kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Agykontroll Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 168 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-7491-03-1 |
Köszönetnyilvánítás | 3 |
A magyar kiadó előszava | 4 |
Riane Eisler előszava | 5 |
Az író előszava | 11 |
1. fejezet | |
Az erőszakmentes neveléshez vezető út | 19 |
Bevezetés | 19 |
Életgazdagító szervezetek | 20 |
Életgazdagító, erőszakmentes nevelés | 22 |
A rendszer megváltoztatása | 23 |
EMK a nevelésben | 25 |
2. fejezet | |
Az életjobbító üzenetek kifejezése | 29 |
A diákok felkészítése | 29 |
A morális ítéletek hatása a tanulásra | 31 |
A teljesítmény értékelése értékítéletekkel | 33 |
Az EMK alkotóelemei | 34 |
Világos megfigyelés, anélkül hogy az összekevernénk értékítélettel | 35 |
1. gyakorlat | |
Megfigyelés vagy értékelés? | 39 |
Az érzelmek azonosítása és kifejezése | 41 |
2. gyakorlat | |
Az érzelmek kifejezése | 45 |
Az érzelmek elfojtásának kockázata | 47 |
Kössük az érzelmeket a szükségletekhez! | 48 |
Mire van szükséged? | 51 |
3. gyakorlat | |
A szükségletek felismerése | 52 |
Kérd azt, ami szebbé teszi az életet! | 54 |
A kérés és a követelés közti különbség | 56 |
4. gyakorlat | |
A kérések kifejezése | 58 |
A cél maga a folyamat | 60 |
Az emberek követelést hallhatnak, függetlenül attól, hogy mit mondunk | 61 |
EMK a nevelésben | 65 |
Ami mindenkinek élvezetes | 65 |
3. fejezet | |
Empátiával fordulni mások felé | 69 |
Az empátia | 69 |
A hallottak visszamondása | 71 |
A kérés meghallása | 73 |
Empátiás kapcsolódás | 74 |
Empátiás kapcsolódás olyanokkal, akik nem tudják vagy nem akarják kifejezni magukat | 79 |
5. gyakorlat | |
Az empátiás és a nem empátiás meghallgatás közti különbség | 82 |
4. fejezet | |
A tanárok és a diákok közötti partneri kapcsolat megteremtése | 85 |
Partneri viszony a célok és az értékelési szempontok kialakításában | 85 |
Az életet gazdagabbá tevő célok | 86 |
A diákoknak mindig volt választásuk | 88 |
A tanárok félelme attól, hogy a diákokat bevonják a célok kitűzésébe | 89 |
Példák a célok közös kitűzésére | 91 |
A "nem" mögötti szükséglet meghallása | 92 |
6. gyakorlat | |
A "nem" mögötti szükséglet meghallása | 96 |
A tanulás legfontosabb része | 99 |
A diákok félelme attól, hogy őket is bevonják a célok kitűzésébe | 100 |
Partneri viszony az értékelésben | 101 |
Elsajátított tudás mérése: IGEN! Osztályzás: NEM! | 105 |
EMK a nevelésben | 110 |
A teszt | 110 |
5. fejezet | |
A kölcsönös kapcsolatokon alapuló tanulási légkör megteremtése | 115 |
Világi erkölcsök | 115 |
A kölcsönös kapcsolatokon alapuló tanulási közösség megteremtése | 117 |
A tanár mint "utazásszervező" | 118 |
Anyagok, amelyekből a diákok önállóan tanulhatnak | 120 |
A diákok és a szülők is felkérhetők a tanulási anyagok elkészítéséhez | 121 |
Önkéntes mentori segítségnyújtás | 123 |
A földrajzi közösség mint tanulási forrás | 124 |
Akcióban az "utazásszervező" | 124 |
6. fejezet | |
Átalakuló iskolák | 129 |
Az aktuális problémák | 129 |
Hatalmi szervezetek | 130 |
A konfliktushelyzetek megoldása | 132 |
Közvetítés | 140 |
EMK a nevelésben | 142 |
"Halott vagy" | 142 |
A morális ítéletek és a diagnózisok elkerülése | 147 |
Az erő védelmi célokra történő felhasználása | 150 |
7. gyakorlat | |
Erő alkalmazása: védelem vagy büntetés? | 153 |
Támogató csoportok létrehozása | 156 |
Iskoláink átalakítása | 160 |
Magyar nyelven megjelent, tanulással, tanítással és neveléssel kapcsolatos kiadáványaink | 162 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.