1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstudomány és tanárképzés

Bemutatkozik a berlini Humboldt Egyetem Gazdaságpedagógia és nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola Pedagógia Tanszéke

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Talán a véletlenen is múlott, hogy három évvel ezelőtt az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen tartózkodó berlini Humboldt egyetem professzorai éppen Nyíregyházára látogattak. Nagy örömünkre szolgált, hogy a tanszékünk által szervezett nemzetközi konferencia előadói között őket is üdvözölhettük. Akkor egyik fél sem gondolta, hogy e találkozás közös kutatási programokat indít el.
Az eltelt időszak bizonyította, hogy a más-más feladatokat ellátó gazdaságpedagógiai és a tanárképző főiskolai pedagógia tanszék a neveléstudomány milyen széles skáláján képes együttműködni a kutatásban, a képzésben. Természetesen jelentős erőfeszítéssel kellett leküzdeni a szemléletbeli különbsége, a nyelvi és szaknyelvi nehézségeket, a különböző metodológiai problémákat. Az első lépések megtételéhez jelentékeny módon járult hozzá a tanár-diák interakció témakörében végzett közös kutatás, melynek zárótanulmánya éppen e kötet lapjain olvasható (v. ö.: IV. fejezet). Az első részeredmények további projektek... Tovább

Fülszöveg

Talán a véletlenen is múlott, hogy három évvel ezelőtt az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen tartózkodó berlini Humboldt egyetem professzorai éppen Nyíregyházára látogattak. Nagy örömünkre szolgált, hogy a tanszékünk által szervezett nemzetközi konferencia előadói között őket is üdvözölhettük. Akkor egyik fél sem gondolta, hogy e találkozás közös kutatási programokat indít el.
Az eltelt időszak bizonyította, hogy a más-más feladatokat ellátó gazdaságpedagógiai és a tanárképző főiskolai pedagógia tanszék a neveléstudomány milyen széles skáláján képes együttműködni a kutatásban, a képzésben. Természetesen jelentős erőfeszítéssel kellett leküzdeni a szemléletbeli különbsége, a nyelvi és szaknyelvi nehézségeket, a különböző metodológiai problémákat. Az első lépések megtételéhez jelentékeny módon járult hozzá a tanár-diák interakció témakörében végzett közös kutatás, melynek zárótanulmánya éppen e kötet lapjain olvasható (v. ö.: IV. fejezet). Az első részeredmények további projektek megszületéséhez vezettek. így nyertük el 1995-ben a német Volkswagen Alapítvány anyagi támogatását az "Überleben is Schule - Wie dei Schüler mit dem unterricht umgehen" című kutatáshoz, melynek eredményeként a magyar tanárképzés számára jegyzet készül, s az INTERNET-hálózaton is olvasható lesz. Már elkészítettük a "Tanárnak lenn" című kötetet, melyben a német empirikus neveléstudományi kutatás tanárokra vonatkozó eredményeit foglaltuk egybe. A rendszeressé váló kutatási találkozókat vendégprofesszori meghívásokkal kapcsoltuk össze, melynek során hallgatóink hallhatnak az őket leginkább érdeklő és érintő kutatási témák eredményeiről.
E kötetet a két tanszék bemutatkozásának szánjuk. A gazdaságpedagógia tanszék munkájáról készült összefoglalót tipikusnak gondoljuk abból a szempontból, ahogyan egy német egyetem a képzésben, a kutatásban, a tradíciók ápolásában részt vesz. Tipikus, hiszen nem nagy létszámú tanszékről van szó, de mégis látni fogják, hogy milyen sokszínű és aktív munkát végez. Vissza

Tartalom

Előszó: Venter György4
J. van Buer: A berlini Humboldt Egyetem Gazdaságpedagógiai Tanszékének intézményi felépítése, oktató és kutató tevékenysége, nemzetközi kapcsolatai9
Venter György: A nyíregyházi BGYTKF Pedagógia Tanszéke a tanító- és tanárképzésért23
J. van Buer - Dieter Squarra: Kontroll attitűd. Az új szövetségi tartományok gazdasági iskoláiban tanító tanárok szakmára és tanításra vonatkozó észlelései37
J. van Buer - Sabine Matthäus: A fiatalok kommunikációs hatákonyságának és kommunikációs képességének fejlődése a kereskedelmi képzés során61
Steffi Badel: Terhelés és megküzdés a fiatalok szemszögéből109
A német szerzők összefoglaló szakirodalmi jegyzéke137
Baracsi Ágnes: A pedagógusjelöltek értékstruktúrájának néhány sajátosága egy vizsgálat tükrében167
Daróczi Mária - Venter György - Vraukó Tamás: Tanárképzés Angliában187
Horváth László: Egészségnevelés ellentmondásokkal199
Kósáné Oláh Júlia: A video és az idegennyelvoktatás (INYO)215
Palotayné Lengváry Judit: A Ménesi úttól a Mennyei egytemig (Magyar felsőoktatás szépirodalmi tükörben)235
Szabó Antal: Pedagógusok, pedagógusjelöltek a pedagógusképzésről251
Szabó József: Nagy nemzettanítóink - Széchenyi István267
Veress János: A szomatikus nevelés hatása egyes személyiségdimenziók fejlődésére287
J. van Buer - Steffi Badel - Márton Sára - Venter György: Énkép, iskolai beállítódás, tanulmányi teljesítmény, a tanulók tanárképe és tanórai viselkedése (Egy összefüggésstruktúra elemzése)309
J. van Buer - S. Badel - S. Seeber - Márton S. - Venter Gy.: A tervezett közös projektek műhelymunkáiból 337337
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléstudomány és tanárképzés Neveléstudomány és tanárképzés

A borító enyhén töredezett.

Állapot:
1.860 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba