1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kollektivitás az iskolai osztályokban

A közösségi beállítódás strukturális meghatározói

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 203 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-1169-X
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szocialista pedagógiában a közösségi nevelés értékes hagyományai halmozódtak fel, ugyanakkor a gyakorlati nevelőmunkában és az elméletben egyaránt sürgető feladatok várnak megoldásra. A közösségi ember hatékony formálásához megalapozott ismeretek van szükség a tanulói kollektivitás összetevőiről s fejlesztésének hatótényezőiről a tanulóközösségen belül és kívül. A könyv az ez irányban folyó több éves kutatómunka újszerű eredményeit összegezi. A nevelési helyzet széles körű elemzése, a pedagógiai fogalmak és tennivalók tisztázása érdekében sor kerül a nevelésszociológiai és szociálpszichológiai szempontok, eszközök ismertetésére is. A kutatás feltárja a tanulók közösségi beállítódásának alakulását az általános iskolában, és felderíti, hogyan függ ez a beállítódás a közösségek szerkezetétől, jellemzőiről.

Tartalom

Vizsgálati koncepció - mérési módszerek7
A téma és megközelítésmódja7
Kutatási hipotézisek15
A vizsgálat változói15
A vizsgálat módszerei20
A közösségi szerkezet jellemzése24
A minta jellemzése24
A minta rétegződése24
A szerkezeti oldalak összefüggése46
A szülők társadalmi helyzetének összefüggése a szerkezet más oldalaival46
A nemek összefüggése a szerkezet különböző elemeivel53
A tanulmányok struktúra összefüggése a komplex szerkezet más elemeivel59
A pedagógiai rétegződés összefüggése a szerkezet különböző oldalaival73
A vélt pedagógiai rétegződése és más szerkezeti elemek összefüggése75
A formális és az informális szerkezet kapcsolata76
Az informális szerkezet összefüggése a komplex struktúra különböző oldalaival80
A kollektivitás jellemzése82
A tanulók véleménye a kollektivitásról82
A fogalom tartalmi jegyei82
A közösségi tevékenység motívumainak rangsorolása92
A közösség iránti beállítódás mérése97
A skáláról97
Az itemekről100
A skálaeredményekről103
Összefüggés a közösségi szerkezet és a kollektivitás között120
Szerkezeti alcsoportok (rétegek) és a közösségi attitűd120
A fiúk és a lányok közösségi beállítódása120
A szülők társadalmi helyzete és a tanulók közösségi beállítódása122
A tanulmányi rétegződés és a közösségi beállítódás125
A pedagógiai rétegződés és a tanulók közösségi attitűdje125
A vélt kollektivitás és a közösségi beállítódás126
A tisztségviselők rendszere és a kollektivitás127
A tanulók népszerűségének és közösségi beállítódásának összefüggése128
Szerkezettípusok és közösségi beállítódás129
A közösség szerkezetének ismerete és a közösségi beállítódás134
A közösség szociometriai szerkezetének percepciója és a kollektivitás134
A közösségi helyzet és a kollektivitás összefüggésének kísérleti vizsgálata148
Eredmények és nyitott kérdések163
Irodalom167
Mellékletek177

Hunyady Györgyné

Hunyady Györgyné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hunyady Györgyné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kollektivitás az iskolai osztályokban Kollektivitás az iskolai osztályokban

A védőborító széle kissé sérült. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.800 Ft
1.120 ,-Ft 60
17 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kollektivitás az iskolai osztályokban Kollektivitás az iskolai osztályokban

A védőborító széle kissé sérült, a címlapon bejegyzés található. A felső lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
2.800 Ft
1.400 ,-Ft 50
21 pont kapható
Kosárba