1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 1994/17.

Matematika-Informatika-Technika/Az Országos Közoktatási Intézet folyóirata - IV. évfolyam 17. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Az információhordozók szerepe az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban
HOMOR TIVADAR
E tanulmány azt kívánja érzékeltetni, hogy az ÉKP stratégiájában milyen szerepet tölt be a... Tovább

Előszó

Részlet:
Az információhordozók szerepe az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban
HOMOR TIVADAR
E tanulmány azt kívánja érzékeltetni, hogy az ÉKP stratégiájában milyen szerepet tölt be a könyv- és könyvtárhasználat, hogyan épül be az informatika a program műveltséganyagába. Az ÉKP pedagógia egész ismeretanyagát, tananyagrendszerét - különös tekintettel a nyelvi irodalmi kommunikációs nevelésre - hogyan szövi át az önművelés, amely nem más, mint a médiatárra épített könyv- és könyvtárhasználat, valamint a többcsatornás ismeretszerzés. Mi a közös feladata az iskolavezetésnek és a tantestületnek a különböző információhordozó médiumok hatékony alkalmazásában?
A könyvtárhasználati, informatikai ismeretek és gyakorlatok szerepe az ÉKP stratégiájában
1) A programban fontos stratégiai elem és alapvető követelmény a hiteles információnyújtás. Meg kell tanítani a felnövekvő nemzedéket a különböző érzékelési csatornákon hozzájuk eljutó információk kezelésére (szelektálás, eligazodás, befogadás) és alkotó módon történő felhasználására. Ki kell alakítani azokat az alapvető jártasságokat, készségeket, képességeket, melyek alkalmassá teszik a tanulókat a különböző önművelési technikák elsajátítására (könyv, sajtó, rádió, tv, számítógép stb.) Vissza

Tartalom


Tartalom
Homor Tivadar: Az információhordozók szerepe az Értékközvetítő és Képességfejlesztő Programban (29
Tótfalusi András: Milyen volt a görög zene hangsora? (6)
Bali Katalin - Bernáth Andrea - Bus László: Az oktatástechnikai rendszerekről (11)
Török Tamás: Összetett mérési problémák egy lehetséges kezelése (22)
Szeberényi Z. Judit: A nyitrai pedagógusjelöltek rátermettségi feltételei (33)
Dombrády Lóránd: A második világháború magyar hadigazdaságtana vázlatos áttekintése (38)
SZEMLE
Kőkuti Lajos - Pitrik József: A technika szakos tanárképzés korszerűsítési törekvései a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán (47)
Pintér Klára: Matematika + tábor = élmény (50)
Michaela Bobasch: Gimnáziumok a reform időszakában (51)
Vancsó Ödön: Egy rendhagyó továbbképzésről (54)
Czeglédy István: Szakdolgozatok a Matematika Tanszéken tantárgypedagógiából (57)
Szendrei János: Túl a harmadik évfolyamon (58)
Arday István: A túlnépesedés következményei (59)
Takács Gábor - Takács Gáborné: Alternatív matematika tankönyv a negyedik osztályosoknak (61)
Varsics Zita: Tudománytörténet más szemmel (64)
Bonifert Domonkos: Matematika tehetséggondozáshoz (65)
Szakály János: Az információ továbbítása (68)
Balla Gyula: Gazdasági nyomorból katedrálist (70)
Trencsényi László: Walt Disney és Samu Géza találkozása a(z egykori) gyermekszínházban (73)
Gerse Károly: A magyar villamosenergia-rendszer (75)
SATÖBBI (88)
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 1994/17. Iskolakultúra 1994/17. Iskolakultúra 1994/17. Iskolakultúra 1994/17.

A borító kopott, töredezett.

Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba