1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőségbiztosítási technikák

Óvodában és iskolában

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 141 oldal
Sorozatcím: Pedagógus Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2537-0
Megjegyzés: Tankönyvi száma: MK-4420501.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Egy hiánypótló alapmű megírására vállalkozott Dr. Horváth Attila, hiszen mind az iskolák, mind az oktatásirányítás oldaláról nagy igény mutatkozik a közoktatásban használható minőségbiztosítási technikák ismeretére és használatára. Ez a könyv a téma korrekt elméleti megalapozása mellett számos gyakorlati példát is felsorakoztat, így hozva intézményközelbe az általános megfontolásokat. Jól használható vizsgálati módszereket közöl, és praktikus gyakorlati tanácsokat ad. Könnyed stílusban, közérthetően, a legmodernebb ismeretközlési elveket alkalmazva szól a minőségbiztosításról. Felépítése logikus, a témával csak most ismerkedők számára is jól követhető. A magyarul eddig megjelent pedagógiai kiadványoknál mélyrehatóbban mutatja be a minőségbiztosítás mint módszer előnyeit, buktatóit, a bevezetés körülményeit és módját. Jó szívvel ajánlható a közoktatásban dolgozó minden szakembernek.
Dr. Horváth Attila a neveléstudomány kandidátusa, tudományos fokozatát (PhD) a kanadai Dalhousie... Tovább

Fülszöveg

Egy hiánypótló alapmű megírására vállalkozott Dr. Horváth Attila, hiszen mind az iskolák, mind az oktatásirányítás oldaláról nagy igény mutatkozik a közoktatásban használható minőségbiztosítási technikák ismeretére és használatára. Ez a könyv a téma korrekt elméleti megalapozása mellett számos gyakorlati példát is felsorakoztat, így hozva intézményközelbe az általános megfontolásokat. Jól használható vizsgálati módszereket közöl, és praktikus gyakorlati tanácsokat ad. Könnyed stílusban, közérthetően, a legmodernebb ismeretközlési elveket alkalmazva szól a minőségbiztosításról. Felépítése logikus, a témával csak most ismerkedők számára is jól követhető. A magyarul eddig megjelent pedagógiai kiadványoknál mélyrehatóbban mutatja be a minőségbiztosítás mint módszer előnyeit, buktatóit, a bevezetés körülményeit és módját. Jó szívvel ajánlható a közoktatásban dolgozó minden szakembernek.
Dr. Horváth Attila a neveléstudomány kandidátusa, tudományos fokozatát (PhD) a kanadai Dalhousie Universityn szerezte 1984-ben. Minőségbiztosítással 1995 óta foglalkozik, amikor angol konzulensekkel az első TQM-tanfolyamokat szervezte Magyarországon.
1998-ban megalapította saját vállalkozását, a Horváth & Dubecz Oktatási Tanácsadó Bt-t (Levelezési címe: 1221 Bp., Tatárka u. 39/b. Telefon/fax: 06-1-228-5032, 06-30-982-7759). A cég elsősorban a közoktatás minőségbiztosításának óvodai és iskolai bevezetésével kapcsolatos tanácsadói tevékenységet végez: ezen belül rendszerépítést és -bevezetést, tanácsadói képzést, stratégiai tervezést vállal. A minőségbiztosítás mellett intézményi hatékonyságvizsgálat, átvilágítási feladatok megoldása szerepel referenciamunkái sorában. Ez évtől kezdve a Horváth & Dubecz új tevékenységi területe az egyéni és csoportos szupervízió, amely segít a pedagógusok szülőkkel való kommunikációs problémáiban, a tantestületen belül a kollégák egymással való kapcsolatának javításában, vagy az intézmény és fenntartója közötti konfliktusok kezelésében. Vissza

Tartalom

Bevezető szavak5
A minőség és az ő biztosítása7
A minőségbiztosítás mint ellenőrzés8
A minőségbiztosítás mint értékelés13
A minőségbiztosítás18
Az út a minőségbiztosításhoz18
A rendszerelmélet megszületése22
A minőségbiztosításról általában27
Az ISO-rendszer32
Az előzmények32
Az ISO-család33
Az ISO alkalmazása az oktatásban34
A TQM54
A TQM Magyarországon55
A TQM jellemzői55
Miért a TQM, és miért nem? A TQM az oktatásban60
Közoktatási TQM62
A minőségbiztosítási ciklus73
A stratégiai cél meghatározása78
A helyzetelemzés88
Tervezés107
A bevezetés, implementáció125
Irodalom139

Horváth Attila

Horváth Attila műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Horváth Attila könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem