A kiadó előszava | 9 |
Bevezetés | 11 |
A kinyilatkoztatás mint történelmi esemény | |
A kinyilatkoztatás a II. Vatikáni Zsinat értelmezésében | 13 |
A katechetikai helyzet: elemzés és feladat | 14 |
A kinyilatkoztatás mint történés | 14 |
Az eszchatológikus szempont | 15 |
A világban levő rossz és Istenfogalmunk | 17 |
A nem-keresztény vallások új értékelése | 20 |
Szükség van a hitetlenségről való felvilágosításra | 23 |
A Szentírás: az egész hitoktatás gyújtópontja | |
A Zsinat újraértékeli a Szentírást | 28 |
A hagyomány új értelmezése | 28 |
A Szentírás értelme és jelentősége | 29 |
A katechézis számára levont következtetések | 31 |
Néhány megfontolás a szentírásoktatással kapcsolatban | 31 |
A szentírás és katekizmustanítás problémái | 31 |
Isten lelke a világban | |
A Szentlélekről szóló hitigazság a mai hívők tudatában | 39 |
A Zsinat megállapításai | 41 |
Lehetőségek az oktatásban | 45 |
A Lélek mint minden élet teretmő őselve | 45 |
A Lélek és az igazság az Egyházban | 46 |
A Szentlélek mint vezérlő erő az Egyházban | 48 |
A Szentlélek és az egyes hívek | 50 |
Az Egyház mint Isten népe | |
Az egyházfogalom a zsinati rendelkezésben | 53 |
Az egyházfogalom a hitoktatásban | 54 |
Visszapillantás a katekizmus történetére | 54 |
Néhány új szerkezeti elem | 56 |
A laikusok mint az Isten népének tagjai | |
A laikusoknak a Zsinat által történt rehabilitálása | 60 |
Kicsoda a laikus? | 60 |
A világi hívek a liturgiában | 61 |
A laikusok feladata a világban | 63 |
Szükséges változás a nevelés terén | 66 |
Az egyházi hivatal mint szolgálat | |
A hivatal értelmezése a zsinati okmányokban | 72 |
A jövő oktatás súlypontjai | 75 |
Húsvét titka a liturgikus oktatásban | |
Húsvét titka a Zsinat liturgikus határozatában | 80 |
A tanítás kérdése | 82 |
A húsvéti esemény értelmének kérdése | 82 |
Néhány javaslat | 83 |
Katechetikai jelentősége | 88 |
Az Egyház küldetése | |
A küldetés mint az Egyház lényeges szerkezeti eleme | 94 |
A küldetés új értelmezése a missziós határozatban | 94 |
A missziós katechézisben beállott változás | 97 |
Az egész Egyház mint a hithirdetés hordozója | 98 |
A missziós határozat szemszögéből nézve | 98 |
Az oktatás szemszögéből nézve | 100 |
A különleges megbízatás | 100 |
A Zsinat elképzelése | 100 |
A katechetikai szempont | 102 |
Ökuménikus oktatás | |
Mit jelent az ökuménikus oktatás? | 106 |
Az Egyház egysége | 108 |
Szakadások az Egyházban | 112 |
Az egyházak egyesülése | 115 |
Szükségessége | 115 |
Az adott egység | 115 |
A cél és a feladat | 116 |
Az egyházak egyesítésének hordozói | 117 |
Gyakorlati lehetőségek | 117 |
Keresztények és zsidók | |
Izrael nélkül nem értjük meg helyesen az Egyházat | 122 |
A zsidók Isten kiválasztott és szeretett népe | 126 |
Jézus halála és a felelősség kérdése | 128 |
Elvetette Isten a zsidó népet? | 130 |
A keresztények remélik Izrael üdvösségét | 132 |
A zsidók iránti keresztény magatartásra nevelés | 134 |
Életre nevelés a mai társadalomban | |
Isten népe mint az emberi társadalom része | 137 |
Valláspedagógiai következtetések | 139 |
Politika és üdvösség | 144 |
A békére való nevelés | 151 |
A szolidaritás | 151 |
Előfeltételek | 153 |
Isten békéje és az emberi társadalom békéje | 154 |
A háborúk embertelensége | 155 |
A nemzetközi szervezetek jelentősége | 157 |