1.061.259

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

IKSZ - Módszertani kézikönyv iskolai közösségi szolgálati tevékenységek és projektek megvalósításához

Budapest
Kiadó: Demokratikus Ifjúságért Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

2002 óta szervezem iskolánkban a szeretet szolgálat programját. A kézikönyv ajánlásai a gyakorlati munkánk szintézisét nyújtják, ugyanakkor ok új ötletet, példát adnak, melyeket szeretnék a későbbiekben munkába beépíteni. A kiadvány segít az iskolai közösségi szolgálat kereteinek kialakításával, továbbgondolásra ösztönöz, kreativitásra serkent, konkrét fogódzót ad és szemléletet formál. Ez a módszertani segédanyag, összegzés abban segíti a figyelmes olvasót, hogy a közösségi szolgálat sikerélményt jelentsen a diákok számára. Miért hiteles számomra ez a könyv? Mert az elmúlt 12 évben a DIA lelkes pedagógusok, elkötelezett fiatalok és témában egyre inkább elismert szakértők bevonásával dolgozta ki sajátos módszerét, a DIA modellt. Nem egyszerűen átvettek egy más létező modellt, hanem addig gyúrták, ízlelgették, alakították, amíg egyedivé, a sajátjukká nem tették.
Kívánom Önöknek, hogy a közösségi szolgálat kapcsán felmerülő kérdéseikre minél több választ találjanak ebben a könyvben,... Tovább

Fülszöveg

2002 óta szervezem iskolánkban a szeretet szolgálat programját. A kézikönyv ajánlásai a gyakorlati munkánk szintézisét nyújtják, ugyanakkor ok új ötletet, példát adnak, melyeket szeretnék a későbbiekben munkába beépíteni. A kiadvány segít az iskolai közösségi szolgálat kereteinek kialakításával, továbbgondolásra ösztönöz, kreativitásra serkent, konkrét fogódzót ad és szemléletet formál. Ez a módszertani segédanyag, összegzés abban segíti a figyelmes olvasót, hogy a közösségi szolgálat sikerélményt jelentsen a diákok számára. Miért hiteles számomra ez a könyv? Mert az elmúlt 12 évben a DIA lelkes pedagógusok, elkötelezett fiatalok és témában egyre inkább elismert szakértők bevonásával dolgozta ki sajátos módszerét, a DIA modellt. Nem egyszerűen átvettek egy más létező modellt, hanem addig gyúrták, ízlelgették, alakították, amíg egyedivé, a sajátjukká nem tették.
Kívánom Önöknek, hogy a közösségi szolgálat kapcsán felmerülő kérdéseikre minél több választ találjanak ebben a könyvben, és a tapasztalataikat bátran osszák meg a szerzőkkel.
Annak reményében ajánlom figyelmükbe ezt a kiadványt, hogy hatására minél szélesebb körben rejted el a DIA által képviselt szemlélet, valamint hogy a szűkebb és tágabb közösség érdekében végzett önzetlen tevékenység egyre több tanár és diák számára nyer majd értelmet, jelent valódi értéket.
Hiába fürösztöd önmagadban, Csak másban moshatod meg arcodat. Nem csupán az emberi személyiség értéke tükröződik vissza embertársaink tekintetéből, hanem fejlődése, fejlesztése is alapvetően abban a gyakorlatban megy végbe, melyet mások örömére, javára végez. E pedagógiának nagy hagyományai vannak a nevelés történetben, a magyar nevelésügyben, a sikerek mellett ugyanakkor nagy kudarcok is. Azt kívánom e könyv olvasóinak, a gazdag módszertár alkalmazóinak, hogy a sikerek hagyományainak örülhessenek. Vissza

Tartalom

Előszó 4
Módszertani bevezető és irodalomjegyzék 6
Mit is nevezünk iskolai közösségi szolgálatnak? 6
Az iskolai közösségi szolgálat és az önkéntesség kapcsolata 6
Az iskolai közösségi szolgálat célja 6
Demokráciára nevelés tapasztalati tanulás útján 7
Mitől lesz hatékony a közösségi szolgálat? 9
A felkészítés, a tevékenység, és a feldolgozás hármas egysége 9
A reflexió fontosságáról 11
A portfólió 11
Az "ellenőrzésről" 11
Az iskolai közösségi szolgálat résztvevői: az érintettek 12
A pedagógus új szerepben 12
Az iskolai közösségi szolgálat helye az iskolában 13
Ajánlott irodalom 13
Közösségi szolgálati projektek leírása 15
Élő törétnelem óra 15
Játsszunk együtt! 17
Miért ne tenném, ha tehetem? 18
Az állatoknak is szüksége van segítségre 19
Miénk itt a tér! 20
Nézz szét az iskola körül! 21
Együtt jobban megy 22
Személye történetek 23
Gyakorlatok, tevékenységek az előkészítéshez és a feldolgozáshoz 27
Ráhangolódás 27
A szociális érzékenység fejlesztése 28
Döntéshozatal 31
Együttműködés 32
Projekttervezés 34
Gyakorlatok a feldolgozáshoz: értékelés, visszajelzés, reflexió 36
Megünneplés, továbblépés 39
Szószedet 41
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem