Lénárd Ferenc: Pszichológiai szempontok az ifjúság nevelésének megalapozásához | 9 |
Vajó Péter: Az ifjúságkutatás néhány alapkérdése | 21 |
Ranschburg Jenő: A szülői magatartás és a nevelői attitűdök hatása a gyermeki viselkedésre | 33 |
Komlósi Sándor: A szülői magatartásformák mintái - felső tagozatos tanulók szemével | 51 |
Sipos Kornél - Juhász Erzsébet - Vida Lajosné: A szülők megítélésének vizsgálata intrafamiliáris miliőártalom okozta magatartászavar miatt állami gondozásba vett 10-16 éves fiúknál | 57 |
Vastagh Zoltán: A nevelőhatás érvényesülésének útjai az osztályban | 69 |
Veczkó József: A tanulók iskolai nevelés pszichoterápiához hasonló mozzanatai | 75 |
Gádorné Dr. Donáth Blanka - Gulyásné Szilágyi Zsuzsa: Dominanciaigények ütköztetése és azok konfrontálása egészséges fiúcsoportban | 87 |
Nagy László: A tanulóifjúság értelmi tevékenységének alakítása és az ismeretek alkalmazásának problémája | 95 |
Kalmár Magda: A fogalmi generáció és differenciáció néhány sajátossága felső tagozatba lépő tanulók élő természetről alkotott fogalmaiban, az absztrakciós nívó és a gondolkodási szerkezet függvényében | 109 |
Kósáné Ormai Vera: Magatartási zavarok súlyosságának megítélése pedagógusok és pszichológusok körében | 117 |
Hornné Erőss Anna: Mentális és emocionális érettség kapcsolata iskolába lépő gyermekeknél | 141 |
Sugárné Kádár Júlia: Egy nyelvi jelkapcsolat alkalmazásának jellemzői 5-8 éves gyermekeiknél | 155 |
Büky Béla: A beszédcélkutatás és ennek fejlődéslélektani vonatkozásai | 161 |
G. Cseres Judit: Kollektív problémamegoldás modell-vázlata kísérleti tanítás keretében | 169 |
Tóth Béla: Egy magyar irodalmi olvasókönyv illusztrációi a serdülők szemével | 177 |
Halász László: A művészeti kommunikáció értékelésének pszichológiai szintjei középiskolásoknál | 185 |
Kürti P. Jarmila: Orientációs bázis kiépítésének szerepe természettudományos fogalmak alakításában | 201 |
Kóbor Enikő: Tanárszakos egyetemi hallgatók pszichológiai vizsgálata | 207 |
Pálos Éva: A felnőttek általános alapismeretei és képességei szintjének fejlesztésére folytatott - iskolán kívüli - pedagógiai-pszichológiai kísérleti módszereinek és eredményeinek értékelése | 223 |
Várnagy László: Egy konkrét kísérlet és a távlati elvek a személyiségformáló munka problémakörében | 243 |
Lányiné Engelmayer Ágnes: A szociális érvényesülés sérülésének hatása értelmi fogyatékos gyermekek személyiségfejlődésére | 249 |
Tunkli László: Pszichológiai munka a fővárosi nevelés tanácsadókban | 261 |
Farkas Gyula: Akceleráció, szexuális nevelés, és felvilágosítás | 269 |
Szilágyi Vilmos: A párválasztási érettség és a pszichoszexuális szocializáció vizsgálatához | 283 |
Dienes Erzsébet: Összefüggés néhány személyiség-tulajdonság és az intellektuális képesség között, tekintettel a pályaválasztási és alkalmasságvizsgálati tapasztalatokra | 301 |
Völgyesy Pál: A pályaválasztási tanácsadást előkészítő tevékenység hatékonyságának vizsgálati lehetőségei | 311 |
Zrinszky László: Történetiség az ifjúságkutatásban | 317 |
Pataki Ferenc: A fiatalok társulási módjainak alakváltozásai | 325 |
Popper Péter: Antiszociális csoportok keletkezése fiatalkorban | 337 |
Hunyady György: Tanulók interperszonális viszonyainak és személypercepciójának kutatási stratégiája | 349 |
Erdélyi Judit: Kísérleti vizsgálatok a 8-16 évesek közösségfogalmáról | 359 |
Hidas György - Buda Béla: Megfigyelések kiképző csoportok bomlási folyamatairól | 369 |
Papp Zoltán - Perczel Tamás: Szociálpszichológia üzemi alkalmazásának néhány módszertani kérdése | 377 |
Eiben Ottó: Atlétanők alkati analízise | 385 |
Nagykáldi Csaba: Sportolók motivációs anamnézise | 395 |
Hanzséros György: Mozdulatlan fegyver mozgó rendszerben (A tízeslövés problematikájáról a sportpisztolylövésben) | 401 |
Nagy György - Czvek Lászlóné: Komplex testnevelési foglalkozások hatása iskolai tanulók sportágválasztási motívumaira | 411 |
Kautzky Norbert: Az interperszonális kapcsolatok és a teljesítmény összefüggése ifjúsági labdarúgóknál | 421 |
Fehér István: Szociálpszichológiai vizsgálatok élvonalbeli labdarúgócsapatnál | 437 |
Virág Teréz - Kismartoni Bea: Adatok a pszichoszomatikus tünetképzéshez | 443 |
Kardosné Geiger Ágota: Serdülőkor és családi mikroszociális miliő | 453 |
Nemes Lívia: "Pszichoszomatikus" és magatartászavarok összefüggése iskoláskorban | 461 |
P. Mirtse Márta, Kassay Stefánia, Szegő Lívia, Rókay Edit, Flam Zsuzsa, Székács Judit - Puskás Júlia: Vizsgálatok a csecsemőkori sorvadásos állapotnak a személyiségfejlődésre gyakorolt késői hatásával kapcsolatban | 467 |
Hirsch Margit: Adalékok a gyermekkori személyiségfejlődési zavarok megelőzésének és előfokainak kérdéséhez | 471 |
Marcsek Zoltánné Klaniczay Sára: A kisgyermekkori dadogás kérdéséshez | 479 |
Kelen Ilona - Szakács Ferenc: Kísérlet a relaxáció (autogén tréning) és csoportpszichoterápia együttes alkalmazására pubertás korban | 487 |
Zsemlye Klára: A neurotikus művezetők szociálpszichológiai elemzése | 497 |
Vikár György:Serdülőkori neurózisok egyéni pszichoterápiájával szerzett tapasztalatok | 503 |
Körmendy Györgyi: Párhuzamos szülő- és gyermek-csoportpszichoterápia | 509 |
Benson Katalin - Gálfi Béla - Schneker László: Az asszociációs és a HOD-tesztek alkalmazhatósága idült pszichotikusok állapotváltozásainak elemzésében | 515 |
Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat újabb eredményei, alkalmazása mániás-depresszív pszichózisnál | 523 |
Sáray Júlia: A serdülők demonstratív öngyilkossági kísérleteinek pszichodinamizmusa | 531 |
Farkas Lajos: A prekriminális csavargás tárgykörében végzett újabb vizsgálatok főbb eredményei | 541 |
Lukácsné Mezei Éva: Terápikus hatású pszichológiai beavatkozás lehetősége az elsőbűntényes fiatalokkal szembeni büntető eljárásban | 549 |
Majláth György: Gyermekek és fiatalkorúak sérelmére elkövetett szexuális bűncselekmények néhány sajátossága | 550 |
Kolos Tamás: Újabb vizsgálati adatok a gyermek- és fiatalkori öngyilkosság, dadogás, és bűnözés etiológia, valamint patomechanikai összefüggéseinek tárgyköréből | 561 |
Mayer Béla: A frusztráció és túlkompenzálás szerepe a közösségben élő adoleszcens szuicidium, illetve bűnelkövetőknél | 569 |
Tringer László: Pszichometrikai módszerek kidolgozásában elért eddigi eredményeink | 587 |
Bergmann Erzsébet: Pubertáskorú tanulók személyiségképe Lakóhely Konstrukciós Próba és Rorschach-jegyzőköny összehasonlítása alapján | 599 |
Bödör Jenő: A legközelebbi fejlődési zónák és a taníthatóság mértékének tanulmányozása oktatókísérlettel a korrekciós I.osztályos tanulóknál | 611 |
Contents | 627 |