Fülszöveg
"So many people rise and fall" - énekli Iggy a »Home«-ban, s ha valakivel, hát épp vele kapcsolatban igaznak érzik ezt a tündöklés-bukás mesét, mert hát a Stooges-időszak után jött a nagy zuhanás, állítólag, mert miféle zuhanás az, amelyet olyan zseniális albumok fémjeleznek, mint az Idiot vagy a Lust For Life? Jobban tesszük hát, ha hanyagoljuk ezt az "egyszer fenn, egyszer lenn" típusú megközelítést, mely egyébként is a Mainstream-sikerekben gondolkodók sajátja, ők azok, akik folyton azon sopánkodnak, hogy Iggy sosem "futott be" igazán, valószínűleg soha nem is akart - az ő mércéik szerint semmiképp, s ha mégis lettek volna ilyen ábrándjai, alkatából adódóan alkalmatlan volt rá, hogy a fél világ kedvence legyen. Így maradhatott meg kevesek kisajátítható Jim Oesterbergje. Valami okból e könyv szerzője, a Mojo magazin jeles szerkesztője nagyon erőlteti a Jim Osterberg/Iggy Pop alteregók szembeállítását. Előbbit a meghitt barát és halk szavú poéta, utóbbit a nagyközönség számára...
Tovább
Fülszöveg
"So many people rise and fall" - énekli Iggy a »Home«-ban, s ha valakivel, hát épp vele kapcsolatban igaznak érzik ezt a tündöklés-bukás mesét, mert hát a Stooges-időszak után jött a nagy zuhanás, állítólag, mert miféle zuhanás az, amelyet olyan zseniális albumok fémjeleznek, mint az Idiot vagy a Lust For Life? Jobban tesszük hát, ha hanyagoljuk ezt az "egyszer fenn, egyszer lenn" típusú megközelítést, mely egyébként is a Mainstream-sikerekben gondolkodók sajátja, ők azok, akik folyton azon sopánkodnak, hogy Iggy sosem "futott be" igazán, valószínűleg soha nem is akart - az ő mércéik szerint semmiképp, s ha mégis lettek volna ilyen ábrándjai, alkatából adódóan alkalmatlan volt rá, hogy a fél világ kedvence legyen. Így maradhatott meg kevesek kisajátítható Jim Oesterbergje. Valami okból e könyv szerzője, a Mojo magazin jeles szerkesztője nagyon erőlteti a Jim Osterberg/Iggy Pop alteregók szembeállítását. Előbbit a meghitt barát és halk szavú poéta, utóbbit a nagyközönség számára megalkotott rocksztár szerepével azonosítja.
Iggy Pop nevezhették azonban akárhogy, Iggy Stooge minden pillanatában könnyedén volt önmaga: "A Street walking cheetah with a heart full of napalm... A runaway son of the nuclear a-bomb... A worlds forgotton boy... The one who searches and destroys"
"A Just for life az első felvétel, amely teljes egészében Berlinben fogant. A város hangulata egész munkájukra rányomta bélyegét. A Kaliforniában megélt gyökértelenség zűrzavarával szemben Berlin felkínálta annak lehetőségét, hogy kicsapongásaikat művészetté változtassák. Berlin elit dekadenciája más volt: Nem piócaként szívta el vérüket és energiájukat, hanem kreatív csatornába terelte azt. Mindvégig ott volt a berlini fal látványa, s még a Tonstudio 3.-ból is tisztán látták a géppisztolyos őrszemeket a tornyok tetején, mögöttük a senkiföldjén ott sejthették az aknamezőt. Főleg Iggy volt az, aki különös boldogságot talált a teljes izoláltságban a nyugati világ e szigetén. »Megvolt a saját kis helyem, tábori ágyon aludtam, hideg vízben zuhanyoztam reggelente. Kokón, hasison, vörösboron, sörön és német kolbászon éltem.«
És ahogy Tony Sales hozzáteszi: »Magas lángon«."
Vissza