Előszó
Ez a kötet a pszichológiai kurzus záróakkordja. ígéretünkhöz híven - természetesen hézagosan, ugorva és néhol kifejtés helyett csak felvillantva problémákat, kutatási-kísérleti területeket - kettős...
Tovább
Előszó
Ez a kötet a pszichológiai kurzus záróakkordja. ígéretünkhöz híven - természetesen hézagosan, ugorva és néhol kifejtés helyett csak felvillantva problémákat, kutatási-kísérleti területeket - kettős célt szolgál.
Segít (már amennyire egy jegyzet segíthet) önnevelési kérdések megoldásában, bizonyítja, hogy a "felnőtt" oktatók, kutatók nem hunyják be szemüket az ifjúkor és a főiskolai-egyetemi életforma pszichológiai problémái láttán.
Segít/het/ fő célunk megközelítésében, a tanárképzés korszerűsítésében. A funkciója az, hogy pszichológiai képet nyújtson a pedagóguspályáról (mágnes is legyen, mind a vonzó, mind a taszító pólusokkal), betekintést, kilátást engedjen a kutatómunkába, a feldolgozási technikákba - ez mind a tanszéki pályázatokon, mind a TDK-munkában, mind a diplomamunka elkészítésekor hasznos lehet. Nem véletlen, hogy túlsúlyban vannak a hazai munkákba kérdések, problémák itt és most jelenítenek, tehát itteni és mostani válasz kell/ene/. Aki ezt a jegyzetet elolvassa, megtanulja, még nem lesz pszichológiailag kulturált, művelt pedagógus. A jegyzet a "0" kilométerkőnél kezdődik és legfeljebb néhány kilométeres utat jár be. Az útelágazásoknál az olvasó dönt, merre halad tovább, s ő választja meg az autó fajtáját, a sebességét, s előzéskor ő dönt, vállal-e rizikót. Remélem a III. rész kedvet ébreszt további munkához, a fehér foltok felderítéséhez.
A III. kötet már nem kezdőknek szól. Ezért nincsenek benne szemelvények, hanem irodalomjegyzék, s ezért vannak benne feldolgozási szempontok és mind a kontrollt, mind az önkontrollt - tehát önálló munkát igénylő - kérdések.
Vissza