Előszó | 5 |
Kormányzati politika | |
A kormányalakítás politikai környezete és a D-209-es válság | 7 |
Kormányprogram a választási ígéretek fogságában: száz napokra osztott világ | 11 |
Személycserék: politikai tisztogatás és kriminalizáció | 14 |
A Miniszterelnöki Hivatal mint a kormányzati problémák gyűjtőhelye | 17 |
Népszerű kabinet - gyenge kormányzati teljesítmény - kormányátalakítás | 25 |
Az ígéretek sodrásában: sikerek, elmaradt reformok, a fordulat várat magára | 32 |
Gazdaság és politika | |
Makrogazdasági folyamatok | 37 |
Gazdasági növekedés | 38 |
Beruházások | 39 |
Az ipar teljesítménye | 40 |
Az építőipar | 40 |
Az infláció | 41 |
A költségvetés helyzete | 42 |
A külső egyensúly alakulása | 43 |
Tőkebeáramlás | 45 |
Munkaerő-piaci helyzet | 47 |
Munkabérek | 48 |
Gazdasági, gazdaságpolitikai csomópontok | 50 |
Választási ígéretek és valóság, szemelvények és kommentárok | 63 |
Területfejlesztés | 69 |
A kormányprogram | 69 |
A törvényi háttér | 70 |
Az intézményi háttér | 73 |
A területfejlesztési támogatások és a forráskoordináció | 75 |
A kistérségi rendszer átvilágítása | 80 |
A Regionális Fejlesztési Holding szerepének változása | 83 |
Összegzés | 84 |
Önkormányzati politika | 86 |
Előzmények | 86 |
A Medgyessy-kormány programjának önkormányzati része | 88 |
A főváros | 93 |
Összegzés | 94 |
Építőipar | 95 |
Az építőipari piac megrendelésállományának alakulása | 96 |
Várható tendenciák az EU-csatlakozás után | 98 |
A politika hatása az építőipari ágazat folyamataira | 98 |
Az építőipar megoldatlan kérdései | 103 |
Magyar Fejlesztési Bank | 107 |
Kormányváltás az MFB-nél | 108 |
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal tevékenysége az MFB-nél | 110 |
Az MFB átalakítása "valódi fejlesztési bankká" | 123 |
Tájékoztató | 134 |
Privatizáció | 141 |
A Horn-kormány időszaka | 141 |
Az Orbán-kormány időszaka | 142 |
A Medgyessy-kormány első éve a privatizáció területén | 145 |
Agrárpolitika | 149 |
Bevezetés | 149 |
Reálfolyamatok a mezőgazdaságban | 149 |
Agrárpolitikai csomópontok | 161 |
Ígéretek, kormányprogram és a tények | 173 |
Társadalom-jog-politika | |
Jogrend és jogalkalmazás | 177 |
A bírói és az ügyészi hatalom összetevői | 177 |
A magyar bírói hatalom összetevői | 180 |
A politikai büntetőbírói hatalom helyzete | 185 |
Intézményi változások: ítélőtáblák és költségvetési helyzet | 188 |
A bíróságok és az ügyészségek az EU-csatlakozás dimenziójában | 191 |
A média helyzete és változásai | 193 |
A média mint hatalmi ág | 193 |
Változások a jogszabályi környezetben | 194 |
Országos Rádió és Televízió Testület | 197 |
A magyarországi médiapiac | 203 |
A nemzeti médiumok működése és szerepe | 205 |
Az írott sajtó | 217 |
Kormányzati feladatok, megoldások és elképzelések | 227 |
Kultúra | 229 |
Az Orbán-kormány hagyatéka | 229 |
A kormányprogram kulturális fejezete | 230 |
A kormányzás gyakorlata | 232 |
Jogalkotás, érdekegyeztetés | 238 |
A jövő ígérete | 239 |
Munkaügy, foglalkoztatás-politika, érdekegyeztetés | 243 |
A régi-új minisztérium | 243 |
Foglalkoztatáspolitika | 248 |
Munkaügy | 261 |
Társadalmi párbeszéd | 269 |
Szociálpolitika | 272 |
Az Orbán-kormány hagyatéka | 272 |
A jóléti félfordulat | 274 |
A program és ami mögötte van | 275 |
A száz napokon túl | 287 |
Az uniós csatlakozás szociálpolitikai dimenziói | 290 |
Foglalkoztatáspolitika | 290 |
Összegzés helyett | 293 |
Nyugdíjpolitika | 296 |
A kormányprogram | 296 |
Tézis - antitézis | 311 |
A választások után - a száznapos program | 311 |
Ellentámadási kísérletek | 316 |
Zárszó helyett | 320 |
Egészségügy | 322 |
Oktatáspolitika | 326 |
Az új oktatási kormányzat hivatalba lépése | 326 |
Közigazgatási és intézményirányítás | 327 |
Szakterületek | 330 |
Szakképzés | 339 |
Felsőoktatás | 343 |
Felnőttképzés | 349 |
Kutatás-fejlesztés (K+F) | 350 |
Nemzetközi kapcsolatok | 353 |
Nemzetpolitika | 355 |
Informatika | 356 |
Környezetvédelem: Átszervezés alatt | 358 |
Bevezetés | 358 |
Helyzetértékelés | 359 |
A környezet- és természetvédelem, valamint a vízügy helyzete az államigazgatásban | 360 |
Stratégia, tervezés, költségvetés | 367 |
A Föld forog tovább | 383 |
Információs társadalom: egy elvesztegetett év | 385 |
Bevezetés | 385 |
Helyzetértékelés - Hol tart ma az információs társadalom Magyarországon? | 387 |
Előzmények - Az IKB tevékenysége | 389 |
Az IHM egy éve - intézményi korlátok | 391 |
Az IHM egy éve - egy elvesztegetett esztendő | 398 |
Gyermek, ifjúság és sport | 413 |
Az intézményi struktúra kiépülésének folyamata 2002-ig | 413 |
A kormányprogram | 415 |
A minisztérium szervezeti felépítésében és személyi összetételében történt változások | 418 |
A minisztérium tevékenységének kritikai elemzése | 421 |
Kisebbségpolitika | 432 |
Kisebbségpolitika = romapolitika? | 432 |
Az esélyegyenlőség növelése | 434 |
Intézmények, szervezetek létrehozása, szerepük növelése | 435 |
Civil szervezetek szerepe a roma integrációban | 439 |
Összegzés | 444 |
Külpolitika és védelempolitika | |
Külpolitika | 447 |
Csatlakozás az Európai Unióhoz | 451 |
Gazdaságdiplomácia és külgazdaság | 485 |
Határon túli kisebbségpolitika | 495 |
Védelem- és biztonságpolitika, NATO-integráció | 513 |
Magyarország biztonsági környezete | 513 |
A NATO-bővítés második köre és hatása Magyarországra | 516 |
Az afganisztáni rendezés | 518 |
Az iraki háború | 520 |
Haderőreform | 525 |
Összegzés | 526 |