Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Készítette: Hollóssy János könyvnyomtató műhelye, Budapesten. Teljes évfolyam.
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Jellemnevelés az ifjúsági egyesületekben.
Miért fontos, hogy hallgatni is tudjunk?
Olyan súlyos körülmények között élünk, hogy nemcsak a vezetőknek kell életművészeknek lenniök, hanem minden...
Tovább
Előszó
Jellemnevelés az ifjúsági egyesületekben.
Miért fontos, hogy hallgatni is tudjunk?
Olyan súlyos körülmények között élünk, hogy nemcsak a vezetőknek kell életművészeknek lenniök, hanem minden egyes embernek szüksége van élettudományra. Az élettudomány sok esetben azt parancsolja, hogy beszéljünk s minél szebben tudunk beszélni, annál jobb. Sok esetben viszont épp az élettudomány kívánja tőlünk a hallgatást. Már ez a tény maga is azt mutatja, hogy nem lehet ezt a közmondást szószerint venni: Beszélni ezüst, hallgatni arany.
A beszéd értékét mindig az dönti el, hogy miféle szándékból és milyen körülmények között beszélünk. Lehetséges, hogy a beszéd az ezüstnél jóval kisebb értékű; de van eset, amikor értékesebb az aranynál is.
Nem ezüst a tartalomnélküli, értelmetlen, üres beszéd, a szószátyárkodás, handahandázás, a csacska fecsegés, hanem csupán ajakgimnasztika: a beszélőszervek szellemtelen játéka, üresen zakatoló malom. Széchenyi figyelmeztet is bennünket, hogy »minden haszontalan szó időölés«.
Nem tartjuk értékesnek a formátlan, rendetlen, tagolatlan össze-visszabeszédet sem, a zavaros és zabolátlan szóáradatot. A se vége, se hossza beszédet. Ez azért nem tetszik nekünk, mert nem tudjuk benne megkülönböztetni a lényegest a mellékedtől; mert rengeteg szóval keveset vagy semmit se mond, folyton eltér a tárgytól és ezért sohasem ér a gondolatmenet végére.
Azt a beszédet se mondhatjuk ezüstnek, amelynek elmondására nincsen semmi ok és amely beszédnek nincsen célja; hanem elmondója kéretlenül és hívatlanul feltolakszik vele, anélkül, hogy az helyénvaló vagy időszerű lenne.
Egyenesen alávaló beszéd pedig a lelkiismeretlen és kíméletlen pletykálás, amely könyörtelenül belegázol mások becsületébe és még testületek és társadalmi osztályok jóhírét is kikezdi. De ennél is kárhozatosabb a szemérmetlen beszéd, mert az megmérgezi vagy sárba ráncigálja legszentebb értékeinket, a hazaszeretet, az erények és a hitvilág legszebb virágait. Amikor legutóbb azt fejtegettük, hogy »Miért törekedjünk szép beszédre?«) - természetesen olyan beszédre gondoltunk, amely nemcsak »ezüst«, hanem az aranynál is értékesebb.
Vissza
Tartalom
Dr. Afra Nagy János: A fővárosi tanoncok szociális környezete népművelési szempontból .....4, 36, 76
- Mit tettünk és mit tehetünk
a leventeifjúság szociális
gondozásáért?.....291
- A vetítettképes előadások
eredményességének fokozása ........141
- A magyar dolgozó ifjúság
sajtója...... . 320
- Mozaikképek iparosifjúságunk társadalmi arculatához ........353
Ajtai Kálmán: Rákóczi életéből ........153
Dr. Aujeszky Aladár: A veszettség elleni védekezés . 214
Dr. Bán Aladár: Finn-ugor rorokonsági nap .... 348
Dr. B. M.: A cipészek egészségügye ......88
Dr. B. Z. : A fertőző betegségek
elleni védekezés . . . 04
- A tábori konyha egészségügye . . .... 220
Dr. Cholnoky Jenő : A turáni
népek.......249
Dr. Dénes Tibor: A szavalókórus a leventenevelés szolgálatában ......235
- A szavalókórus munkájának megindulása . . . 295
- A szavalókórusra való átírás alapjai . . . . . 330
Felczán József: A társadalmi
egyesületeket erősebben állítsuk a népművelés szolgálatába ...... 16
- A karinthiai népművelők
hóchösterwitzi összejöve-
tele........264
G. Adi: A mozgófényképezésről.... 122, 159, 193, 280, 317
Horváth Károly: A természeti
emlékek védelme . . . 209
Hodászy Miklós: Mit áldoz a
Székesfőváros testnevelési
célokra?......222
Dr. Imre Sándor: Mit tanulhatunk ma Széchenyitől? . . 69
Dr. Malán Mihály: A testnevelés hatása az emberi testre
306, 335
Mesterházy Jenő: Székesfővárosunk képzőművészeti
emlékei..........9. 79. 108. 203, 251
Mezei Ferenc: A tanulóifjúság
versenysportjáról ... . 155
Németh Sándor: Garai I.: Az
obsitos, (mintaelőadás).... 19, 60
- Simonyi óbester .... 245
- Arany János lelke . . 323
Novágh Gyula: A »Fővárosi
Szabadegyetem« .... 39
- A szépirodalom a leventenevelés, illetve a népművelés szolgálatában .... 57
- Felhívás a fővárosi leventeegyesületek vezetőihez ...... 63
- Reményik Sándor és Sik
Sándor költészete ... 85
- Hősök napja.....134
A fővárosi népművelés
1931-32. tanévi munkája...... 172
- A leventék szociális gondozása .......233
- A Szabadegyetem munkaterve . . . . . . .- . 300
Dr. Sárpy István: Van-e atlétáinknak kilátásuk világrekordra? . . .... 23
- A szánkázásra, síelésre alkalmas és megengedett
útak a főváros területén....... 25
- Tanulmányi kirándulás:
Esztergom: .....45
- A magyar athletika fejlődése az első olympiász óta .......93
- Amatőrség és professzionizmus ........118
- Régi brokát-kiállítás az
Iparművészeti Múzeumban...... 189
- Garibaldi emléke . . .221
- A székesfőváros új leventeintézményei.....226
- A fiatalkorúak bíróságának
munkaköre és népnevelő
jelentősége .....240
- A fővárosi leventék nyári
táborozása .... 267, 308
- A statisztika jelentősége az
ifjúság testnevelésügyének
szempontjából . . . 276
- A fővárosi ifjúság vizisportja ........ 338
- A székesfőváros leventeintézményei . . . . . . 374
Dr. Szabó Gyula: Leventék,
cserkészek . . . ... 126
- Élményt a leventének 115, 147
Vitéz Szirmay Ödön: Szegedi
vasútas-leventék mátrai táborozása .....272
Várady József: Miért fontos.
hogy hallgatni is tudjunk?..... 1
- Miért neveljük akaratunkat?... 33
Hogyan neveljük akaratunkat? . . ... . .105
- Hogyan szilárdítsuk jellemünket? ..... . .138
- Miért és hogyan ápoljuk
jellemünket? . . . . . 169
- Miért törekedjünk önismeretre? ...... 289
- Hogyan tehetünk szert önismeretre? .....321
Könyv- és folyóirat-ismertetések:
Hodászy Miklós: A székesfőváros testnevelési ügyének története (27). Gyomlay László: Turáni vándorok (28). Rákosy Zoltán: Magyar Pantheon (28).
Bükk sítérképe és kalauza (28).
Temesi Győző: Francia kalandozás (29). R. Vozáry Andor:
Elszáll-e a turul (29). Az Aauincumi Múzeum 1930. évi ásatása (66). Kutsera István: Magyarország egysége (66), Testnevelési utasítás (67). Neidenbach Emil: Testgyakorlás és
tudomány (102). Magyar Athletikai Szövetség 1931. évi Évkönyve (102). Mendöl Tibor:
Táj és ember (102). Weisz István: \ magyar falu. Farkas
Ákos dr.: Nemzeti szociálpolitika (133). Cholnoki Jenő: A
tenger (134). A Duna oooo bécsi
szakaszának vizisport térképei
(165). Schenk Jakab: A madarak világának tanúlmánvozása
(166). Horváth Kálmán: Magyar
Dlákkalauz (-166). Műkedvelők
Színműtára (107). Dr. Orel Géza: Az ügyes eladó kézikönyve
(1,97). A térképolvasás népszerűsítése (284). Barcsay Amant
Zoltán: A magyar lovassport
története (285). Sárpy István:
Budapest-székesfőváros leventemozgalma 1931 -1932. Gallina
Frigyes: Budapest Székesfőváros története képekben (347).
Petróczy István: Légvédelmi parancsolatok (347). Levente (27.
66. 102, 132, 166, 197, 285).
Testnevelés (28, 102, 132, 166,
197, 285). Csuppay Lajos: Harc
a kultúráért (381).
Versenyek: Az 1932. évi székesfővárosi leventeversenyek (99).
Székesfővárosi leventék szertorna versenye (100). A fővárosi
leventék ökölvívó- és birkózóversenye (128). Mozgó táborozás
(163). Az 1932. évi leventeversenyek (223). A fővárosi leventék vizisportja (272). Az államvasúti leventeegyesületek V.
orsz. versenye (274). A X. olympiász eredmény statisztikája
(278). Az 1932. évi székesfővárosi leventeversenyek bajnokai
(315). A székesfővárosi bajnoki
lövészverseny (216). A VI. országos levente bajnoki céllövő
verseny (342).
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.