kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nehézipari Műszaki Egyetem |
---|---|
Kiadás helye: | Miskolc |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 96 oldal |
Sorozatcím: | Húzótüske |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: 6953. |
Don Quijote a HÚZÓTÜSKÉVEL, amelyből a nyájas olvasó megtudhatja, hogy a nemes lovag még "húzótüskével" is csak szélmalomharcos. | |
For Jucika 1-ső levele a kedves Olvasótáborhoz, amelyből kiviláglik, ki is a Pityu nevű miskolci egyetemi legfelsőbb osztályos iskolai tanuló; kibírja-e féllábon, és miért vonul mindig hátra? | 5 |
Homo universitatis, azaz homokból lett a világmindenség, s benne állandó harccal környezetével, kievolucionalizálódott a miskolci firma! | 6 |
Tudományos értekezés vázlata a gyűrűről; ebből bárki megtanulhatja, hogyan lehet az egyszerűt formailag agyonbonyolítani | 7 |
Igy élünk mi a Kolics szobájában és Faláb kombinált hőkezelése: Kolics= kollégium = diákotthon = diákszálló =diákszálloda sok szobával, amelyben a 113-as pláne... A Kóródy az egy adjunktus, a Sepsi bácsi nem adjunktus, viszont a Kolicsban nincsenek falábak, legfeljebb falábúak, azok ellenben a MEAFC-ban tevékenykednek... | 8 |
Dr. Sályi István tszv. egy tanár, a műsz. tud. doktora, Kossuth-díjas, az NME volt rektorának előadása arról, körök-e - vagy szabatosabban - félkörök-e a Mohr-körök, s ha igen, felállnak-e a normálfeszültségek a spongyában, ha az nem kiskocka, hanem négyzetes hasáb? | 9 |
Építővers arról, hogyan épült az NME új főépülete: építettek egy szép, széles mennybeballagó lépcsőházat, és azt óvandó, körülépítették mindenféle haszontalansággal; kérdés, kell-e ezek után bontani? | 10 |
Transzcendens forgótárcsa - mechanikai analógia az egyetemi életről, disszertáció-kivonat, mi is az a TFT, forog-e, ha igen, milyen koordináta-rendszerben be- vagy áteresztő-e s ki hogyan kerül bele... | 11 |
Dr. Kiss Ervin tszv. egy tanár, a műsz. tud. kand., dékán, stb., aki mellesleg hengerel, nyújt, húz, mángorol... egyszóval házimunkás | 12 |
Gólyahír nem mocsári, hanem báli, melyre jellemző az unalom, a szomjhalál, a rosszkedv, az ózon és a lehetetlenség felsőbbéves fiúk számára. I. éveseknek pedig: jobb ma egy pofon, mint holnap kettő! - A köpeny abban hasonlít a rumhoz, hogy rövid, máskülönben nem, mert kék és fehér, a fehéret mossák, a kék az egyenruha. | 13 |
A siker - novella, amelyben Gödör Norbert fertályéves miskolci egyetemista megházasodásának folyamata a vezértéma a gólyabáltól az in flagrantiig, miközben Norbi egyre csak heherézett! | 14 |
A nyersvas Petőfi-rímekben: aki elszavalja a krivoj-rogi vasércet a megleléstől a diósgyőri nagyolvasztóbeli nyersvassá válásáig, majd csapolásig - az Dr. Farkas Ottó docensnél egy egs-et is remélhet | 16 |
Mell. I. | |
Ábrisfeladat megoldása és a tan.-seg. segítése | |
For Jucika 2-dik levele a kedves Tanítóbácsihoz, amelyből ki-ki olvashatja, hogy Pityu mindent megcsinál, miután jól kikáromkodta magát. | 17 |
Dr. Falk Richárd egy. tanár, a műsz. tud. kand., ex tszv., dékánh., dékán, tud. rektorh. és arany érdemrend-tulajdonos, de még aranyosabb a jó tanári szíve, mégha huncutul néz is a diákokra! | 18 |
Prof-nóták bányászoknál-kohászoknál: olvasva nem tökéletes a forma, de nótázva jó a dallam, legfontosabb viszont a tartalom! | 19 |
Egyveleg arról, hogy "lesz-e pénzed" pro futuro; típus pl. Fizikából; Goya-báli emlékek; kell-e egérfogó a rektornak; mi fontosabb a sztriptíz vagy az automatika; automata uv. és előrelátás... LIZÁK sztori KORDOSS-ról; RICHTER szomorúság; megszólítások; TARJÁN-dugó! | 20 |
A Végzet - Vektorálom, amelyben a végzet nem végzett tag monológja az isteni nő meglátásától az NME-ről kirúgásáig - ugyanakkor a j egységvektor je-je-jézik... | |
Lányi Bandi bácsi meséje felsőbbéveseknek a szinkron királyról, asszinkron alattvalókról, bátor elektronokról, a potenciálfal megmászásáról, a csábító lyukakról... | 23 |
Ha én egyszer rektor lennék címen a kis egyetemista álmában, versben mindennek az ellenkezőjét tenné, mint amit a rektor csinál ébren | 24 |
Dr. Zambó János tszv. egy. tanár, az MTA I. tagja. Kossuth- és Állami-díjas, az NME rektora itt éppen szembenéz a problémákkal. | 25 |
A negyedik karunk kinövése=napló arról: mikor hogyan mennyire mennyiben mennyiért miért meddig és hová fejlődött Dunaújvárosban az FKT, amíg az embrionális önálló intézményből félgyarmati egyetemi (főiskolai) karrá nem izmosodott új pecsétekkel, új főhatósággal, de a garnitúra (bútor stb.) maradt! | 26 |
Termelési gyak.-on szerezhető némi tapasztalat az üzemi csirkehúsról, a gyártetőről és a váratlan helyzetekről! | 27 |
Saláta komplexum, avagy a menzai salátafőzelék kezelhető-e filozófiai kategóriaként, mint az osztályharc egyik formája? | 28 |
Ollózgatások a Baktalórántházáról és Tiszaszalkáról; SHUMMEL elégedett-e a 21 szúrással; jó kívánságok; PARDAVIFEJ; kazánivás; a perpetuum stabile; miért boldogok a szegények; a mi keresztünk; ROMVÁRIFŐ; kislexikon; aranyszabályok; egy-két hallgatónői ügy; JOE BÁCSI és DR. SULCZ esete; tessék egy vég martenzit! | 29 |
Így volt.. absztrakt versben visszaemlékezés az ötéves gépészmérnökhallgatói múltra, sok tárgyra, sok gyötrelemre, sokkra... | 32 |
Mell. II. | |
Profi profil: Dr. Tarján Gusztáv tszv. egy. tanár, az MTA 1. tagja, kétszeres Kossuth-díjas, a tanári kar rangidős professzora | |
Fox Jucika 3-dik levele a kedves Bérletesekhez, amelyből megtudható, mennyire kifizetődik a busz-, színház-, hangverseny-, strand-, moziklub- és Hayer néni bérlete a NME-n | 33 |
Kordoss József tszv. egy. tanár, Pattantyús-díjas, aki így szól a képen szépen éppen tulajdonképpen: "tulajdon képem..." | 34 |
Műszaki tanmese I. gmh.-nak arról, hogy a y-mezőkben élő király Vegyeskirály, Szilárd Oldat és Csíra nevű fiai hogyan maradnak alul, illetve felül az I. gmh.-k fölött ill. alatt... | 35 |
Mazsolák: miért hajvizelte GULYÁS a Trabantját; a diavetítő vagy a diavetítőnő lábát kellett-e feljebb emelni; mi is a vizsgabizottság töke; mióta vannak a Diósgyőrött golyóstollak; lehet-e 7,5 m-es a gőzkalapács hengerátmérője: piros nyakkendő és leánycsúcsszerv: GRIBOVSZKI-OKOS-KARDOS: pontos-e a Boyle-Mariotte-féle diagram??? | 36 |
Egy II. gmh. verse szerelméhez: Matildhoz, amelyben lázálmában Brunó a költő szerelmesét szereti, de közben nem szereti sem a Mechanikát, sem a Fizikát, sem a ... aztán elhagyja őt, majd visszajön, de minek? | 38 |
TERVEZET a szervezeti és működési szabályzat megalkotásához, ahol a HúTü szervezi saját magát, de úgy, mintha ő lenne az NME. | 39 |
Slágerfesztivál az NME-n, ennek során kiderül, mikor ordít a boldogságtól az "egs"-ező; ki miért és hova megy vissza 1000X is; minek okából nem lehet még itt a búcsúzás; micélból egy hordár kéne gyorsan; s milyen az a tölcsérré csinált fej? | 40 |
Konzultáció (színdarab) - amelyben tanár és hallgató szerepet cserél. Kaponya (Téglássy) nem tudja, mi a kör; Pempő (Drobni), hogy milyen a szinuszos modul; és Gajdos (Mörk), hogy a kéttámaszú tartónak van-e lelkiegyensúlya. Kelemen (Bessenyei) viszont - mint kitűnő (!) diák - mindent tud, Gulyás "prof."-nak pedig időnként igaza van. | 42 |
A korszerű - és azonkívül szalagszerű - húzótüskegyártás technológiája; ha a célból készül, hogy lehessen is vele valamit izélni, acélból készül | 44 |
Dr. Diószeghy Dániel (1900-1969), a régebbi "HÚZÓTÜSKÉK"-ből az összes róla készült karikatúra emlékül a szeretett "Tüzeléstan" - professzorra, a TÜKI igazgatójára, a Km. Kar dékánh.-re | 45 |
Morzsák, amelyek az IPARGAZDAGOK asztaláról hullanak; nőttek-e a követelmények; kell-e matematikus; a bonyolultságról SUSI-mondás; gazdaságos-e a pókertudás; elég-e ha valakinek 25 jut - majd néhány rajztermi hang a szerszámosok közt; mi a mocsok; érdemes-e tanulással tönkretenni az államkasszát; vannak-e hősi halottaink; mi a hallgatás rutinja; meg néhány adjunktus: VARGHA-LUKÁCS-TAKÁCS! | 46 |
Egyetemi emlékoszlopra, amelyben a szomorú költő versbe szedte, s elzokogta, mondta szomorú sorsát: évkihagyását! | 48 |
Mell. III. | |
Színes vű az NME tanulmányépületeire, amelyek részben a Sályi-, részben a Zambó-korszakban épültek | |
Fox Jucika 4-dik levele a kedves Sportvezetőbácsiknak, amelyből bárki megokosodik afelől, hogy ha folynak az egyetemi radiátorok, megkezdődött a központi fűtés, és rövidesen itt a tél, megtelnek a betegszobák, ezért kellene több tornafoci és kevesebb nem-sportiskola! | 49 |
Autóbuszon: a miskolci 12-es járat kalauznője és az E/2-es kollégium hallgatója egyazon utazásról álmodik, amelyből új sportbuzdítást tanulhatunk, meg azt is megtudhatjuk, hová tűnnek az 5 filléresek? | 50 |
SOMODI JÓZSEF egy. adjunktus, nagyvonalú előadó kacsalábon forgó villája, és miegymása | 52 |
NME Lőrinc nyelvtanórája - Modern sztori: a "hallgató" terminológia helytelenségéről szól, hisz e szó se nem a hal, se nem a hall szótő származéka, jobb volna: nehézipari tanuló, mérnök-kérnök, esetlen halogató... - és még megtudható, hogyan született az "S-101 anyagú szórófegyverek ortogonál rendszerben történő megmunkálása vajjal" c. diplomaterv | 53 |
Vizsga elé, Villon akasztófavirágai a 20. sz. második felében bányamérnökhallgatóként miként viselkednek a geológia-vizsgájuk előtt | 54 |
Időrablás Ábrázoló geometriából: nem is olyan nehéz a négy-dimenziós axonometriában ábrázolni a pörgentyűt, ha az ember megérti a kiírást! | 56 |
BÁNK BÁN - jelenet, amelyben Tiborc mint gyengén eleresztett hallgató Bánknak, a dékánnak panaszkodik, hogy ő csak az eminensekkel törődik, holott többségben vannak az elégedetlenek... | 58 |
Az automatikus tejforraló alkalmazása a gipszégetésre, amelyben az okl. veszprémi vegyészmérnök megmagyarázza az okl. miskolci gépészmérnöknek az automatikát... és amelyből az is megtudható, hogy Kucug Balázs szerint a lapos fenekű is bizonyos esetekben megteszi... | 60 |
Tanulmány egyetemista lányainkról - Uganda - Magyarország 1:1 (0:1), először Kuta Tóbiás osztályozza az NME hallgatóalanyait, s ugyanakkor az ugandai Sztivi konzultációt viszonoz egy: egy, adjunktusnak.. | 61 |
Kémia is egy tantárgy, hogy mennyire az, kiderül abból a halandzsa párbeszédből, amelyben minden dőlt szó kémia... | 62 |
Nagy felfedezők sorozatunkban ezúttal Thálesz feltalálja a derékszögű vonalzót, Galilei a fejreejtett gyerekből a g-t, Nobel fenekelés közben megszagolja a robbantás alapelemét, B. Balambér pedig Matézis zéhán arra jött rá, hogy 2x4=7! | 63 |
Változatok E/7 témára, vagyis adva van a 14 emeletes kollégium, benne a személyfelvonó (lift), amely általában nem működik, miáltal nő a testedzők száma, a reklamációs papírok teleirkálása, és Heinrich doktor bácsi (Szőrfül) havi andaxin kiutalása (receptje)... | 64 |
Mell. IV. | |
Pertiplaneta orientalis - vagyis Móricka fordításában: "bolygószéli tájékozódó", így nem véletlen, hogy néhány tanszéken elszaporodtak... | |
Fox Jucika 5-dik levele a kedves Szakbarbárokhoz, amely arról tanúskodik, hogy mondhatja-e a nem műszaki a műszakit szakbarbárnak csak azért, mert az olyan valamihez ért, amihez aki mondta, nem ért? | 65 |
Egy fogaskerék naplója, amelyben Fogas K. Erék beszámol származtatásáról, múltjáról, jelenéről, a rendszer kifogástalanságáról... | 65 |
GYÁNI KÁROLY egy. adjunktus, alias: aranyszájú szent Károly, aki a kör négyszögesítésén fáradozik... | 67 |
Gépelemecskék: milyen a mérnök: mint kimenős baka; milyen mérnök az építész; csalhatnak-e a házastársak; milyen is az, ha sötétbe' kell öltözni; értékmérő-e, ha ellopták valakinek a rajzát; ki tolta el a jegyzet-ábrákat; szabad-e I. éven könnyelműen ígérgetni; kell-e tudni a magyar helyesírást? | 69 |
A légy - novella, amelyben egy, a NME-re jelentkezett, és végül valamelyik agráros felsőfokú intézményben kikötött bányamérnökhallgató-barát az ottani helyi szokásrokról beszámolván elmondja, hogyan gyűjtött bogarakat, egy híján százat, és itt röppent fel a légy... | 70 |
Talpra magyar! Petőfi Sándor híres 48-as versének első szakasza feldolgozható az egyszerű miskolci műszaki egyetemi hallgató élete lényegesebb eseményeinek illusztrálására, kezdve az ébresztőtől, a menzán, az elvonókúrán, a tétel- és párválasztáson át a családi mosogatásig. | 72 |
Körözvény - Nyilatkozat: a sok-sok egyetemi körlevélből egy sereg új fogalmat ismerhetünk meg, itt: vajon milyen a 250 Ft-os központi szervezésű gyermek, avagy érdemes-e halottar. is év végéig használni a MÁV 50 százalékú kedvezményes arcképes igazolványát? | 73 |
Hirdetések: az őslemezhengerléstől a női ruhahengerlésig, továbbá hogyan működik a mandzsettagomboló és a nyakkendőkötő automata? | 74 |
Elektronocskák: Halló, itt TEVAN, ott KIVAN? Mi is az a barométer? Testvérek-e a Bánk bán és a Némzéti Bánk? ? MIlyen az a könyvpárbaj? HERCZEG vegyigépészek közt fővezér? SZABÓ SZILÁRDSÁGOK és URAY, Hányszor kell a lányt hívni? Diplomatervben szerepelhet-e: elnyújtott lány? Mi történik, ha benyomom...? | 76 |
A vegyigépészek dala, az ember először dúdolja a "Londonban, hej, van számos utcát", majd rákezd a vegyigépészek dalára, amelyből sok minden kiderül, mi mindenre lehet inni, amíg gm.-ek lesznek | 78 |
VERSEK micsoda ultramodern formában (?), ennek ellenére van tartalma (!): megy a vőfély elöl, közvetlen mögötte az ifjú pár ... különkutya.. üres templom .. nász ... majd gyerek ... unják ... különágy ... halál ... sirály ... tenger ... lics-pocs ... | 79 |
A kohász: Feledy Gyula kontrakohásza linómetszetben, amelyben minden absztrakciója ellenére teljes a fej - szemben Hincz Gyula VII. sz. előadóterem előtti kohászáéval | 80 |
Fox Jucika 6-dik levele a kedves Szerkesztőbácsiknak, amelyből nagyszerű áttekintés nyerhető egyetemünk népszerű - kéthetenkint megjelenő - A MI EGYETEMÜNK lapjáról, a miért nem érdemes előadásra járni fejtegetésétől egészen a római pápáig. | 81 |
Megkérdeztük tszv-ket Antal Boza Józseftől Zambo Jánosig, mi jut eszükbe az új mechanizmusról? | 82 |
A HÚZÓTÜSKE színpadján - annyi hallgatói fegyelmi vizsgálat után, most egy társadalmi fegyelmi vizsgálaton kellett számotadni 3 prof.-nak! | 84 |
A könyvárus - Ijesztőcske, azaz hogyan kufárkodik hivatalos idő alatt egy ügynök a Fizika, a Mechanika és a Matematika szent oldalaival - majd valaki előadást tart, hogy piszkos dolgok folynak az egyetemen. | 90 |
Az alkotó és tervező munka néhány kérdéséről - a röviditett értekezés arról szól, milyen a lendületes alkotás, az alámetszés, a lényegmegragadó képesség, a szaglóérzék, a tapintókészség, a ... | 91 |
Apróságok a GÁSPÁR-féle axiómákról; bélyegek-e a nyúlásmérő-bélyegek; vektor-pár-beszédek; egy BERECZARC; elsőéves típusok; egy-két TÉGLÁSSY-sztori: csoportos 1-es, végül BATÁR és CSODÓ! | 92 |
... És a reformnak még nincs vége! | 94 |
A 9-ik HÚZÓTÜSKE megszületett, asszisztált a szerk. biz., vagyis ki mit tudott, azt csinálta, mellesleg ki-ki már vagy majd okleveles ez-az.. | 95 |
Névmutató: ki mit csinált (vastagon), ill. kiről van szó (vékonyan) | 96 |
Mell. VI. | |
KÉPtelen REJTVÉNYEK, kb. olyan stílusban, mint a közismert: OLGA= esztelen szolga gatya nélkül áll az ol mögött (ék. h.)! Megfejtők sorsolással a "HÚZÓTÜSKE 1972-ben" részesülhetnek! | |
Bor. IV. vakulás |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.