1.059.673

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nyelvtan

A szerbhorvát tannyelvű szakirányú oktatás és nevelés III. osztálya (I. évfolyama) számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Újvidék
Kiadó: Tankönyvkiadó Intézet
Kiadás helye: Újvidék
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 114 oldal
Sorozatcím: Tanuljunk magyarul!
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Szerb-horvát  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szakirányú oktatás III. osztályának tanulói már rendelkeznek az anyanyelv (a szerbhorvát nyelv) nyelvtani rendszerének ismereteivel. A magyar mint a környezet nyelve tanulásában ezért elsősorban... Tovább

Előszó

A szakirányú oktatás III. osztályának tanulói már rendelkeznek az anyanyelv (a szerbhorvát nyelv) nyelvtani rendszerének ismereteivel. A magyar mint a környezet nyelve tanulásában ezért elsősorban a már elsajátított nyelvtani ismeretekre támaszkodunk. Tankönyvünk tartalmazza a magyar nyelvtan legfontosabb elemeit. Ismertetésekor igyekeztünk rámutatni a két nyelv - a szerbhorvát és a magyar - eltérő és azonos elemeire.
A nyelvkönyv szorosan simul az osztály számára készült olvasókönyvhöz. A nyelvtani anyag fogalmi anyagának kialakításakor az olvasókönyv szövegeiből, szituációiból indultunk ki. Nem idézzük szó szerint a leckeszövegeket, csupán a megfelelő olvasókönyvi szöveg mintamondatait idézzük. Velük kapcsolatban két javaslatunk van:
- szükséglet szerint a magyartanár a példák mintájára bővítheti az indukciós anyagot;
- a nyelvi anyag kellő szilárdságú begyakorlása után az olvasókönyv teljes szövegére támaszkodhat a cselekmény reprodukálásakor.
A nyelvi anyag magyarázatait, a nyelvtani meghatározásokat minden esetben a tanulók anyanyelvén fogalmaztuk meg. Szükségtelennek tartjuk a nyelvtan szaknyelvével terhelni a tanulókat, másrészt nézetünk szerint a köznyelv ismerete még nem jelenti a nyelvtani szaknyelv ismeretét is. A nyelvi magyarázatokat bőséges gyakorló anyag kíséri. Ez esetben is két cél vezérelt bennünket:
- a gyakorlatok bősége tegye lehetővé az új nyelvi anyag kondicionálását;
- a tanulócsoport heterogén nyelvi összetételének megfelelően a magyartanár megítélése alapján differenciálja a feladatadást.
Abban az esetben is, ha kezdő csoport használja tankönyvünket, akadnak tanulók, akik járatosabbak a magyar nyelvben. Ilyen körülmények között nehéz a tankönyv útján egységes tanulási ütemet előirányozni. A magyartanár mindig a konkrét tanulócsoport összetételének megfelelően dönt a gyakorlatok felhasználásáról. A nullpontról indulókkal a fokozatokra épülő gyakorlatokból az egyszerűbbeket, a némi nyelvi jártassággal rendelkezőkkel az összetettebbeket oldatja meg, valamint szorgalmi feladatként több gyakorlatot dolgoz fel. Mivel tantervünk a szóbeliséget helyezi előtérbe, a gyakorlatok megoldásakor is ebből az elvből induljunk ki. Kerüljük az írásbeliség túlzott erőltetését! Vissza

Tartalom

A magyar beszédhangok 5
2. A főnév 11
3. A melléknév 20
4. Az ige 25
5. A cselekvés tárgya 29
6. A birtoklás 35
7. A cselekvés helye 39
8. A cselekvés ideje 47
9. A cselekvés eszköze és társa 55
10. Kinek a részére? 64
11. A cselekvés célja, oka 72
12. A cselekvés módja 75
13. A jelzős szerkezet 80
A minőségjelző 80
A mennyiségjelző 86
A birtokos jelző 93
14. Az igemódok 100
15. A névmások 110

Horváth Mátyás

Horváth Mátyás műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Mátyás könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
Kuponos kedvezmény ezen könyv esetében nem vehető igénybe.