Alapkőletétel | 5 |
A kor | 6 |
A mecénás | 10 |
A mesterek | 17 |
Művészi környezet | 17 |
Ionnes Fiorentinus | 21 |
Andrea Ferrucci | 23 |
A mű | 28 |
A kápolna alapelrendezése | 28 |
Téralakítás | 32 |
Arányok | 40 |
Fényhatás | 42 |
A tér feltárulása | 42 |
Anyag és forma | 44 |
Díszítmények | 53 |
Oltár | 59 |
Kupola | 82 |
A mű sorsa | 89 |
Bibliográfia | 106 |
Az idegen nyelvű idézetek magyar fordítása | |
Képek jegyzéke | |
A lebontott esztergomi középkori Szent Adalbert-székesegyház alaprajza a Bakócz-kápolna felépítése után | 29 |
A Bakócz-kápolna alaprajza áthelyezés előtt | 33 |
A Bakócz-kápolna keresztmetszete áthelyezése előtt | 34 |
A Bakócz-kápolna hosszmetszete áthelyezés előtt | 37 |
A belső tér északnyugat felé nézve | 39 |
A kápolna az oltár felől | 41 |
A belső tér délnyugat felé nézve | 43 |
A kápolna a sekrestye felől | 45 |
A sekrestyeajtó párja | 47 |
A kórusablak a sekrestye oldalán | 49 |
Részlet a stallumról | 50 |
Részlet az elpusztult bajárat keret-architektúra párkányfrízéből | 51 |
A Bakócz-kápolna eredeti bejárati nyílásának keretarchitektúrája az áthelyezés előtt | 52 |
Pillérfők a délnyugati sarokban | 54 |
Ívháromszög díszítésének részlete a nyugati oldalon | 55 |
Kazettás ívbéllet a sekrestyeoldal fülkéjéből | 56 |
Rozetta az ívbéllet egyik mezőjében | 57 |
Bakócz-címeres tondó a délnyugati csegelyen | 58 |
A Ferrucci-féle oltár mai összképe a liturgikus felszerelések nélkül | 60 |
Az angyali üdvözlet dombormű részlete a barokk kori kiegészítéssel | 61 |
Az oltár főpárkányának csatlakozása a falhoz | 62 |
Az oromzat jobb oldali angyalalakja a barokk kori kiegészítésekkel | 62 |
Az oltárasztal csatlakozása a retablóhoz | 63 |
Az oromzat jobb oldali angyalalakja kiemelés után | 63 |
Az oromzat jobb oldali angyalalakja a barokk kiegészítések eltávolítása után | 64 |
Madonna-kép az oltár középső fülkéjében | 65 |
A Ferrucci-féle oltár az áthelyezés előtt | 67 |
Az oltár állapota az 1940-es években | 68 |
Az oltár jelenlegi állapotának felmérési rajza | 69 |
Andrea Ferrucci márványoltára a fiesolei dómban a Matteo Gondi-féle kápolnából | 70 |
Andrea Ferrucci márványoltára a fiesolei San Girolamo-templomból | 72 |
Az oltárretabló eredeti állapotának elméleti rekonstrukciója | 75 |
Az oltár oromzata a barokk kiegészítések eltávolítása után | 76 |
Máté evangélista domborműve a bal oldali attikáról | 77 |
Angyalfej az oromzat felső záróeleméről | 78 |
A jobb oldali fülke architektúrája Szent László szobrával | 79 |
Az angyali üdvözlet dombormű bal oldali mezője az oldalvolutával | 80 |
Részlet a bal oldalvoluta indadíszéről | 80 |
Az angyali üdvözlet dombormű jobb oldali mezője az oldalvolutával | 81 |
Az oltár mai összképe | 82 |
Az oltár javasolt helyreállítása | 83 |
A Bakócz-kápolna eredeti állapotának rekonstruált metszete a bejárat felé nézve | 87 |
A középkori Szent Adalbert-székesegyház romjainak belső nézete a Bakócz-kápolnával | 92 |
Az esztergomi székesegyház mai alaprajza az áthelyezett Bakócz-kápolnával | 97 |
A Bakócz-kápolna földszinti alaprajza mai helyzetében | 98 |
A Bakócz-kápolna alaprajza a karzatszint magasságában | 99 |
A Bakócz-kápolna metszete a stallumok felé nézve, mai helyzetében | 101 |
A Bakócz-kápolna metszete a sekrestye felé nézve, mai helyzetében | 103 |
A Lippert-féle kupola neoreneszánsz architektúrája | 104 |