1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Menedzsment tanácsadás

Szerző
Lektor
Pécs
Kiadó: Janus Pannonius Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 397 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-641-533-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"1. FEJEZET
A MENEDZSMENT TANÁCSADÁS FELADATA,
TÖRTÉNETE ÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI
A menedzsment tanácsadást kiváltó főbb tényezők
A 20. század elejétől mindjobban felgyorsult a műszaki... Tovább

Előszó

Részlet:

"1. FEJEZET
A MENEDZSMENT TANÁCSADÁS FELADATA,
TÖRTÉNETE ÉS FŐBB SAJÁTOSSÁGAI
A menedzsment tanácsadást kiváltó főbb tényezők
A 20. század elejétől mindjobban felgyorsult a műszaki fejlődés. Ennek húzóerejét elsősorban a fejlett ipari országok adták: akkoriban az Amerikai Egyesült Államok és néhány nyugat-európai ország. A felgyorsult fejlődés alapja és egyben következménye a mind erőteljesebb specializáció lett: egyre szűkebb szakterületeken kutattak a tudósok, munkálkodtak a műszaki szakemberek, hogy egyre újabb és újabb innovációkkal lendíthessék előre a fejlődést. S a mind szűkebb szakterületek száma egyre nőtt: így vált lehetővé, hogy az egyes kutatások időigényének növekedése ellenére mind több innováció lásson napvilágot - vagyis összességében felgyorsuljon a fejlődés.
A vállalati szférában egyre kevésbé fizetődött ki, hogy a mind több kutatás és innováció mindegyikére saját szakembergárdát hozzanak létre és foglalkoztassanak. Az esetek többségében ugyanis igen költséges lett volna minden kutatás és innováció befejezése után is foglalkoztatni az azt létrehozó szakembergárda egészét: az újabb kutatásokhoz és innovációkhoz ugyanis már új szakterületeken jártas kutatókra és más műszaki szakemberekre is szükség volt. Mindezért gazdaságosabb volt, ha külső szakértőket bíztak meg egyes kutatási és innovációs feladatokkal: ezek - többnyire tudományos intézet, egyetemi tanszék, kutatócsoport stb. tagjaként, mai szóhasználatunk szerint tanácsadóként - kevesebb költség ellenében oldhatták meg a vállalat számára a műszaki fejlesztés viszonylag rövidebb időtávon belül realizálható feladatait.
A tanácsadói szerepkör bővülésének másik számottevő tényezője a gazdasági verseny élesedése volt. Ez kikényszerítette a vállalatok mind magasabb szintű szervezettségét: alacsony szervezettséggel ugyanis egy vállalat hamar versenyképtelenné vált és kihullott a piacról. A szervezettség versenye viszont kikényszerítette a legújabb technikák bevezetését az egyre speciálisabb alkalmazási területeken - ami ismét mind szűkebb szakterületeken igényelte a hozzáértők bevonását. A fejlődés tehát a gazdaság ágán is kikényszerítette a viszonylag kisebb költséggel alkalmazható külső szakértők bevonását a vállalati versenyképesség megteremtésébe, illetve fenntartásába." Vissza

Tartalom

1. fejezet: A menedzsment tanácsadás feladata, története
és főbb sajátosságai 7
A menedzsment tanácsadást kiváltó főbb tényezők 7
A menedzsment tanácsadás definíciója 8
A menedzsment tanácsadás kialakulása és jelene 10
A menedzsment tanácsadást igénybe vevő szervezetek 11
Nemzetközi tanácsadó cégek feladatai a fejlett piacgazdaságokban
és Magyarországon 13
Koncepciók és stílusok a menedzsment tanácsadásban 14
A menedzsment tanácsadók "sikerpiramisa" 16
A "konfrontálás háromszöge" 17
A tanácsadó súlyponti tevékenységei és ezek időszükséglete 19
A menedzsment tanácsadás folyamata 20
Murphy tízparancsolata a tanácsadók számára 21
2. fejezet: A menedzsment tanácsadás folyamata 23
Kapcsolatfelvétel az ügyféllel, a tanácsadás terve 23
Az átvilágítás 30
Javaslatok kimunkálása és prezentálása 36
A megvalósítás 48
A befejezés 60
3. fejezet: A menedzsment tanácsadás területei (modellek) 67
Bevezető megjegyzések 67
A stratégiai tanácsadás feladata, szerkezete és
folyamata 68
A tanácsadás marketing modellje 86
Tanácsadás a műszaki fejlesztés és a beruházás
területén 102
Tanácsadás a termelésmenedzsmentben 119
Logisztikai tanácsadás 136
Tanácsadás az emberi erőforrások területén 149
Tanácsadás a számvitel és a pénzügy területén 167
Tanácsadás információrendszerek fejlesztéséhez 178
Tanácsadás innovációs rendszerek kialakításának, ösztönzésének
és menedzselésének területén. (Projektmenedzsment) 192
Tanácsadás a TQM (Teljes Körű Minőségirányítás)
bevezetésére 210
Tanácsadás a vállalati arculat és PR területén 225
Szervezési, szervezetfejlesztési tanácsadás 239
Tanácsadás vezetési koncepciók és módszerek
alkalmazására 257
4. fejezet: Tanácsadás kis- és közepes nagyságú vállalatok
számára 279
A kis- és közepes nagyságú vállalatok (KKV-k)
sajátosságai 279
A tanácsadó és az ügyfél kapcsolatának
sajátosságai a KKV-kben 283
Sajátos tanácsadási feladatok a KKV-kben 287
Új módszerek a KKV-k számára végzett tanácsadásban 294
5. fejezet: Tanácsadás közszolgáltató vállatok és nem
nyereségorientált szervezetekben 301
A közszolgáltató vállalatok környezete 301
A közszolgáltató vállalatok jellemzői 304
Tanácsadás közszolgáltató vállalatoknál 306
Tanácsadás nem nyereségorientált szervezeteknél 312
6. fejezet: A "belső tanácsadás" 319
A belső tanácsadás sajátosságai 319
A belső tanácsadás feladata és lehetőségei 321
A belső tanácsadás sajátos módszerei 327
A belső tanácsadó személyiségjegyei és szakmai fejlődése 329
A belső tanácsadás különleges esete: a másodállású tanácsadó 331
7. fejezet: A tanácsadó cégek irányításának feladatai
és módszerei 333
Tanácsadó cég irányításának feladattípusai 333
A tanácsadó cég küldetésének meghatározása és
stratégiájának kialakítása 334
A tanácsadó cég szervezete 341
A tanácsadó szervezet operatív irányítása 349
A pénzügyek tervezése, pénzügyi irányítás 356
A tanácsadó cég promóciója 364
8. fejezet: A tanácsadás mint életpálya 371
Az életpályaválasztás két alaphelyzete
és döntési lehetőségei 371
A fiatal tanácsadók felvételének kritériumai 377
A tanácsadók kiképzése, munkájuk értékelése
és továbbképzésük 378
Befejező intelmek menedzsment tanácsadók számára... 384
Ajánlott szakirodalom 387
Függelék: Kérdőív vállalati átvilágítás megkezdéséhez

Hoványi Gábor

Hoványi Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hoványi Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Menedzsment tanácsadás Menedzsment tanácsadás Menedzsment tanácsadás Menedzsment tanácsadás

A borító kissé kopottas, a kötés megnyílt.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba