1.066.445

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

III. Országos Rajzbiennálé

Banga Ferenc és Lóránt János kamarakiállítása/Kiállítási katalógus/Salgótarján, 1986. szeptember 27. - december 8. Nógrádi Sándor Múzeum (Nógrádi Sándor tér 8.)

Grafikus
Salgótarján
Kiadó: Nógrádi Sándor Múzeum
Kiadás helye: Salgótarján
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 142 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 27 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiállítási katalógus. Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrálva. További grafikusok a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

Abban a pillanatban, amikor a ceruza hegye odaér a papírhoz, valami jóvátehetetlen történik. Nem feltétlenül bűn, de mindenesetre olyan esemény, amely nem maradhat... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

Abban a pillanatban, amikor a ceruza hegye odaér a papírhoz, valami jóvátehetetlen történik. Nem feltétlenül bűn, de mindenesetre olyan esemény, amely nem maradhat következmények nélkül. Következmény már az is, ha a papírt megsemmisítjük, vagy egyszerűen „úgy hagyjuk", de ez a megállapítás túl triviális. Kitüntetett, áhítatos pillanatra gondolunk, amikor a művészi rajzról és keletkezése első pillanatáról beszélünk. Amikor a ceruza a legelső, egyelőre parányi grafikai jelet okozza a papírnak, máris okává válik egy egész folyamatnak: visszavonhatatlanul tovább kell folytatni, egészen addig a pillanatig, amíg az alkotás be nem fejeződik, amíg a rajz el nem készül.
Amikor a ceruza az első nyomot hagyja a papíron, két különböző világ találkozik egymással. A fekete a fehérrel, a pont a síkkal, az aktív a passzívval. A grafithegy sebesülést okoz a papírnak, erőszakot tesz rajta, jóvátenni ezt már többé nem lehet. Ha kiradírozzuk, azzal is csak a papírt csonkítjuk. Egyetlen lehetőségünk van: tovább gyötörjük a felületet, mélyítjük a sebet, addig dolgozzuk bele a grafitot a papírba, amíg a két különböző világ teljesen nem egyesül, meg nem szűnik és létre nem jön egy harmadik minőség. Megszületik a rajz.
Rossznak állítom be a kezdetet, hogy jót kapjak végeredményül. Erdély Miklós - akire még többször hivatkozom, mert vállalta a felfedezőutat az ismertnek hitt rajz területén, és számomra a legtanulságosabb leletekkel tért onnan vissza - azt mondta: egy hibával kezdi el az alkotást, és a munka annak kijavításából áll. Hogy mikor kell a javítást befejezni, senki nem tudja megmondani, azt csak egy magasfokú érzékenység döntheti el. Mindenesetre ez a pillanat is az első pillanatból következik. Egyébként Erdély Miklós azt is tudatosan vállalta, hogy túllép ezen a határon, így született meg az „Elkínzott rajz" koncepciója. A határátlépés ellenére rajza még rajz maradt. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
III. Országos Rajzbiennálé III. Országos Rajzbiennálé III. Országos Rajzbiennálé
Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba