kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 291 oldal |
Sorozatcím: | Tanítói kézikönyvek |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-18-2931-6 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83080/III. Néhány fekete-fehér illusztrációval. |
Előszó | 5 |
Olvasás - szövegértés | 7 |
Óraleírások | 11 |
1. témakör - Apáról fiúra | 11 |
"Körül az apróság..."; Tengeri hántás; Búzát vittem a malomba | 11 |
Három kívánság. Magyar népmese | 14 |
Az öreg halász és nagyravágyó felesége. Magyar népmese | 17 |
Hej, halászok, halászok... Magyar népdal | 20 |
A csillagszemű juhász. Magyar népmese | 24 |
A kisnyúl. Magyar népmese | 26 |
Pakála mint ügyvéd. Román népmese | 27 |
Népköltészeti alkotások. Gyakorlóóra | 28 |
Érik a szőlő. Magyar népdal | 32 |
A libapásztorból lett királyné. Magyar népmese (A változat) | 32 |
A libapásztorból lett királyné. Magyar népmese (B változat) | 34 |
Tekenőbe tiszta víz. Népi gyermekmondóka | 37 |
Az aranyszőrű kecskék. Magyar népmonda | 38 |
Csáki szalmája. Magyar népmonda | 41 |
Mátyás király meg az igazmondó juhász. Magyar monda | 42 |
A lacikonyha. Magyar monda | 43 |
Az Apáról fiúra c. témakör összefoglalása | 44 |
2. témakör: Szabadság, egyenlőség, testvériség! | 47 |
A témakör bevezetése | 47 |
Faludi Ferenc: Tarka madár | 50 |
Hogyan mulatoztak a magyar urak? Rákóczi és Bercsényi | 52 |
Esze Tamás, a talpasok vezére | 54 |
Koncz Márton számítása | 58 |
A rodostói kakukk. Rákóczi halála | 60 |
A kuruc korról tanultak rendszerezése | 62 |
A tengerek hatalmas ura | 64 |
Bessenyei és a bécsi tudósok | 66 |
Királyasszony macskái | 71 |
A csodagyerek | 72 |
A börtönök ábécéje | 73 |
A XVIII. századról tanultak összefoglalása | 76 |
3. témakör: Népek tavasza | 79 |
Kölcsey Ferenc: Himnusz | 79 |
Az Akadémia alapítása | 84 |
Úti levél | 87 |
Petőfi Sándor: A Tisza | 89 |
Mikor lesz a robotnak vége? | 91 |
Petőfi Sándor: Nemzeti dal | 91 |
Arany János: Rásüt az esthajnal | 95 |
Gábor Áron rézágyúja | 97 |
A szerencse forgandó, a becsület állandó | 99 |
Diadal hegedűszóval | 100 |
A XIX. századról tanultak összefoglalása | 103 |
4. témakö: Boldog új századot kívánok! | 106 |
Csak tiszta forrásból. Román kolinda | 106 |
A magyar nép kincse | 107 |
József Attila önéletrajzából | 110 |
József Attila: Mama | 112 |
Mindennapi kenyerünk | 114 |
A tökduda | 116 |
Pincenapló | 118 |
A Mátra | 121 |
Áprily Lajos: Erdei út. A csend | 123 |
József Attila: Perc | 124 |
Könyvajánlás | 128 |
Szóbeli és írásbeli kifejezés, szövegalkotás | 131 |
Szövegalkotás szóban és írásban: feladatok, műfaji sajátságok, ajánlások | 131 |
A szövegalkotás tanításának feladatai | 131 |
A szövegalkotás és a nyelvi képességek | 133 |
A műfajok | 134 |
Módszertani ajánlások | 137 |
Óraleírások | 141 |
A 3. osztályban tanult fogalmazási ismeretek felelevenítése | 141 |
A párbeszéd funkciója; lejegyzésének formája. Közlő szöveg kifejezése párbeszéddel (A változat) | 145 |
A párbeszéd megfigyeltetése; a párbeszéd és a monológ összevetése (B változat) | 149 |
A rátóti csikótojás c. mese újraírása valamelyik szereplő nevében (a csősz, a bíró vagy a tök) | 153 |
Párbeszéd írása egy-egy szituációhoz elképzeléssel | 156 |
A vázlatkészítés célja | 159 |
Elbeszélés írása párbeszéddel történelmi témájú olvasmányélmény alapján | 164 |
A leírás megfigyelése szépirodalmi művekben | 167 |
A leírás fogalma | 172 |
Olvasmányokból megismert személyekről jellemzés készítése | 179 |
A levél | 182 |
Műhelymunka | 188 |
Szókincsfejlesztés | 188 |
Szavak és szókapcsolatok magyarázata, értelmezése | 188 |
Szólások, közmondások értelmezése; használatuk | 188 |
Rokon értelmű szavak használata | 190 |
Hangutánzó szavak felhasználása | 191 |
Irodalmi szövegek kifejezéskincsének felhasználása | 192 |
Az igék szerepe a szövegalkotásban | 192 |
Melléknevek a szövegben | 193 |
A hasonlatok | 195 |
Szövegszintű tevékenységek | 195 |
Szövegépítési gyakorlatok | 195 |
Szövegszerkesztési gyakorlatok | 198 |
Felhasznált és javasolt irodalom | 201 |
Nyelvtan - helyesírás | 202 |
A nyelvtan - helyesírás tanítása | 202 |
Személyiségfejlesztés és anyanyelvi nevelés | 202 |
A nyelvtan - helyesírás tanítása, feladata a nyelvhasználat fejlesztésében | 203 |
Módszertani ajánlások | 205 |
Óraleírások | 209 |
Az ige kijelentő és feltételes módja | 209 |
Mikor és hogyan használjuk a feltételes módú igéket? | 212 |
A felszólító módú igék | 215 |
Az ige toldalékai; a személyrag felismerése és megnevezése | 219 |
A névmások felismerése és megnevezése | 222 |
A szófajok felismerésének gyakorlása | 224 |
Az egyszerű mondat két fő része: az állítmány és az alany | 231 |
Bővítmények az egyszerű mondatban: a helyhatározó | 235 |
A mondatrészek felismerésének és megnevezésének gyakorlása | 239 |
Műhelymunka | 245 |
Feladatsorok a szófajok nyelvtani és helyesírási tudnivalóihoz | 245 |
A főnév felismerése, megnevezése, helyesírása | 245 |
A melléknév felismerése, megnevezése, helyesírása | 249 |
A számnevek felismerése, megnevezése, helyesírása | 253 |
A névmások felismerése, megnevezése, helyesírása | 255 |
Az igék és toldalékainak felismerése, megnevezése, helyesírása | 256 |
Az igeidők és az igemódok felismerése és megnevezése; komplex helyesírási gyakorlatok | 258 |
A szófajok felismerése, megnevezése, helyesírása | 260 |
Feladatsorok a mondattani ismeretek tanításához | 267 |
Mondatok a szövegben, mondatok tagolása, mondatvégi írásjelek | 267 |
A mondat részei | 269 |
Felhasznált és javasolt irodalom | 283 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.