1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Idegenforgalmi ismeretek

Szállodai szakemberek középfokú képesítő tanfolyama

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi Továbbképző és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím: Szállodai szakemberek középfokú képesítő tanfolyama
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 1050 pédányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az idegenforgalom korunk egyik dinamikusan növekvő, mind jellegzetesebbé váló társadalmi jelensége. Századunkban alakultak ki azok a feltételek, amelyek lehetővé tették, hogy az idegenforgalom mind... Tovább

Előszó

Az idegenforgalom korunk egyik dinamikusan növekvő, mind jellegzetesebbé váló társadalmi jelensége. Századunkban alakultak ki azok a feltételek, amelyek lehetővé tették, hogy az idegenforgalom mind szélesebb területekre terjedjen ki, mind nagyobb tömegek legyenek részesei, világjelenséggé váljék. A kibontakozott tudományos-technikai forradalom két oldalról is segítette és segíti fejlődését: egyrészt megteremtette és folyamatosan növeli a turizmus műszaki-gazdasági alapjait, másrészt ösztönzi az ezirányú szükségletek kialakulását és erősödését.
A nemzetközi turistaérkezések száma 1950-ben a .világ lakosságának 1 %-át, 1960-ban 2,4 %-át, 1975-ben pedig már 5,4 %-át tette ki. Ennek kb. háromszorosára becsülhetők a belföldi-vendégérkezések. A hazai tájakat meglátogató és külföldre utazó turisták költését 1975-ben világméretekben mintegy 100 milliárd USA dollárra becsülték. Az elmúlt 25 év során évi 9-12 %-os növekedési ütemmel fejlődött, s ma már - az egyes országok fejlettségi fokától függően - a fogyasztási alap 1-9 %-a között mozog. Reálisan számolhatunk a következő negyedszázadban is e mutatók további növekedésével.
Az idegenforgalom a békés egymás mellett élés politikájának egyik legalkalmasabb megvalósítója, s ebben domborodik ki politikai jelentősége. A különböző országokba látogató néptömegek közvetlen érzékeléseik, tapasztalataik, a személyes érintkezésben nyert benyomásaik alapján bővítik látóköröket, reálisabban ítélik meg a jelenségeket. A hazai és külföldi történelmi és művészeti értékek, természeti sajátosságok és szépségek, más népek életmódjának és hagyományainak megismerése jelentősen hozzájárul a turisták ismereteinek gazdagításához, műveltségi színvonaluk emelkedéséhez. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
I. AZ IDEGENFORGALOM FOGALMA, JELLEMZŐI ÉS JELENTŐSÉGE 5
1. Az idegenforgalom fogalma és jellemzői 5
2. Az idegenforgalom szerepe és jelentősége 7
a/ Az idegenforgalom politikai szerepe 7
b/ Az idegenforgalom gazdasági szerepe 9
c/ Az idegenforgalom kulturális szerepe 14
d/ Az idegenforgalom szociális és egészségvédelmi jelentősége 15
II. AZ IDEGENFORGALOM SZERVEZETE ÉS IRÁNYÍTÁSA 16
1. Az idegenforgalom szervezetei, irányitása 16
a/ Idegenforgalmi szervezetek 16
b/ Az idegenforgalom szervezete hazánkban 19
2. Az idegenforgalmi politika 28
3. Az idegenforgalom szabályozása 33
a/ A nemzetközi utasforgalom szabályozása 34
b/ Az idegenforgalmi vállalatok és szervezetek gazdasági tevékenységének szabályozása 37
4. Idegenforgalmi statisztika 41
a/ Az idegenforgalmi statisztika felosztása.
Csoportosítások 43
b/ Az idegenforgalmi statisztika követelményei,
problémái 44
c/ A hazai idegenforgalmi statisztika tartalma 46
III.AZ-IDEGENFORGALMI PIAC ÉS ÖSSZETEVŐI 49
1. Az idegenforgalmi piac sajátosságai 49
a/ A belföldi piac 54
a/l. Magyarország belföldi idegenforgalma 57
b/ A nemzetközi piac 62
b/1. Magyarország aktív nemzetközi idegenforgalma 67
2. Az idegenforgalmi kereslet 70
a/ A kereslet sajátosságai 71
b/ A kereslet tényezői 74
3. Az idegenforgalmi kinálat 77
a/ A kínálat sajátosságai 80
b/ A kínálat elemei 83
b/1. Magyarország idegenforgalmi fogadóképességének helyzete 86
4. Az ár 91
a/ Az idegenforgalmi árak jellegzetes vonásai 92
b/ Az idegenforgalmi árszinvonal 97
5. A turisták költése 103
a/ A külföldi turisták költése 105
b/ A hazai lakosság költése 108
6. Az utazások indítékai /motivációk/ 110
7. Az idegenforgalmi vonzás és tényezői 119
a/ Természeti tényezők 120
b/ Kulturális tényezők 127
c/ Egyéb tényezők 131
IV.AZ IDEGENFORGALOM SZERVEZÉSE ÉS LEBONYOLÍTÁSA 133
1. A szervezés és lebonyolítás szakaszai 133
2. Az idegenforgalmi reklám és propaganda 136
a/ Az idegenforgalmi propaganda feladata és
alapkövetelményei 139
b/ Az idegenforgalmi propaganda módszerei 141
c/ Az idegenforgalmi propaganda eszközei 149
3. Az üzletkötések és az ajánlatok előkészitése 162
a/ Az üzleti lehetőségek felmérése 162
b/ A vállalati üzletpolitika 163
c/ A szállodai árpolitika 165
d/ A szolgáltatások biztositása 169
e/ Az utazási ajánlatok kidolgozása 172
4. Az értékesités 173
5. Az idegenek fogadása és a tartózkodás megszervezése 179
a/ Szállás 182
b/ Étkezés 133
c/ Kiegé3zitő szolgált a4ások 136
d/ Programok
e/ Idegenvezetés
f/ A vendéglátókkal szemben támasztott követelmények 193
Függelék
1. sz. Az idegenforgalomban használatos egyes definiciók 197
2. sz. A művészettörténeti korszakok áttekintése 203
Felhasznált irodalom jegyzéke 239
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem