Bevezetés és célkitűzés | 7 |
A dokumentumkészítés fejlődése a 2D rajzolástól a 3D modellezésig | 7 |
Hogyan használjuk a könyvet? | 9 |
Célkitűzés | 10 |
Ismerkedés a MAX interfésszel | 11 |
Az interfész részei | 11 |
A menüsor ismertetése | 12 |
Eszközsorok ismertetése | 20 |
Panelek ismertetése | 27 |
Nézetablak navigáció gombjai | 32 |
Animáció felvétele és lejátszása gombok | 32 |
Alakzatok létrehozása és módosítása | 33 |
Szakasz rajzolás | 33 |
Spline rajzolása | 35 |
Kör rajzolása | 37 |
Mit lehet még körből származtatni? Például repülőgép szárnyprofilt | 38 |
Ívek rajzolása | 40 |
Sokszög rajzolása | 41 |
Szöveg létrehozása | 42 |
Négyszög létrehozása | 43 |
Ellipszis létrehozása | 43 |
Kettős kör Donut létrehozása | 44 |
Csillag létrehozása | 45 |
Csavarvonal létrehozása | 46 |
Alakzatok létrehozásának összefoglalása | 47 |
Ellenőrző kérdések az alakzatok létrehozása és módosítása témakörben | 48 |
3D alaptestek létrehozása és módosítása | 50 |
Téglatest létrehozása | 50 |
Gömb és gömbszelet létrehozása | 52 |
Henger létrehozása | 53 |
Tórusz létrehozása | 54 |
Teáskanna létrehozása | 55 |
Kúp (csonkakúp) létrehozása | 55 |
Földgömbszerű gömb létrehozása | 56 |
Cső létrehozása | 57 |
Gúla létrehozása | 58 |
Sík létrehozása | 59 |
Tüskés csillag létrehozása | 60 |
Lekerekített téglatest létrehozása | 61 |
Olajtartály létrehozása | 62 |
Pörgettyű létrehozása | 63 |
Lekerekített sokszögű hasáb létrehozása | 64 |
Gyűrűhullám előállítása | 65 |
Tórusz csomó létrehozása | 66 |
Lekerekített élő henger létrehozása | 67 |
Gyógyszeres kapszula létrehozása | 68 |
L szelvény létrehozása | 69 |
C szelvény létrehozása | 70 |
Prizma létrehozása | 71 |
Alaptestek létrehozásának összefoglalása | 71 |
Ellenőrző kérdések az alaptestek létrehozása és módosítása témakörben | 72 |
Szöveges reklámkép készítése | 74 |
Szöveg létrehozása | 74 |
Betű-testek létrehozása extrudálással | 74 |
Háttér kép beolvasása a nézet ablakba | 74 |
Modell és háttér kép kivitele kép fájlba | 77 |
Ellenőrző kérdések a szöveges reklámkép készítése témakörből | 79 |
Animált szöveges reklámkép készítése | 80 |
Szövegtestek létrehozása | 80 |
Pályák létrehozása | 81 |
Szövegtestek pályára helyezése a PathDeform paranccsal | 82 |
Földgömbszerű gömb létrehozása | 86 |
Anyag tulajdonság gömbhöz rendelése | 86 |
Háttér kép beállítása a nézetablakban | 86 |
Statikus plakát készítése módosításokkal | 87 |
Animálás | 89 |
Utólagos szövegmódosítás | 92 |
AVI fájl mentése háttérrel | 92 |
A jelenet mentése | 94 |
A pálya utólagos módosítása | 94 |
Ellenőrző kérdések az animált szöveges reklámkép készítése témakörből | 95 |
Mókás kisvonat 3D modelljének készítése alaptestek segítségével | 97 |
A mozdony létrehozása hengerekből, téglatestekből és kúpokból | 97 |
Kerekek készítése | 104 |
A kocsi készítése | 112 |
Az ütközők készítése | 115 |
Arc készítése a kazán homloklapjára | 117 |
Ellenőrző kérdések mókás kisvonat készítése témakörből | 119 |
Belsőégésű motor kinematikai modellje | 121 |
A motor elemeinek létrehozása | 121 |
Animálás előkészítése, alkatrészek összekapcsolásával | 126 |
Animálás beállítása | 127 |
Animációs film felvétele | 130 |
Ellenőrző kérdések a belsőégéű motor kinematikai modellje témakörből | 130 |
Esztergált darabok készítése | 132 |
Pohár készítése | 132 |
Kancsó létrehozása | 135 |
Tányér létrehozása | 137 |
Ellenőrző kérdések az esztergált alkatrészek készítése témakörből | 138 |
Konyhabútor készítése | 140 |
Asztal készítése | 140 |
Terítő létrehozása | 141 |
Szék készítése | 144 |
Falak és padló készítése | 149 |
Polc készítése | 150 |
Ellenőrző kérdések konyhabútor készítése témakörből | 152 |
Konyhai terítés animálása | 154 |
Objektumok átvétele másik fájlból és objektumok átméretezése | 154 |
Pályák készítése | 155 |
Poharak pályához rendelése | 157 |
Tányérok és kancsó pályához rendelése | 159 |
Az animáció időbeli szerkesztése nyomkövető üzemmódban | 159 |
Néhány tanács az objektumok rejtése és előhívása kapcsán | 161 |
Ellenőrző kérdések konyhai terítés animálása témakörből | 162 |
Repülőgép hálós modellje | 164 |
Hálós modell készítése téglatest alapján | 164 |
Pálya készítése | 168 |
Repülőgép pályához rendelése | 170 |
Ellenőrző kérdések a repülőgép hálós modellje témakörből | 171 |
Tengeralattjáró modellje | 172 |
Törzs készítése profil forgatásával | 172 |
Rakétafedélzet készítése téglatest módosításával | 173 |
Torony készítése profil extrudálásával | 174 |
Vízszintes vezérsík készítése a torony két oldalára háló simítással | 176 |
Hátsó vezérsíkpár készítése másolással és átskálázással | 178 |
Hajócsavar készítése Loft-tal | 179 |
Fénykép készítése | 181 |
Ellenőrző kérdések tengeralattjáró modellje témakörből | 182 |
Légcsavar modellje | 184 |
Profil és vezérköre létrehozása | 184 |
A húzott profil geometriájának módosítása | 185 |
A lapát duplázása | 186 |
Az agy elkészítése | 187 |
A légcsavar animálása | 189 |
Ellenőrző kérdések a légcsavar modellje témakörből | 189 |
Kamerák és megvilágítások | 191 |
A kamerákról és a megvilágításokról általában | 191 |
Célra irányított kamera beállításai | 191 |
Megvilágítások | 192 |
Ellenőrző kérdések a megvilágítások és kamerák témakörből | 193 |
Egykerekű bicikli animált modellje | 195 |
Kerék létrehozása alaptestekből | 195 |
Pedál és pedálszár létrehozása | 197 |
Hierarchikus csatolások és pályához rendelés | 197 |
Kerék és alsó test animálása | 200 |
Törzs felsőrész létrehozása és animálása | 202 |
Megvilágítások és kamerák elhelyezése | 204 |
A pálya módosítása | 205 |
Állókép és film készítése | 206 |
Ellenőrző kérdések az egykerekű bicikli animált modellje témakörből | 208 |
Összefoglaló | 210 |
Irodalom | 211 |
Internet | 211 |
Ellenőrző kérdések megoldása | 212 |