kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Eötvös József Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 200 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9316-13-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
Előszó | 7 |
Bevezetés: Miért (ne) tanítsuk "másképpen" az idegen nyelvet? | 9 |
Magyarországi nyelvoktatási reformok szükségességéről a nyelvoktatási módszerek áttekintésének tükrében | 9 |
Projektek az idegennyelv-órán | 16 |
A projektmódszer | 16 |
A projektmódszer alkalmazási lehetőségei az idegennyelv-tanításban | 20 |
Ki érti ezt a színházat? | 24 |
A kis tigris meséje | 34 |
AInterkulturális országismeret - valódi találkozások | 46 |
Mesterriporterek a Balatonnál | 53 |
Csereutazás, avagy interkulturális országismeret "élőben" | 67 |
Számítógéppel segített nyelvtanulás | 87 |
Szerkesszünk feladatokat! | 89 |
A számítógép mint szövegsezrkesztő | 89 |
Prezentációkészítés a Microsoft Poewr Point segítségével | 91 |
Szerzői (fejlesztői) szofverek | 96 |
Internet és elektronikus osztálylevelezés az idegennyelv-órán | 99 |
Internet - az autentikus idegen nyelvű anyagok kimeríthetetlen tárháza | 99 |
Az osztályok közötti elektronikus levelezés mint az íráskészség fejlesztésének lehetséges új formája | 107 |
Idegen nyelvi oktatóprogramok | 123 |
Idegen nyelvi oktatóprogramok kiválasztása és felhasználása | 123 |
Idegen nyelvi oktatóprogram: a lassabban haladók motiválásának eszköze | 125 |
A reformpedagógiai irányelvek "alternatív" lehetőségei | 136 |
Az alternativitás fogalma | 136 |
"Alternatív" nyelvoktatási módszerek | 136 |
"Új iskola" mozgalmak | 140 |
Freinet-technikák az idegennyelv-órán | 141 |
A kommunikatív nyelvoktatás jegyei az egykori Cselekvő Iskolában | 151 |
A "hagyományostól eltérő" nyelvtanítási formák személyi és tárgyi feltételei | 163 |
A pedagógiai folyamatban részt vevő személyek szerepe | 163 |
A megváltozott diákszerepe | 163 |
A megváltozott tanárszerep | 167 |
Együttműködés a kollégákkal | 169 |
Szülői szerepvállalás | 171 |
A szabad munkaformák alkalmazásának tárgyi feltételei | 172 |
A tanítási idő megtervezése | 172 |
Az osztályterem használata | 172 |
Tananyagok | 172 |
Tantervek és munkatervek | 177 |
A hibajavítás funkciói | 178 |
Értékelés és osztályozás | 180 |
Utószó | 183 |
Jegyzetek | 185 |
Irodalom | 195 |