Fülszöveg
iVlegerikülföldon tanulni
f
!V
z elmúlt három évben megnőtt a külföldre vágyó magyar fiatalok száma. AkiknekQl, f A sikerül a külföldi felvételi, hosszú távon is hasznosítható, gyakorlati ismertekkel es páratlan magabiztossággal léphetnek a ' munkaerőpiacra, ami a statisztikák szerini {: anyagilag is elismeri erőfeszítéselketJ
A TÁVOZÁS LEGFŐBB OKAI
Míg egy évtizeddel ezelőtt csak néhány szerencsés kiválasztott, a „tehetős családok gyermekei", vagy kiemelkedően jó tanulók gondolkodhattak a külföldi továbbtanulásban, ma Magyarországon a gimnazisták jelentős része eleve külföldön szeretné megkezdeni felsőfokú tanulmányait. Egyelőre nem készült átfogó kutatás a középiskolás diákok körében, amelyből országos tendenciákra lehetne következtetni. Ugyanakkor szakmai partnerünk, az Engame Akadémia 2015 februárjában 500 szülő és 500 diák bevonásával készített nem reprezentatív felmérése szerint a diákok közel 21 százaléka külföldön szeretne továbbtanulni, és több mint 30 százalékuk...
Tovább
Fülszöveg
iVlegerikülföldon tanulni
f
!V
z elmúlt három évben megnőtt a külföldre vágyó magyar fiatalok száma. AkiknekQl, f A sikerül a külföldi felvételi, hosszú távon is hasznosítható, gyakorlati ismertekkel es páratlan magabiztossággal léphetnek a ' munkaerőpiacra, ami a statisztikák szerini {: anyagilag is elismeri erőfeszítéselketJ
A TÁVOZÁS LEGFŐBB OKAI
Míg egy évtizeddel ezelőtt csak néhány szerencsés kiválasztott, a „tehetős családok gyermekei", vagy kiemelkedően jó tanulók gondolkodhattak a külföldi továbbtanulásban, ma Magyarországon a gimnazisták jelentős része eleve külföldön szeretné megkezdeni felsőfokú tanulmányait. Egyelőre nem készült átfogó kutatás a középiskolás diákok körében, amelyből országos tendenciákra lehetne következtetni. Ugyanakkor szakmai partnerünk, az Engame Akadémia 2015 februárjában 500 szülő és 500 diák bevonásával készített nem reprezentatív felmérése szerint a diákok közel 21 százaléka külföldön szeretne továbbtanulni, és több mint 30 százalékuk egyelőre mérlegeli annak a lehetőségeit, hol folytassa. A megkérdezettek mindössze Al százaléka mondta, hogy magyar egyetemen vagy főiskolán folytatná érettségi után. A kutatás másik megdöbbentő megállapítása az, hogy a diákok százaléka nem kapott semmiféle orientációs támogatást a továbbtanulásról szóló döntésben, emellett 20 százalék „nem tudja", hogy kapott-e, ami tulajdonképpen felér egy nemmel. Vagyis a magyar fiatalok zöme
Ön támogatja/támogatná gyermeke külföldi továbbtanulását?
I Igen, mindenben
I Nem tudom Hl Anyagilag nem, egyébként igen
semmiféle segítséget, támpontot nem kapnak életük egyik legfontosabb döntésének meghozatalához.
Sokat elárul a helyzetről az is, hogy az ország legerősebb gimnáziumainak igazgatói és pedagógusai rendre arról számolnak be: végzős osztályaik tanulóinak legalább a fele külföldre készül. A legjobbakat, nemzetközi tanulmányi versenyek győzteseit, diákolimpiák résztvevőit
Forrás: Engame Akadémia
már jóval az érettségi előtt megkörnyékezik a jobb külföldi egyetemek, számukra már csupán formaság a felvételi.
Ezzel párhuzamosan a magyar felsőoktatásban egyre több a bizonytalan tényező. A legnagyobb sokkot 2011-2012 fordulója jelentette, amikor drasztikusan lecsökkentették az állami ösztöndíjas keretszámokat, különösen a legnépszerűbb gazdaságtudományi, jogi kép-
Vissza