1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika szöveggyűjtemény I.

Magyar szerzők írásai, 1977-1987

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A sikeres tanári munkának sok összetevője van. Nem érdemes azokat a terméketlen vitákat felidézni, melyek arról folytak, vajon a sikeres munkához szükséges készségeket, képességeket meg lehet-e... Tovább

Előszó

A sikeres tanári munkának sok összetevője van. Nem érdemes azokat a terméketlen vitákat felidézni, melyek arról folytak, vajon a sikeres munkához szükséges készségeket, képességeket meg lehet-e szerezni, vagy "erre a pályára születni kell". Abban valószínűleg még az e vitában felbukkanó szélsőséges álláspontok képviselői is egyetértenek, hogy az eredményes iskolai munka egyik meghatározója a tanár személyisége, a személyiség egyik legszembetűnőbb vonása pedig a műveltség.
Ahogy nehéz a jó tanárt alapos általános műveltség nélkül elképzelni, úgy nem lehet a szakmai műveltség jelentőségét sem eléggé hangsúlyozni. Didaktikai kultúra, szakmai műveltség, olvasottság, tájékozottság: csupa olyan kifejezések, amelyekkel a jó pedagógusok fontos személyiségvonását jellemezzük, de amelyek kialakítása a felsőoktatás szervezeti keretei között meglehetősen nehéz. Nem tudjuk a tartalmát egyértelműen körülhatárolni, hiszen az szinte végtelenül tág, nem tudjuk az elemeit pontosan megadni, hiszen a mély és széleskörű szakmai műveltség is a sokféle lehetséges tartalom egyedi kombinációjaként jelenik meg. Vissza

Tartalom

A tanulás szociális keretei
Gubi Mihály: A rejtett tanterv elméletei7
Kozma Tamás: A tanulás szervezetszociológiai értelmezése20
Gáspár László: A szentlőrinci iskolakísérlet első szakasza33
Az oktatás szervezeti keretei
Golnhofer Erzsébet - M. Nádasi Mária: A differenciálás alapvető problémái a pedagógiai folyamatban41
Orbán Józsefné - Vladár Ervin: A gimnáziumi fakultatív oktatás bevezetése elé56
Báthory Zoltán - Mátrai Zsuzsa: Az integrált képzés irányaiban differenciált középiskola modellje65
Tantervek, célok, követelmények
Ballér Endre: Tantervelmélet és iskola73
Báthory Zoltán - Vajó Péter: A tantervi korszerűsítéstől a permanens fejlesztés meghirdetéséig85
Nagy József: A pedagógiai rendszerek adaptivitásának növelhetősége (A tantervfejlesztés perspektíváiról)98
Báthory Zoltán: A tanári önállóság és a tananyag117
Tanítási-tanulási modellek
Csapó Benő: A mastery learning elmélete és gyakorlata129
Nagy József: A megtanítás stratégiája144
Orosz Sándor: A tanulási folyamat szabályozásának feltételeiről156
Képességek, képességfejlesztés
Kádárné Fülöp Judit: Az olvasás mint kommunikációs képesség165
Vágó Irén - Zsolnai József: A tehetségfejlesztés egy lehetséges módjáról179
Csapó Benő: A gondolkodás fejlesztése az iskolai tantárgyak keretében186
Pedagógiai értékelés
Nagy József: A pedagógiai értékelés funkciózavarai197
Kádárné Fülöp Judit: Az értékelési taxonómia - általános pedagógiai perspektívából203
Demeter Katalin: Az iskolai tanulás értékelési rendszerének fejlesztése217
A tanulás erőforrásai
Bernáth József - Horváth Márton - Mihály Ottó - Páldi János: Tapasztalatok az önálló tanulásra nevelésben233
Deák Ágnes - Kozéki Béla: Az iskolai eredményességet meghatározó egyes motivációs és kreativitás-tényezők vizsgálata253
Noel Entwistle - Kozéki Béla: Tanulási stílusok, tanulási orientációk262
Az oktatás technológiája
Kiss Árpád: Az oktatástechnológia (pedagógiai technológia) jelentése és jelentősége277
Nagy József: Az információhordozók rendszerré szervezése281
A tanulmányok megjelenési helye291
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem