1.066.452

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Húszéves a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete NiT Hungary

1990-2010

Budapest
Kiadó: Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete NiT Hungary
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény papírkötés
Oldalszám: 99 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 30 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva. A könyv 600 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor egy szakmacsoport „másként gondolkodói" felismerték az új irányba forduló gazdaság lehetőségeit, egyszeriben szűkössé vált számukra a valamikor kijelölt mozgástér. 1990 októberében a... Tovább

Előszó

Amikor egy szakmacsoport „másként gondolkodói" felismerték az új irányba forduló gazdaság lehetőségeit, egyszeriben szűkössé vált számukra a valamikor kijelölt mozgástér. 1990 októberében a kiútkeresők eltökéltsége beteljesítette az önerejében bízó szakmai közösség hónapok óta dédelgetett szándékát; néhány tucatnyi „nemzetközizni" akaró kisiparos eldöntötte a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete, vagy ahogy legtöbben ismerik, a NiT Hungary megalapítását.
Harcos, de eredményes két évtized következett: hol a fuvarozási engedélyekért, hol a kereskedelmi gázolajért, hol meg a kormánymegállapodásban szereplő szakképzési hozzájárulás sorsáért szövetkeztek, alkudoztak, konfrontálódtak az ipartestület szakemberei, vezetői. Akadt persze belső feszültség is; az ezredforduló évében megtartott három közgyűlés viszont éppenséggel a szervezet közösségmegőrző bölcsességére, objektivitására szolgáltatott eleven példát. Amikor pedig elérkezett a csatlakozás ideje, vagy beköszöntött a globális válság akkor is születtek ötletek, akkor is előkerültek tartalékok, és akkor is hozzányúltak az alapszabályhoz, ha például a testület gazdasági társaságainak érdekei szembe kerültek a szervezetével. Miközben pedig a szakma a jól felkészült gépkocsivezetők hiányáról kongatta a vészharangot, a NiT Hungary cselekedett: létrehozta a Kamionsulit, az ország egyik legjobban felszerelt hivatásos gépjárművezető-képző intézményét.
Nem egyszer deklarálták a társ-érdekképviseletekkel, hogy „együtt erősebbek vagyunk". Időnként valóban látványosan megsokszorozta a szervezetek erejét az összefogás, máskor csak egy-két szövetséges vetette össze a hátát pillanatnyi érdekeiért. Többnyire azonban egyedül küzdött a NiT Hungary. Saját értékrendje mentén, tagvállalkozásai szempontjait és a szakma egyetemes érdekeit szem előtt tartva. Egyre inkább a profik elismerést kiváltó magabiztosságával.
A komoly érdekképviselet tevékenységét leginkább kreatív és cselekvő szakmaisága, „ellenzékiségében" is jelen lévő konstruktivitása minősíti. Mindaddig feltétlenül, amíg demokratikus körülmények között nem jön létre - szükségképpen érdekütközések sorozatában - közvetlen szakmai párbeszéd a gazdasági élet szereplői és a szabályalkotó szervek között. A NiT Hungary úttörőként vállalkozott erre a feladatra, mára pedig a valós érdekeken alapuló vállalkozói képviseleti kultúra legjelentősebb képviselőjévé vált a hazai közúti közlekedési szolgáltatói társadalomban. Itthoni és nemzetközi tekintélyét annak az áldozatokkal és elhivatottsággal létrehozott szervezett szakmai erőnek köszönheti, amelyet NiT Hungary néven ismer (el) a fuvaros társadalom.
Véleményem szerint az segítené leginkább az ország, a társadalom, a gazdaságfejlődését, ha a NiT Hungary által húsz éve képviselt konstruktív szakmai ellenzékiségszerves módon lenne jelen a szakmában. A NiT Hungary nem a „síró", nem a „minden rossz" Magyarország hangulatát sugallja. Sokkal inkább azt, hogy minden egyes fejlődési szakaszban meg kell találni azokat a pontokat, amin gyorsan kell változtatni annak érdekében, hogy tovább tudjunk lépni.
Húsz év óta erről szól a NiT Hungary története.... Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Élet a NiT Hungary előtt 6
Egy elszánt szakmacsoport
KIOSZ helyett IPOSZ, tagozat után MOIT 13
Új szervezetek születnek 15
Közlekedési engedélyek, Mecset utcai csetepaték 17
Gyümölcsöző szakmai kapcsolatok 20
Érdekképviselet, érdekvédelem, érdekérvényesítés 24
Együtt hatékonyabbak vagyunk!? 35
Határok nélkül 40
Pórul járt személyszállítók 47
Autóbusz Tanács, Árufuvarozói Tanács 54
A NiT Hungary gazdasági társaságai 60
Vámügyintézés, vámtevékenység 63
Partnerkapcsolatok 66
Merőben új helyzet - csatlakozás az Európai Unióhoz 70
Matt a válságnak 77
Fő a (közlekedés)biztonság! 80
Befektetés a szakemberbe 83
Egy szervezet élni akar 88
Új név, új alapszabály, új jövő 98
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem