Mezsgyék és látóhatár | |
Előszó helyett | |
Henri Rousseau - A nagy naiv | 13 |
A XX. század nagy primitívjei | |
Önarckép | |
Élet és legenda között | |
Kettős nyom | |
Asszonyok | |
Az egzotikum utópiája | |
Mozdulatlanság és költészet | |
Epitáfium | |
Picasso - Felélesztett mítoszok | 37 |
Az ellentétek egysége | |
Kiindulópontok | |
Kék és rózsaszín korszak | |
Kubizmus és újklasszicizmus | |
Találkozás és Guernicával | |
Szürrealista komponens | |
Szobrászat és grafika | |
A művészet mint a lét hipotézise | |
James Joyce - Az idő és a tér egysége | 65 |
Építés és rombolás | |
Az ifjú arcképe | |
Ulysses | |
Finnegan's | |
Wake | |
Hermetizmus és költészet | |
Thomas Mann | 107 |
A regény felbontása és újjáépítése | |
Találkozás | |
Naturalizmus és polgári szellem | |
A varázshegy | |
Zene és irónia | |
A tökéletesség korszaka | |
Doktor Faustus | |
Búcsú és az utolsó kaland | |
Vaszilij Kandinszij - Út az absztrakcióhoz | 139 |
Szakítás a jelenségfestéssel | |
Moszkva | |
München | |
Weimar és Dessau | |
Párizs | |
Piet Mondrian - A kozmikus parabola | 161 |
A történelem ritmusai | |
A klasszikus tájkép eltűnése | |
Ifjúkori akcentusok | |
De Stijl | |
Az abszolút tradíciója | |
Az absztrakció új konkrétuma | |
Marc Chagall - Szent evilágiság | 179 |
Baal Shem az Eiffel-torony alatt | |
Gyermekkor | |
A küszöbön | |
Naivitás és remeklés | |
A forradalom évei | |
Grafikai művek | |
Párizs régi és új fényei | |
Fehér keresztrefeszítés | |
Földöntúli és földalatti szerelem | |
William Faulkner - Az idő mítosza | 211 |
Az amerikai hagyomány felfedezése | |
Találkozás a költővel | |
Az elveszett nemzedék, és az, amely újra magára talált | |
Yoknapatawpha és a mitikus idő | |
A bűntudat traumája | |
A Snopes család előretörése és leküzdése | |
Az ős félelem, az egzisztenciáis félelem és a regény lehetősége | |
Henry Moore - A külső és belső egysége | 235 |
Bomlás és újjászületés | |
Az archaikus és a modern szintézise | |
Magna Mater | |
A fekvő testek nehézkedése | |
Ülő és álló helyzet | |
A veszélyeztetett ember | |
A feldarabolt ember | |
Szintézis | |
Paul Klee - A végtelenség kicsiben | 257 |
A kifürkészhetetlen föld jelképei | |
Gyermekkor és keletkezés | |
Az ősidők rokona | |
A szín és a halál élménye | |
Utazás a belső világba | |
Forma és lelkiismeret | |
Művek és évek | |
Sokértelműség és búcsú | |
Franz Kafka - Isten és ember a labirintusban | 281 |
Az értékkánonok szétzúzása | |
Sötétbe vesző kezdet és vég | |
Tökéletlen tökéletesség | |
Elidegenülés és mágikus valóság | |
Magány és úttalanság | |
Áthatolhatatlan valóság | |
Samuel Beckett - A semmivé válás mitológiája | |
Színvonalas az abszurd mellett | |
Kísérletek | |
Az élet | |
Ösztön és halál | |
A megnevezhetetlen | |
Drámák és szövegek | |
Az apokaliptikus játékok vége | |
Bertolt Brecht - Elidegenítés, játék és példázat | 323 |
Lelkiismeret és kísérlet | |
Állandó és változékony | |
Sötét kor | |
Tandrámák | |
Nagy Drámák | |
Új találkozása és búcsú | |
Örökre | |
Ivan Ivanji: Oto Bihalji-Merin - a gondolatok és színek tolmácsa | |
Mellékletek jegyzéke | |