1.062.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Útmutató a V43 sorozatú mozdony menetszolgálatához

Magyar Államvasutak RT.

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: MÁV Rt. Vezérigazgatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Műanyag kötés
Oldalszám: 327 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal, kihajtható illusztrációkkal. A kiadvány gondozását a Közlekedési Dokumentációs Rt. végezte.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A V43 sor. mozdonyokat üzemeltetők és karbantartók régi törekvése, hogy a kezelési előírásokat, a pontos megnevezéseket és adatokat, valamint a hibaelhárítás mértékére és módjára vonatkozó... Tovább

Előszó

A V43 sor. mozdonyokat üzemeltetők és karbantartók régi törekvése, hogy a kezelési előírásokat, a pontos megnevezéseket és adatokat, valamint a hibaelhárítás mértékére és módjára vonatkozó szabályokat egy kiadványban megfogalmazzák.
Bízunk abban, hogy az Útmutató kiegészíti a vele szemben támasztott igényeket és segíti felhasználóit mindennapi munkájukban. Ezúton is köszönjük Halász István, Hiesz Miklós, Klavora Ottó, Kocsis Gyula és Németh Béla, illetve Medgyes Árpád és a dombóvári „Fékes csoport" Útmutatóhoz tett észrevételeit és javaslatait. Vissza

Tartalom

Előszó..........................................................................9|................................................................9
A. Általános szabályok ...........................................................................................................11
A.1. A hibakeresés és elhárítás általános szabályai ...................13
A.2. A mozdony szolgálatképtelenségének megállapítása..................................................14
A.3. Tartalék biztosítók, izzólámpák és az ólomzárral védett készülékek
jegyzéke......................................................................................................16
A.4. A mozdony üzembehelyezésének a mozdonyvezető által vizsgálandó
feltételei ...............................................................................................19
A.5. Az ingavonati közlekedés szabályai .................................................21
A.5.1. Általános rendelkezések ...............................................21
A.5.2. Áttérés vontatott üzemről vezérlőkocsis üzemre............................................21
A.5.3. Áttérés vezérlőkocsis üzemről vontatott üzemre............................................22
A.5.4. Teendők a vezérlőkocsis üzem hibái esetén.......................23
I A.5.5. Biztonsági előírások ...................................................................24
A.6. Eljárás különleges helyzetekben.............................................................25
A.6.1. Eljárás veszély esetén.........................................................25
A.6.2. Teendők a felsővezeték és az áramszedő hibája esetén..................26
t A.6.3. Teendők előfogatolásnál és hidegvontatásnál..............26
A.6.4. Téli meghibásodások megelőzése, illetve megszüntetése..............27
B. Fontosabb üzemi adatok.....................................................................................29
B1. Járműszerkezeti adatok .............................................................................31
B.2. Sűrített levegős berendezés adatai ...................................................34
B.3. Villamos berendezés adatai ..............................................................37
C. Az üzembentartás feltételei hibák esetén .............................................39
C.1. Teendők a védelmi berendezések működésekor ..........................41
C.2. Teendők a villamos berendezés hibái esetén ........................................44
C.3. Teendők egyes járműszerkezeti hibák esetén ....................................50
C.4. Teendők a sűrített levegős berendezés hibái esetén ...............55
C4.1. Sűrített levegő termelő berendezés (W. 450/150) ..................................56
C4.2. Sűrített levegő nyomáskapcsoló és biztonsági szelep (Sauter, NHS).. 60
C.4.3. Kiegészítő fékszelepek (Knorr 3 állású és Zbr 3,7 típ.) ....................62
C.4.4. Önműködő fék fékezőszelep. (Knorr D.12) és tartozékai ..............68
C.4.5. Kormányszelepek (KE, V5) ............................................................74
C.4.6. Nyomásmódosítók (Dü 23 b, Dü 24.e.) ..................................82
C.4.7. ALE 10 oldószelep .............................................................................89
C.4.8. Perdülésgátló berendezés .............................................................91
C.4.9. DMV 9/LA nyomáscsökkentő .............................................................93
C.4.10. Az EÉVB és a villamos készülékek levegőellátása ................................94
C.4.11. NBV utánfékező szelepek .............................................................95
C.4.12. Légkürt és homokoló berendezés .................................................97
C.4.13. Üzembehelyezés, levegőtermelés .......................................99
C.4.14. Áramszedő és főmegszakító ................................................102
C.4.15. Sűrített levegővel működtetett készülékek ........................105
C.4.16. Fokozatkapcsoló-légmotor .........................................................106
D. A villamos berendezés működési feltételei és kezelési szabályai ...
D.1. Akkumulátor ...........................................................................112
D.2. Akkumulátor töltőáramköre .......................................................113
D.2.1. Akkumulátor töltés a mozdonyon .............................................113
D.2.2. Akkumulátor töltés a vezérlőkocsin ........................................115
D.3. Segédlégsűrítő hajtómotor ...............................................................116
D.4. Áramszedő ...................................................................................117
D.4.1. Áramszedő felemelkedésének feltételei a mozdonyon ......................117
D.4.2. Áramszedő felemelkedésének feltételei a vezérlőkocsiról ............120
D.5. Főmegszakító .................................................................................................121
D.5.1. Főmegszakító bekapcsolási feltételei a mozdonyon ..............................121
D.5.2. Főmegszakító segédrelé meghúzásának feltételei ..................................123
D.5.3. Főmegszakító bekapcsolási feltételei a vezérlőkocsiról ....................126
D.6. Légsűrítő hajtómotor ..............................................................................128
D.6.1. Légsűrítő hajtómotor működési feltételei a mozdonyon ....................128
D.6.2. Légsűrítő hajtómotor működési feltételei a vezérlőkocsiról ..........132
D.7. Símító-fojtó szellőztetés .....................................................................133
D.8. Vontatómotor és főtranszformátor szellőzők......................................135
D.8.1. Vontatómotor szellőző kontaktorok működtetése a mozdonyon..... 135
D.8.2. Vontatómotor szellőző kontaktorok működtetése a vezérlőkocsiról .............139
D.8.3. Főtranszformátor szellőző kontaktorok működése......................................140
D.9. Irányváltók............................................................................................142
D.9.1. Irányváltók működtetése a mozdonyon...........................142
D.9.2. Irányváltók működtetése a vezérlőkocsiról..........................144
D.10. Motorkontaktorok............................................................................145
D.10.1. Motorkontaktorok működtetése a mozdonyon ..........................................145
D.10.2. Motorkontaktorok működtetése a vezérlőkocsiról................................150
D. 11. Fokozatkapcsoló-légmotor......................................................151
D.11.1. Fokozatkapcsoló-légmotor működtetése „Fel" irányba a
mozdonyon................................................................154
D.11.2. Fokozatkapcsoló-légmotor működtetése „Le" irányba a
mozdonyon...........................................................................158
D.11.3. Fokozatkapcsoló-légmotor működtetése a vezérlőkocsiról .. 160
D.12. Söntkontaktorok....................................................................................161
D.12.1. Söntkontaktorok működtetése a mozdonyon..............................................161
D.12.2. Söntkontaktorok működtetése a vezérlőkocsiról....................................163
D.13. Kürt, homokoló és perdülésgátló ...................................164
D.13.1. Kürt, homokoló és perdülésgátló működtetése a mozdonyon..... 164
D.13.2. Kürt és a homokoló működtetése a vezérlőkocsin .............................166
D.14. Vonatfűtés..............................................................................167
D.14.1. Vonatfűtés működtetése a mozdonyon.................167
D.14.2. Vonatfűtés működtetése a vezérlőkocsiról...................170
D.15. Vezetőállás fűtés és ablak páramentesítés.............................................171
D.15.1. Vezetőállás fűtés és ablak páramentesítés a mozdonyon..........171
D.15.2. Vezetőállás fűtés a vezérlőkocsin ...........................173
D.16. Fényszórók ........................................................................................174
D.16.1. Fényszórók működtetése a mozdonyon.................174
D.16.2. Fényszórók működtetése a vezérlőkocsin .........178
D.17. Sebességmérő és a vonatbefolyásoló berendezés...................180
D.17.1. Teloc és EÉVB működési feltételei a mozdonyon................................180
D.17.2. Teloc és EÉVB működési feltételei a vezérlőkocsin..........................183
E. A villamos berendezés elrendezése..............................................185
E.1. A villamos berendezés elrendezése (jobboldal)..........................188
E. 1.1. A villamos berendezés elhelyezése a mozdony jobboldalán............188
E. 1.2. A villamos berendezés elhelyezése a vezérlőkocsi jobboldalán 193
E.2. A villamos berendezés elrendezése (baloldal)..................................195
E.2.1. A villamos berendezés elhelyezése a mozdony baloldalán................196
E.2.2. A villamos berendezés elhelyezése a vezérlőkocsi baloldalán... 199
E.3. A mozdony villamos berendezésének elhelyezése (felülnézet)......................200
E.4. Vezetőállás kezelőszervek és műszerek ......................................203
E.4.1. Mozdony vezetőállás kezelőszervek és műszerek......................................203
E.4.2. Vezérlőkocsi vezetőasztal kezelőszervek és műszerek ....................213
E.5. Vezetőasztal jelzőlámpák .............................................................221
E.5.1. Mozdony vezetőasztali jelzőlámpák .....................................221
E.5.2. Vezérlőkocsi vezetőasztali jelzőlámpák ..........................225
E.6. G1, G2 szekrény kezelőszervek, jelzések ..............................................227
E.6.1. EZV típusú egyenirányító védelem ..........................................227
E.6.2. Sperkog típusú egyenirányító védelem............................230
E.7. GH1 állvány készülékei...................................232
E.8. GH3 állvány kezelőszervei, biztosítói, készülékei...........................234
E.9. H1 állvány kezelőszervei, biztosítói, készülékei ............................237
E.10. H2 állvány készülékei...............................................................................244
E.11. Nagyfeszültségű térben elhelyezett biztosítók, készülékek..............................248
E.12. R állványon elhelyezett biztosítók, készülékek ........................251
E. 12.1. R állványon elhelyezett biztosítók, készülékek (elölnézet)..........252
E.12.2. R állványon elhelyezett biztosítók, készülékek (hátulnézet).... 260
E.13. Villamos készülékek megnevezése és elhelyezése
(összesítő táblázat).........................................................................263
F. A sűrített levegős berendezés....................................................297
F.1. Dü23b nyomásmódosítós mozdony sűrített levegős berendezése..............299
F.1.1. Kezelőszervek és műszerek elhelyezése .................297
F.1.2. Dr1 állvány elrendezése.........................................................301
F.1.3. Dr 2 állvány elrendezése................................302
F.1.4. Dü23b nyomásmódosítós mozdony sűrített levegős
készülékeinek elhelyezése ..................................................303
F.2. Dü24e nyomásmódosítós mozdony sűrített levegős berendezése..............313
F.2.1. Kezelőszervek és mérőműszerek elhelyezése..................................................313
F.2.2. Dr 1 állvány elrendezése.................................313
F.2.3. Dr 2 állvány elrendezése.................................................314
F.2.4. Dü24e nyomásmódosítós mozdony sűrített levegős
készülékeinek elhelyezése..........315
F.3. Vezérlőkocsi sűrített levegős berendezése................325
F.3.1. Kezelőszervek és mérőműszerek elhelyezése......325
F.3.2. A vezérlőkocsi sűrített levegős készülékei .....325
G. Emlékeztető elvi kapcsolási rajzok jegyzéke (külön füzetben)
1. Akkumulátorok és az AT-72/16 típusú akkumulátortöltő elvi
kapcsolási rajza
2. Akkumulátorok és az AT-1/3000 típusú akkumulátortöltő elvi
kapcsolási vázlata
3. Vezérlőkocsi akkumulátorok és töltőberendezésük elvi
kapcsolási vázlata
4. Váltakozó áramú segédüzemi berendezések elvi kapcsolási vázlata
5. Áramszedő ep szelep és a nullfeszültség ellenőrző relé elvi
kapcsolási vázlata
6. Főmegszakító vezérlő tekercseinek elvi kapcsolási vázlata
7. A főmegszakító segédrelé vezérlőáramkörének elvi kapcsolási
vázlata
8. Légsűrítő hajtómotor fő- és vezérlőáramkörének elvi kapcsolási
vázlata
9. Segédüzemi egyenirányító és védelmi áramköreinek elvi
kapcsolási vázlata
10. Vontatómotor szellőzőmotorok fő- és vezérlőáramkörének elvi
kapcsolási vázlata
11. Az olajkeringető szivattyú és a szellőzőmotorok bekapcsolás
utáni indulási sorrendje
12. Főtranszformátor szellőzőmotor fő- és vezérlőáramkörének elvi
kapcsolási vázlata
13. Irányváltók és motorkontaktorok vezérlőáramkörének elvi
kapcsolási vázlata
14. A 244. sz. relék vezérlőáramkörének elvi kapcsolási vázlata
15. A légmotor vezérlőegységek elvi kapcsolási vázlata
16. A „Fel" relé vezérlőáramkörének elvi kapcsolási vázlata
17. A „Le" relé vezérlőáramkörének elvi kapcsolási vázlata
18. Söntkontaktorok vezérlőáramkörének elvi kapcsolási vázlata
19. Vontatómotor nyomatékkorlátozó és perdülés védelmi áramkör elvi
kapcsolási vázlata
20. A nem korszerűsített fűtésű mozdonyok vonatfűtés-vezérlésének
elvi kapcsolási vázlata
21. A korszerűsített fűtésű mozdonyok vonatfűtés vezérlőáramkörének
elvi kapcsolási vázlata
22. A nem korszerűsített fűtésű mozdonyok vonatfűtési fő- és jelzőáramkörének (a) és fülkefűtésének elvi kapcsolási vázlata (b)
23. A korszerűsített fűtésű mozdonyok vonatfűtési fő- és jelzőáramkörének (a) és fülkefűtésének elvi kapcsolási vázlata (b)
24. Vezérlőkocsik fülkefűtési áramkörének elvi kapcsolási vázlata
25. V43 sorozatú mozdony fényszórók és egyéb izzólámpák elvi
kapcsolási vázlata
26. Vezérlőkocsi fényszórók és egyéb izzólámpák elvi kapcsolási vázlata
27. Az elektropneumatikus kontaktor (a) és az irányváltó (b) elvi felépítése
28. A selejtező henger különböző állásaiban létrejövő áramkörök
29. Főáramkör elvi kapcsolási vázlata
30. „Földzárlat" jelzőlámpa áramkörének elvi kapcsolási vázlata
31. „Segédüzem hiba" jelzőlámpa áramkörének elvi kapcsolási vázlata
32. A „Fokozatkapcsoló" jelzőlámpa áramkörének elvi kapcsolási vázlata
33. Vezérlőkocsi kezelőszervek és EÉVB elvi kapcsolási vázlata
34. Dü23b nyomás módosítás mozdony sűrített levegős készülékeinek
elvi kapcsolási vázlata
35. Dü24e nyomásmódosítós mozdony sűrített levegős készülékeinek
elvi kapcsolási vázlata
36. Vezérlőkocsi sűrített levegős készülékeinek elvi kapcsolási vázlata
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem