Előszó
Részlet a könyvből:
"Kertész;
aki sohasem szerette igazán Amerikát, bár élete nagyobb részét ott élte le, aki élete utolsó éveiben félt a hippiktől, kábítószerárusoktól nyüzsgő, nagy életű...
Tovább
Előszó
Részlet a könyvből:
"Kertész;
aki sohasem szerette igazán Amerikát, bár élete nagyobb részét ott élte le, aki élete utolsó éveiben félt a hippiktől, kábítószerárusoktól nyüzsgő, nagy életű Washington Squaren, ahol lakott, aki nagyon egyedül maradt, miután meghalt felesége Erzsébet, akinek hallása megromlott, mozgása lelassult. Megöregedett.
Aki körül fokozatosan bezárult a külső világ ¦ és aki ebbe nem nyugodván, egy új világot fedezett fel magának, ahol otthon volt, ahol nem bánthatták, ahol biztonsággal vehette elő bármikor addig alig-alig használt fényképezőgépét, egy Polaroidot, ami a legalkalmasabb eszköz lett az otthoni fotografáláshoz, hiszen nem kellett elvinni az exponált képeket hívatni, nagyíttatni, ami ott és akkor, abban a helyzetben a legmegfelelőbbnek, sőt az egyetlen megfelelőnek bizonyult.
Ez a világ egy két és fél szobás lakás széles ablakpárkánya New York Cityben, ahol a két éve halott Elizabeth képei, üvegszobrocskák, virágok, fények és árnyékok - szinte mindig a saját sziluettje - segítségével 1979-1981 között készített Polaroid fotóiból megszületett a From my Window kötete, amelyet felesége emlékének ajánlott. Az akkor már nyolcvanas éveinek második felét kezdő Kertész képes volt még egy érvényes, fontos, jelentős, teljesen új szerzői periódust létrehozni a neki kedves tárgyakból, emléknyomokból polaroidizált képekből. Magának csinálta és mi kaptuk. m Nem állíthatja senki hogy az album és Arany János Őszikéi, Kapcsos könyve nem egy tőről fakadtak, nem ugyanarról szólnak, még ha bizonyíthatatlan is direkt kapcsolatuk."
Vissza