kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 214 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-05-1749-3 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Az iskolai önkormányzat kutatásának elvei és módszerei | 7 |
A történetiség elve | 7 |
Az interdiszciplinaritás elve | 10 |
Az értelmezési keret | 12 |
Az útmutató pedagógiai gyakorlat | 14 |
Vizsgálatfelépítési elvek | 15 |
Az önkormányzat feltételeinek megteremtése az általános iskolában | 19 |
A nevelőtestület demokratizmusa és az iskolai önkormányzat | 19 |
A pedagógustestület demokratizmusának jellemzői | 19 |
A pedagógusközösség összehangolt munkája | 22 |
A nevelőközösség és a tanulóközösség kapcsolatának típusai | 24 |
Információs csatornák | 25 |
Az iskola társadalmi kapcsolatai és a tanulók önkormányzata | 26 |
A társadalmi kapcsolatok és az önkormányzat tartalma | 26 |
A társadalmi kapcsolatok fejlesztő hatásának feltételei | 27 |
A társadalmi kapcsolatok típusai | 28 |
Tevékenységi rendszer és önkormányzat az iskolában | 32 |
Az iskolai élet tartalma és az önkormányzat fejlődése | 32 |
A tanulók egyéni viszonya az egyes tevékenységekhez | 40 |
Az iskolai önkormányzat szervezeti kérdései | 48 |
A szervezet általános problémái | 48 |
Az iskolai önkormányzat szervezeti felépítése | 56 |
Az önkormányzati fórumok hatásköre és felelőssége | 62 |
Az információáramlás biztosítása | 65 |
Az önkormányzatot befolyásoló szubjektív tényezők | 69 |
Az önkormányzó tevékenység hagyományai | 69 |
A szubjektív viszonyrendszer hatása az önkormányzatra | 73 |
A fiúk és a lányok szerepe az önkormányzatban | 83 |
Az önkormányzó tevékenység összetevői | 87 |
Az életkor szerepe az önkormányzat fejlesztésében | 89 |
Az önkormányzat fejlődése a felső tagozatban | 93 |
A raj mint önkormányzati egység | 94 |
5. osztály | 95 |
6. osztály | 123 |
7. osztály | 144 |
8. osztály | 161 |
Az őrs szerepe a tanulói önkormányzat kialakításában | 176 |
5. osztály | 177 |
6. osztály | 181 |
7. osztály | 184 |
8. osztály | 187 |
A rajtanács mint a raj önkormányzatának legfőbb szerve | 189 |
5. osztály | 189 |
6. osztály | 197 |
7. osztály | 201 |
8. osztály | 203 |
Az általános iskolai önkormányzat fejlesztésének összefoglaló jellemzői | 204 |
5. osztály | 204 |
6. osztály | 205 |
7. osztály | 206 |
8. osztály | 208 |
Mellékletek | |
A kutatásban felhasznált kérdőivek | 211 |