1.062.424

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Így is lehet nevelni és tanítani

Erőszakmentes kommunikáció az iskolában és otthon

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Agykontroll Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 168 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-7491-03-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Amikor a diákok szeretnek tanulni, és a tanár szeret tanítani...
Amikor az iskola az együttműködés elsajátításának bölcsője...
Mi az iskola elsődleges célja? Ha szerinted az, hogy megalkuvóvá tegye a diákokat tömegfeladatok rájuk erőltetésével, nos, nem vagy egyedül. Ezt a régi iskolamodellt azért hozták létre, hogy gyári munkásokat faragjon a gyerekekből, akiknek nem szükséges önállóan gondolkodniuk. Manapság azonban ez a hozzáállás az iskolák többségében alacsony teljesítményhez, továbbá - a diákok és a tanárok részéről is - a tisztelet hiányához vezet, és azt okozza, hogy a biztonság megteremtése válik az iskola legsürgetőbb feladatává. A diákok és szüleik elégedetlenné, a tanárok és az iskolai adminisztrátorok pedig frusztrálttá válnak, vagyis mindannyian alig várják a hétvégét. A nevelésben tehát olyan újfajta megközelítésre van szükség, amely a tanulási közeg minden egyes résztvevőjének az érdekét szolgálja. Erről szól Marshall Rosenberg könyve. Olyan megközelítést vázol fel... Tovább

Fülszöveg

Amikor a diákok szeretnek tanulni, és a tanár szeret tanítani...
Amikor az iskola az együttműködés elsajátításának bölcsője...
Mi az iskola elsődleges célja? Ha szerinted az, hogy megalkuvóvá tegye a diákokat tömegfeladatok rájuk erőltetésével, nos, nem vagy egyedül. Ezt a régi iskolamodellt azért hozták létre, hogy gyári munkásokat faragjon a gyerekekből, akiknek nem szükséges önállóan gondolkodniuk. Manapság azonban ez a hozzáállás az iskolák többségében alacsony teljesítményhez, továbbá - a diákok és a tanárok részéről is - a tisztelet hiányához vezet, és azt okozza, hogy a biztonság megteremtése válik az iskola legsürgetőbb feladatává. A diákok és szüleik elégedetlenné, a tanárok és az iskolai adminisztrátorok pedig frusztrálttá válnak, vagyis mindannyian alig várják a hétvégét. A nevelésben tehát olyan újfajta megközelítésre van szükség, amely a tanulási közeg minden egyes résztvevőjének az érdekét szolgálja. Erről szól Marshall Rosenberg könyve. Olyan megközelítést vázol fel benne, amely a kölcsönös tiszteleten alapul, a diákok, a tanárok, az iskolai adminisztrátorok és a szülők részéről egyaránt. Ha a társas kapcsolatok ablakokként, nem pedig falakként funkcionálnak, akkor olyan elitiskolák jönnek létre, amelyekben mindenki azt kapja, amire leginkább szüksége van.
A könyvben gyakorlati módszerekkel ismerkedhetsz meg, amelyekből megtudhatod:
- hogyan kelthető fel a diák érdeklődése, növelhető a teljesítménye, javítható az emlékezőképessége,
- miként teremthető meg a biztonságos és támogató tanulási és munkalégkör,
- hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia, és hogyan teremthetők meg a tiszteletteljes, együttérzésen alapuló társas kapcsolatok,
- miként oldhatók meg a konfliktushelyzetek, előzhető vagy szelidíthető meg az agresszivitás,
- hogyan fedezheti fel újra a tanár az érdeklődő diákok tanításából fakadó örömet.
"Marshall könyve alapjaiban kérdőjelezi meg a nevelésről és a nevelési struktúrákról alkotott modern elképzeléseket. A könyvben leírt elvek hozzásegíthetnek a harmónia megteremtéséhez: az osztályteremben, otthon és bármely társas helyzetben. Az Így is lehet nevelni és tanítani egyetlen szülő és pedagógus polcáról sem hiányozhat!"
Dr. Jeannette Vos, a The Learning Revolution című könyv társszerzője
Marshall B. Rosenberg az Erőszakmentes Kommunikáció Központ alapítója és oktatási vezetője. Képzései és tanfolyamai a világ több mint 30 országába jutottak már el, nevelési módszereit több száz iskolában oktatják világszerte. További információk: www.CNVC. org. A szavak ablakok vagy falak (Erőszakmentes kommunikáció) címen egy könyve már magyarul is megjelent. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás3
A magyar kiadó előszava4
Riane Eisler előszava5
Az író előszava11
1. fejezet
Az erőszakmentes neveléshez vezető út19
Bevezetés19
Életgazdagító szervezetek20
Életgazdagító, erőszakmentes nevelés22
A rendszer megváltoztatása23
EMK a nevelésben25
2. fejezet
Az életjobbító üzenetek kifejezése29
A diákok felkészítése29
A morális ítéletek hatása a tanulásra31
A teljesítmény értékelése értékítéletekkel33
Az EMK alkotóelemei34
Világos megfigyelés, anélkül hogy az összekevernénk értékítélettel35
1. gyakorlat
Megfigyelés vagy értékelés?39
Az érzelmek azonosítása és kifejezése41
2. gyakorlat
Az érzelmek kifejezése45
Az érzelmek elfojtásának kockázata47
Kössük az érzelmeket a szükségletekhez!48
Mire van szükséged?51
3. gyakorlat
A szükségletek felismerése52
Kérd azt, ami szebbé teszi az életet!54
A kérés és a követelés közti különbség56
4. gyakorlat
A kérések kifejezése58
A cél maga a folyamat60
Az emberek követelést hallhatnak, függetlenül attól, hogy mit mondunk61
EMK a nevelésben65
Ami mindenkinek élvezetes65
3. fejezet
Empátiával fordulni mások felé69
Az empátia69
A hallottak visszamondása71
A kérés meghallása73
Empátiás kapcsolódás74
Empátiás kapcsolódás olyanokkal, akik nem tudják vagy nem akarják kifejezni magukat79
5. gyakorlat
Az empátiás és a nem empátiás meghallgatás közti különbség82
4. fejezet
A tanárok és a diákok közötti partneri kapcsolat megteremtése85
Partneri viszony a célok és az értékelési szempontok kialakításában85
Az életet gazdagabbá tevő célok86
A diákoknak mindig volt választásuk88
A tanárok félelme attól, hogy a diákokat bevonják a célok kitűzésébe89
Példák a célok közös kitűzésére91
A "nem" mögötti szükséglet meghallása92
6. gyakorlat
A "nem" mögötti szükséglet meghallása96
A tanulás legfontosabb része99
A diákok félelme attól, hogy őket is bevonják a célok kitűzésébe100
Partneri viszony az értékelésben101
Elsajátított tudás mérése: IGEN! Osztályzás: NEM!105
EMK a nevelésben110
A teszt110
5. fejezet
A kölcsönös kapcsolatokon alapuló tanulási légkör megteremtése115
Világi erkölcsök115
A kölcsönös kapcsolatokon alapuló tanulási közösség megteremtése117
A tanár mint "utazásszervező"118
Anyagok, amelyekből a diákok önállóan tanulhatnak120
A diákok és a szülők is felkérhetők a tanulási anyagok elkészítéséhez121
Önkéntes mentori segítségnyújtás123
A földrajzi közösség mint tanulási forrás124
Akcióban az "utazásszervező"124
6. fejezet
Átalakuló iskolák129
Az aktuális problémák129
Hatalmi szervezetek130
A konfliktushelyzetek megoldása132
Közvetítés140
EMK a nevelésben142
"Halott vagy"142
A morális ítéletek és a diagnózisok elkerülése147
Az erő védelmi célokra történő felhasználása150
7. gyakorlat
Erő alkalmazása: védelem vagy büntetés?153
Támogató csoportok létrehozása156
Iskoláink átalakítása160
Magyar nyelven megjelent, tanulással, tanítással és neveléssel kapcsolatos kiadáványaink162

Dr. Marshall B. Rosenberg

Dr. Marshall B. Rosenberg műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Marshall B. Rosenberg könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem