1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

IBM PC 3D-grafika

Elmélet és gyakorlat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: IWT-Novotrade
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 177 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-02-4693-7
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Mire alkalmas ez a könyv, és mire nem?7
Számítógépes grafika - de miért?11
Matematikai alapok17
Vektorszámítás17
Alapfogalmak17
Vektor és skalár17
Vektorok összeadása és szorzása skalárral18
Az n-dimenziós tér20
Vektorok lineáris kombinációja20
Vektorkoordináták22
Pontkoordináták23
Példák, alkalmazások23
Egyenesek és síkok az R3-ban32
Paraméteres egyenletek32
Példák, alkalmazások33
Vektorok szorzása vektorral36
A skaláris szorzat36
A vektorális szorzat37
Példák, alkalmazások39
Vektortér, bázis, dimenzió48
Mátrixszámítás50
A Gauss-féle eliminációs eljárás50
Műveletek mátrixokkal55
Lineáris leképezés58
Példák egyszerű mátrixműveletekre65
A grafika programozásának gyakorlata75
A grafika programozásának Microsoft-Basic 2.0-ban75
A grafikus képernyők felépítése75
Grafikus utasítások76
A PSET és a PRESET utasítások76
A POINT függvény77
A LINE utasítás77
A PAINT utasítás78
A GET utasítás79
A PUT utasítás79
A BSAVE és BLOAD utasítások80
A WINDOW utasítás80
Geometriai transzformációk az R2-ben és az R3-ban81
Eltolás81
Tükrözések82
Középpontos tükrözés82
Tengelyes tükrözés az R2-ben83
Síkra vonatkozó tükrözés az R3-ben86
Forgatás87
Alakzatok grafikus megjelenítése88
Körök88
Ellipszisek89
Spirálok92
A ferde írás93
A 3-test probléma szimulációja96
Üzleti grafika101
Oszlopdiagramok101
Kördiagramok104
CAD - Számítógéppel támogatott vezérlés107
A grafikus GET és PUT utasítások107
Egy egyszerű CAD-program108
Rotációs mátrixok113
Vetítési típusok117
Középpontos vetítés117
Párhuzamos vetítés119
A rotációs mátrixok és a középpontos vetítés alkalmazásai120
3D grafika - első változa125
A háromdimenziós háló125
A háromdimenziós függvények definíciójához135
Elevation modellek programig (domborzati modellek programozása)141
3D grafika - második változat146
A Hidden-Line-probléma (eltakart vonalak problémája)150
Háromdimenziós gömbök156
Gömbtükrözés161
Real-time - trükkfilm a GET és a PUT utasítások alkalmazásával165
Vektorértékű függvények168
Függvények paraméteres alakja168
Nemlineáris interpoláció169

Markus Weber

Markus Weber műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Markus Weber könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem