1.067.073

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alternativitás és pedagógusképzés

A pedagógusképzés szakmai megújításának lehetőségei - az alternatív pedagógiák gyerekképének és módszertanának felhasználása című III. munkakonferencia előadásai és hozzászólásai/2001. április 2., Pilisborosjenő

Előszó

Kedves Olvasó!
A Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Alternatív Továbbképzési Igazgatóságának megalakulása óta törekvése, hogy az alternatív iskolák szemlélete, metodikai... Tovább

Előszó

Kedves Olvasó!
A Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Alternatív Továbbképzési Igazgatóságának megalakulása óta törekvése, hogy az alternatív iskolák szemlélete, metodikai és didaktikai gyakorlata, az ott felhalmozódott tapasztalatok fermentáló hatást gyakoroljanak a közoktatás egészére. Országos szakmai szolgáltató intézményként elsősorban a pedagógus-továbbképzés szintjén van lehetőségünk ezt elősegíteni. Ugyanakkor - mint ahogy az sokszor és többféle formában is kifejezést nyert - az alapképzésben is jelen van az igény az alternatívákat nyújtó reformpedagógiák elméletének és módszertani gyakorlatának megismertetésére. A pedagógusképző intézményeket továbbá azért is tekinthetjük első számú partnereinknek, szövetségeseinknek ebben a munkában, mert a megújult továbbképzési rendszerben is meghatározó szerepet játszanak.
Az Alternatív Továbbképzési Igazgatóság - ezen igényekre alapozva - évről évre fórumot szervez, ahol a pedagógusképző főiskolák és egyetemek, illetőleg az alternatív pedagógiai irányzatok képviselői találkozhatnak.
A két megelőző évet követően, 2001. áprilisában immár harmadik alkalommal hívtuk össze a témakörben érintett szakembereket, mégis ez a tanácskozás több vonatkozásban első kísérletnek számított. Ezúttal - eltérően a korábbiaktól - a felsőoktatás képviselőinek ajánlatai alapján alakítottuk ki a szakmai nap tematikáját. Vissza

Tartalom

Kedves Olvasó! 9
Vekerdy Tamás: Megnyitó 11
M. Dr. Nádas Mária: A reform és alternatív
irányzatok jelenléte a képzésben 15
Glauber Anna: Alternatív pedagógiák jelentkezése
az ELTE TOFK képzési rendszerében 23
Dr. Szenczi Árpád: A társaslelkületi együttműködésre
és a professzionális nevelésre történő felkészítés
a nagykőrösi tanítóképzőben 34
Horn György: A Tyúk és a tojás problémája
a pedagógusképzésben 46
Kereszty Zsuzsa: Pedagógusképességek és a képzés
programja 51
Merczel Sándorné: Drámapedagógia beépítése
az óvodai ismeretszerzés folyamatába 55
Zilahy Károlyné: „Fő tantárgycsoporttá kellene
emelni a játszás emlékeinek felelevenítését,
a játszás tanulását" 59
Markóthné Teket Éva: „Legyen gyakorlatközpontúbb
a tanárképzés" 62
Kraiciné Szokoly Mária: A néptánc szerepe
a kezdő szakasz nevelőmunkájában
Móka János: Drámapedagógia a pedagógusképzésben
Biróné Balog Vilma: A Montessori-pedagógus
legfontosabb tulajdonságának azt tartom,
hogy képes tanulni egy egész életen át
Fehér Márta: Pályakezdő kollégáink gyakran
felkészületlenek, nem tudják, hol keressenek
támaszt
Dr. Gaál Éva - Horváth Miklós: A „szabad tanulás"
alkalmazása tanulásban akadályozott gyermekek
differenciált fejlesztésében
Dr. Bayerle Alajos: Integrációs törekvések -„más
fogyatékosok" fejlesztése - speciális igények
a pedagógusképzéssel kapcsolatban
Lányi Marietta: Tanítóinkat semmi sem motiválja
a másfajta tanulásszervezés gyakorlatára
Dr. Sztanáné dr. Babits Erzsébet: Mérés, értékelés
a korai szakasz pedagógiájában
Kiss Natália: Az osztályozási rendszer hatása
a gyerekek önértékelésére
Heindl Péter: A hagyományos pedagógia kudarca
a legszegényebb családok gyermekeinek
oktatásában
Kökéndy Ákos: Kitűnő szaktanárok esnek kétségbe,
mert rájönnek, nem ismerik a gyereket
Kopp Erika: A belső iskolafejlesztés és a
Jenaplan-pedagógia
Dr. Juhászné Czeglédy Ibolya: Az alternatív pedagógiai irányzatok tananyagblokk helye a tanítóképzésben a Körös Főiskolán 135
Zágon Bertalanné: Azonnal használható
módszerrepertoárt kellene a pedagógusok
kezébe adni 139
Winkler Márta: Az értékek továbbadásának módját
újra meg kell találnunk 142
Vekerdy Tamás: Zárszó 145
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem