1.066.355

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

III. Tervezési konferencia

Vállalati stratégia - termelési struktúra/A Sopronban 1977. október 13-15-én tartott III. Tervezési konferencia előadásai, korreferátumai

Előszó

Úgy gondolom társadalmi igényt elégítünk ki, amikor a III. Tervezési konferencia anyagát Írásban közrebocsájtjuk. Tesszük ezt annál is inkább, mert szeretnénk, ha azok is megismerhetnék a tárgyalt... Tovább

Előszó

Úgy gondolom társadalmi igényt elégítünk ki, amikor a III. Tervezési konferencia anyagát Írásban közrebocsájtjuk. Tesszük ezt annál is inkább, mert szeretnénk, ha azok is megismerhetnék a tárgyalt témát, akik nem tudtak személyesen részt venni a konferencián.
A vállalati stratégia és a termelési struktúra fejlesztése - mint ahogy azt a konferencián elhangzott előadások és hozzászólások igazolták - olyan szerteágazó, nehéz feladat, hogy várhatólag még több éven át sok munkát fog adni az elmélet és a gyakorlat szakembereinek egyaránt.
Ennek a bonyolult feladatnak a megoldásához a konferencia sokoldalúan igyekezett segítséget nyújtani. Egyrészt központi előadásokkal tájékoztatni kívánta a főleg vállalati szakemberekből álló hallgatóságot azokról a szempontokról, illetve követelményekről, amelyek a népgazdaság oldaláról merülnek fel. Másrészt lehetőséget, fórumot biztosított a vállalati szakembereknek saját tervezési, struktúra átalakítási tapasztalataik közrebocsájtására. Bár egy konferencia valódi eredményét csak később - a vállalati gyakorlatra kifejtett hatásában - lehet igazán lemérni, annyi azonban már most megállapítható, hogy elősegíti vállalatainknál a hosszútávú, stratégiai tervek kidolgozását, a hatékony termelési struktúra megfontolt, gazdaságilag megalapozott kialakítását. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 9
NYITÓ PLENÁRIS ÜLÉS
DRECIN JÓZSEF elnöki megnyitója
GOLNHOFFER SÁNDOR üdvözlő beszéde
DR. HORVÁTH LÁSZLÓ: Vállalati stratégia - termelési struktúra 17
I. IPARI SZEKCIÓ
ELNÖKI MEGNYITÓ
RABI BÉLA: Távlati tervezés - termelési
strulcturaváltás a gépiparban 32
DR. DÓZSA LAJOS: A Magyar Aluminiumipari Tröszt hosszútávú terve az élőmunka hatékonyságának növelésére 40
DR. BÁNFALVI JÓZSEF: A termelési szerkezet átalakításának egyes távlati tervezési kérdései a nagyüzemi betonelemgyártásban 48
HORVÁTH MIKLÓS: A húsipar távlati tervezésének egyes kérdései 57
BALASSA ÁKOS: Távlati vállalati tervek kapcsolata a népgazdasági tervvel 65
DRASKÓCZI LÁSZLÓ: Stratégia-tervezés - termékszerkezet az Egyesült Izzóban 75
DR. HUSZTI DÉNESNÉ: Stratégiai tervezés módszer bevezetésének tapasztalatai 83
JUHÁSZ LÁSZLÓ: Stratégia-tervezés módszerei ipari szövetkezeteknél 90
DR. HERCZEG JÁNOS: A vállalati stratégiai tervezés szerepe az építőipari igények és tűzött szőnyegpadló gyártási lehetőségeinek összehangolásában 105
HOZZÁSZÓLÁSOK
LÁZÁR GYÖRGY: 131
DR, MAGYAR JÓZSEF: 136
DR. HUSZTI DÉNESNÉ: 140
MAGYAR GYÖRGY: 142
DR. DÓZSA LAJOS: 144
DR. BORLI KÁROLY: 148
II. KÜLKERESKEDELMI SZEKCIÓ
ELNÖKI MEGNYITÓ 157
KOVÁCS GYULA: A központi gazdaságirányítás
kívánalmai a vállalati stratégiával szemben 158
DR. ERNST ERVIN: A vállalati külgazdasági stratégia I nemzetközi kereskedelempolitikai feltételrendszere 167
FARKAS MIHÁLY: A külgazdasági stratégia fellege a villamosipari termékek
kereskedelmében 178
MÁTYÁS ISTVÁN: Szerszámgépiparunk külkereskedelmi stratégiája 191
DR. TOLDI FERENC: A tervezés és a stratégia összefüggése a gyógyszerkülkereskedelemben 203
KOTNYEK LAJOSHÉ: A TANNIMPEX új üzletpolitikája
a végrehajtott ott cipőipari rekonstrukció, a piaci helyzet
változásaira épülve 211
DR. VÁLYI SÁNDOR: A vállalati középtávú tervezés
tapasztalatai, módszerbeli és gyakorlati problémái 219
DR. FÜLÖP SÁNDOR: Stratégiai tervezés a Pamutnyomóipari Vállalatnál 227
DR. HOLLÓSI PÁL: Autóbusz marketing stratégia a tőkés országokban 233
KÖVESKÜTI LAJOS: A Híradástechnikai Szövetkezet
markét ing-orientált fejlesztési tevékenysége és piaci stratégiája
OROSZ LAJOS: Külkereskedelmi kapcsolat fejlesztése a RADELKIS Ipari Szövetkezetnél 258
ÖSSZEFOGLALÓ
KOVÁCS GYULA: 268
III. BELKERESKEDELMI SZEKCIÓ
ELNÖKI MEGNYITÓ 274
DR. BERENYI JÓZSEF: A vállalati üzletpolitika és
a tervezés kapcsolata 275
DR. LOCKE GÁBOR: A szabályozók befolyása a vállalati stratégiára 283
DR. KIRÁLY ISTVÁN: A kockázatvállalás és a bank
hitelpolitikája az ipar, belkereskedelem, külkereskedelem
összefüggésében 292
NAGY TIBORNÉ: A beszerzés hosszútávú stratégiájának eszközei egy nagykereskedelmi vállalatnál 300
DEMJÁN SÁNDOR: A reklám, mint a stratégia
eszköze 310
HERLICSKA ISTVÁN: A szövetkezeti kereskedelem
hálózatfejlesztési politikája 316
ERDŐS ANDRÁS: A környezet hatása egy kiskereskedelmi vállalat stratégiájára 324
TŐRY FEDOR: Támaszt-e versenyt az import
az iparvállalatoknak? 328
DR. PRUZSINSZKI JÓZSEF: A belkereskedelmi vállalatok
hosszútávú tervei mint az iparvállalati stratégia feltétele 335
HOZZÁSZÓLÁSOK
TŐRY FEDOR: 343
VALLÓ TAMÁS: 346
WEIGL JÓZSEF: 351
DR. BERÉNYI JÓZSEF: 355
ÖSSZEFOGLALÓ
DR. FORGÁCS TIBOR: 358
ZÁRÓ PLENÁRIS ÜLÉS
DR. POLONKAI JÁNOS: Beszámoló az I. Ipari Szekció munkájáról 366
KOVÁCS GYULA: Beszámoló a II. Külkereskedelmi Szekció munkájáról 374
DR. FORGÁCS TIBOR: Beszámoló a III. Belkereskedelmi Szekció munkájáról 380
DR. MEGYERI ENDRE: Záró előadás 385
VALKÓ MÁRTON: Elnöki zárszó 396
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem