1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Így is taníthatjuk a matematikát

Óraleírások és feladatajánlások az elemi szint matematikatanításához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 233 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-18-6880-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: 42488.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Pedagógiai tevékenységünk jelentős részének nemcsak rejtetten, félig-meddig tudattalanul vagy másodlagosan szerepe a ránk bízott gyerekek fejlesztése, hanem éppen ez a tudatos, határozott célunk.... Tovább

Előszó

"Pedagógiai tevékenységünk jelentős részének nemcsak rejtetten, félig-meddig tudattalanul vagy másodlagosan szerepe a ránk bízott gyerekek fejlesztése, hanem éppen ez a tudatos, határozott célunk. Tartalma szerint ennek a tevékenységnek is vannak ismeretelemei. Mégis pontosan tudjuk, hogy nem egy adott ismeretelsajátítás ad irányt munkánknak. Sokkal inkább egy szemlélet kimunkálása, gondolkodásmódok, kutató magatartásformák, gondolkodási képességek alakítása, személyiséggazdagítás, alkotóképességek aktivizálása, fejlesztése a kutató, gondolkodó, problémamegoldó, alkotó tevékenységek sokszori bejárása által."
Az idézett szemléletmódot feltétlenül magunkénak érezzük.
Érvényesítésével a tanítóképzés matematikatanításában igyekszünk azt kialakítani a leendő pedagógusokban is.
Ezen cél elérése, a gyerekek sokirányú fejlesztése igényes elméleti és módszertani felkészültséget kíván a tanítótól. Ennek megszerzésében - felfogásunk szerint - akkor segíthetünk a legtöbbet, ha egyszerre, egy időben mutatjuk meg egy témacsoport vagy egy feladat feldolgozásához szükséges ismeretek és módszerek körét, az elméleti és a tantárgypedagógiai vonatkozások szerves egységében. Ez jelenti egyrészt, hogy sok esetben az elméleti meggondolások, az egzakt tanítói megoldások egyúttal már a tanítás módszertanát is meghatározzák, másrészt bizonyos anyagrészek tárgyalásánál nem tekinthetünk el a részletes tantárgypedagógiai kifejtéstől. A címben ígért „másság" tehát egyfelől a matematika tanítására való felkészülés, felkészítés - általunk javasolt - módjára utal.
Másfelől a tanítás tartalmára vonatkozik. Óraleírásainkban és feladatajánlásainkban a szokásos lehetőségek bemutatásán túl újszerű feladatokat, játékokat és matematikai módszereket is feldolgoztunk, sokszor párbeszédes (tanítói kérdések - tanulói válaszok) formát választva. Vissza

Tartalom

7 Bevezetés
11 Számspirál (Török Tamás)
18 Testek építése (Szilágyi István)
40 Egy óraleírás a valószínűség, statisztika témakörből (Török Tamás)
49 Feladatok lyukas és szöges táblán (Török Tamás)
61 Fogócska és bújócska (Török Tamás)
70 Átdarabolások és parkettázások (Szilágyi István)
79 Feladatok a logikai készlet használatára (Török Tamás)
91 Kombinatorikai alapfeladatok (Papp Olga-Török Tamás)
118 Szöveges feladatok szemléltetése és megoldása (Török Tamás)
126 Törtek bevezetése (Papp Olga)
148 Az egész szám fogalmának erősítése (Török Tamás)
157 Számszerűsítő összehasonlítások (Török Tamás)
175 Területközelítés valószínűségi játékkal (Török Tamás)
183 Geometriai transzformációk térben és síkban (Szilágyi István)
207 Szabályjátékok (Török Tamás)
215 Feladatok a színesrúd-készlet használatára (Papp Olga-Török Tamás)
226 Relációk tanítása esetjáték formájában (Török Tamás)
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem