A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
2002 óta szervezem iskolánkban a szeretet szolgálat programját. A kézikönyv ajánlásai a gyakorlati munkánk szintézisét nyújtják, ugyanakkor ok új ötletet, példát adnak, melyeket szeretnék a későbbiekben munkába beépíteni. A kiadvány segít az iskolai közösségi szolgálat kereteinek kialakításával, továbbgondolásra ösztönöz, kreativitásra serkent, konkrét fogódzót ad és szemléletet formál. Ez a módszertani segédanyag, összegzés abban segíti a figyelmes olvasót, hogy a közösségi szolgálat sikerélményt jelentsen a diákok számára. Miért hiteles számomra ez a könyv? Mert az elmúlt 12 évben a DIA lelkes pedagógusok, elkötelezett fiatalok és témában egyre inkább elismert szakértők bevonásával dolgozta ki sajátos módszerét, a DIA modellt. Nem egyszerűen átvettek egy más létező modellt, hanem addig gyúrták, ízlelgették, alakították, amíg egyedivé, a sajátjukká nem tették.
Kívánom Önöknek, hogy a közösségi szolgálat kapcsán felmerülő kérdéseikre minél több választ találjanak ebben a könyvben,...
Tovább
Fülszöveg
2002 óta szervezem iskolánkban a szeretet szolgálat programját. A kézikönyv ajánlásai a gyakorlati munkánk szintézisét nyújtják, ugyanakkor ok új ötletet, példát adnak, melyeket szeretnék a későbbiekben munkába beépíteni. A kiadvány segít az iskolai közösségi szolgálat kereteinek kialakításával, továbbgondolásra ösztönöz, kreativitásra serkent, konkrét fogódzót ad és szemléletet formál. Ez a módszertani segédanyag, összegzés abban segíti a figyelmes olvasót, hogy a közösségi szolgálat sikerélményt jelentsen a diákok számára. Miért hiteles számomra ez a könyv? Mert az elmúlt 12 évben a DIA lelkes pedagógusok, elkötelezett fiatalok és témában egyre inkább elismert szakértők bevonásával dolgozta ki sajátos módszerét, a DIA modellt. Nem egyszerűen átvettek egy más létező modellt, hanem addig gyúrták, ízlelgették, alakították, amíg egyedivé, a sajátjukká nem tették.
Kívánom Önöknek, hogy a közösségi szolgálat kapcsán felmerülő kérdéseikre minél több választ találjanak ebben a könyvben, és a tapasztalataikat bátran osszák meg a szerzőkkel.
Annak reményében ajánlom figyelmükbe ezt a kiadványt, hogy hatására minél szélesebb körben rejted el a DIA által képviselt szemlélet, valamint hogy a szűkebb és tágabb közösség érdekében végzett önzetlen tevékenység egyre több tanár és diák számára nyer majd értelmet, jelent valódi értéket.
Hiába fürösztöd önmagadban, Csak másban moshatod meg arcodat. Nem csupán az emberi személyiség értéke tükröződik vissza embertársaink tekintetéből, hanem fejlődése, fejlesztése is alapvetően abban a gyakorlatban megy végbe, melyet mások örömére, javára végez. E pedagógiának nagy hagyományai vannak a nevelés történetben, a magyar nevelésügyben, a sikerek mellett ugyanakkor nagy kudarcok is. Azt kívánom e könyv olvasóinak, a gazdag módszertár alkalmazóinak, hogy a sikerek hagyományainak örülhessenek.
Vissza
Tartalom
Előszó 4
Módszertani bevezető és irodalomjegyzék 6
Mit is nevezünk iskolai közösségi szolgálatnak? 6
Az iskolai közösségi szolgálat és az önkéntesség kapcsolata 6
Az iskolai közösségi szolgálat célja 6
Demokráciára nevelés tapasztalati tanulás útján 7
Mitől lesz hatékony a közösségi szolgálat? 9
A felkészítés, a tevékenység, és a feldolgozás hármas egysége 9
A reflexió fontosságáról 11
A portfólió 11
Az "ellenőrzésről" 11
Az iskolai közösségi szolgálat résztvevői: az érintettek 12
A pedagógus új szerepben 12
Az iskolai közösségi szolgálat helye az iskolában 13
Ajánlott irodalom 13
Közösségi szolgálati projektek leírása 15
Élő törétnelem óra 15
Játsszunk együtt! 17
Miért ne tenném, ha tehetem? 18
Az állatoknak is szüksége van segítségre 19
Miénk itt a tér! 20
Nézz szét az iskola körül! 21
Együtt jobban megy 22
Személye történetek 23
Gyakorlatok, tevékenységek az előkészítéshez és a feldolgozáshoz 27
Ráhangolódás 27
A szociális érzékenység fejlesztése 28
Döntéshozatal 31
Együttműködés 32
Projekttervezés 34
Gyakorlatok a feldolgozáshoz: értékelés, visszajelzés, reflexió 36
Megünneplés, továbblépés 39
Szószedet 41
IKSZ - Módszertani kézikönyv iskolai közösségi szolgálati tevékenységek és projektek megvalósításához
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.