Az eltűnt magyar színjáték nyomában | |
Hagyománykeresés és hagyománytagadás | |
Színjátéktörténetünk a kiegyezésig | |
A kiegyezés után | 5 |
A színjátékkutatás területe | |
Írásos adatok és eleéven hagyomány | |
A kutatás területén kitágítása | |
A fogalomtisztázás szükségessége | |
Az élő források | |
Népi színjáték és színjátékszerű szokások | |
Nem színjátékszerű megnyilvánulások | |
A kutatás nehézségei | |
A színjátéktudomány újabb módszere | 9 |
Színjátéktudományi módszerünk alapelvei | |
Egységbenvizsgálás | |
Színjátékegész, színjátéktípus | |
A színjátékszerkezet | |
Párhuzamos viszonyok törvénye | |
A funkció | |
Színjátékszerkezet és társadalmi szerkezet | |
Helyreállítás és megelevenítés | 15 |
A színjáték világa | |
Mi a színjáték? | |
A mai színházüzem | |
Színjátékelemek gazdagodása és hiánya | |
Garrick rögtönzött némajátéka | |
Színjátszás és színjáték | 21 |
A színjátszó tevékenység | |
Élmény és fölidézés | |
Átélés | |
A színjátszás alaptörekvése | |
A megjátszás | |
Monodráma | |
Szerep | |
Életszerep | |
Teljes színjátszás | |
Színjátszásszerű tevékenységek | |
Belső színjátszás | |
Én és alak | |
Azonosulás | |
Színjátszói ihlet | |
Szereérzések és tevékenységek | |
Hivatásérzések és tevékenységek | |
A kettősség | |
Testi megnyilvánulások | |
Tárgyi segédeszközök | 24 |
A színjáték és összetevői | |
Színjáték és színjátékszerű jelenségek | |
Szellemi tartalom | |
A cselekmény és fajai | |
Viszonylatok megelevenítése | |
Ágazatok és típusok | |
Alkotó és megvalósító tevékenységek | |
Színjátszók és közönség | 36 |
Színjáték és társadalom | |
Színjáték és különböző emberi csoportok | |
Elemek vándorlása és megőrzése | |
Színjátékhagyomány | |
Színjáték és társadalom kölcsönhatása | |
A színjáték társadalmi körei | |
Mi a magyar színjáték? | 46 |
A táltos-színjátszó | |
Hivatásos színjátszásunk alaprétege | |
Hivatásos színjátszás és közösségi színjáték | |
Színjátszás Magyarországon a honfoglalás előtt | |
Hivatásos színjátszásunk keleti eredete | |
Különnemű szerkezetek egyeztetése | 49 |
A lovas-nomád társadalom szerkezete | |
A táj | |
Lovas életmód | |
Vándorlás | |
Termelési mód | |
Munkamegosztás | |
Magatartás kettőssége | |
Tulajdonviszonyok | |
Egyén és közösség | |
Társadalmi szervezet | |
Uralkodó és nép | |
A lovas-nomád-társadalom szerkezetének alaptörvénye | |
Szellemiség | |
Vallás | |
A táltos | 52 |
A táltos-színjátszó funkciója | |
A samánizmus fokai | |
Osztják gyógyítási színjáték | |
Tatár táltos-színjáték | |
A táltos-színjátszó és a mai színész | |
Hősi énekek előadása színjátszással | |
Előadásmód megjátsz ott idézőjeles elsőszemélyben | |
Kétirányú funkció | 65 |
A magyar táltos-színjáték | |
Voltak-e magyar táltosok? | |
Tevékenységük fejlettségi foka | |
Táltosszínjátszás a mesékben | |
Színjátszó-költő-énekes | |
A foglalkozás öröklése | |
A táltos-segéd | |
Szerepek válogatása | |
Egyesített tevékenységek | |
A réület | |
Játékstílus | |
Kellékek és jelmez | |
Színtér és színhely | |
A díszlet | |
A táltos-színjátszók sorsa | 74 |
Regősök, tombások, diákok | |
A nagy fordulat | |
A honfoglalás után | |
Magyarság és európa | |
Letelepedés | |
A termelés tagozódása | |
Magásntulajdon | |
Társadalmi rétegeződés | |
A királyság | |
Nemzetiségek | |
Keresztyénség | |
Nyugati műveltség | |
Egység és ellentétek | |
A középkori magyar társadalom | 95 |
Hivatásos színjátszásunk fejlődésiránya | |
A szerkezetvizsgálat további szempontjai | |
A középkori magyar társadalom és színjáték szerkezeti változásainak közös jegyei | |
A jokulátorréteg kialakulása | |
Fölszabadított rabszolgák: torlók | |
Udvari mulattatók | |
Táncosok és muzsikusok | |
A színjátszás, mint foglalkozás | |
Táltos és regős | |
A táltos-segéd átalakulása | |
A középkori színjátszás első ksorszaka | |
Külföldi mulattatók Magyarországon | |
A mimusz | |
Előadók versenye | |
A tombás | |
A második korszak | |
Gazdagodás és tagozódás | |
A diákszínjátszó | |
Külföldi és magyar vágánsok | |
A harmadik korszak jegyei | |
Színjátszás az iskolákban | 101 |
Műsor és megvalósítás | |
A középkori színjáték műfajai | |
Magyar monodráma | |
Hét magyar | |
Lél | |
Megjátszott helyzetdal | |
Ómagyar Mária-siralom | |
Színjátéknyomok a gyermekjátékokban | |
Párbeszédes szövegek | |
A balladák tanusága | |
Páros színjátszás emléke | |
Többszemélyes színjáték | |
Színjáték a templomban | |
Vallásos színjáték, népi színjáték | |
A kassai dombormű | |
A bártfai szereposztó lap | |
A diákmisztérium | 127 |
Jegyzetek | 155 |
Képek jegyzéke | 178 |