 |
A környezettanulmány | 170 |
A környezetvizsgálat | 173 |
A kísérlet | 182 |
Próbamódszerek | 183 |
A próbamódszerekre vonatkozó bírálatok | 184 |
Közismertebb próbamódszerek | 187 |
Az értelem épsége, elmaradottsága, egyoldalúsága, fogyatékossága | 208 |
Pedagógiai vizsgálat (Lányi Miklósné) | 211 |
Általános tájékozottság vizságlata (Lányi Miklósné) | 229 |
Rajzvizsgálat | 234 |
Érzelmi jellegű vizsgálatok | 256 |
Önéletrajz-íratás | 263 |
A beszéd megfigyelése | 267 |
A vizsgálat menete | 270 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.