1.066.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hol a határ?

Kampánystratégiák és kampányetika, 2002

Fülszöveg

2002. június 12-13-án nagy visszhangot kiváltó konferencia zajlott a Közép-Európai Egyetem Auditóriumában Hol a határ? Kampány-stratégiák és kampányetika, 2002 címmel a Közép-Európai Egyetem, a Nyilvánosság Klub, a Független Magyar Művészeti Alapítvány és a Nyílt Társadalom Archívum szervezésében. A konferenciát azért kezdtük szervezni, mert úgy gondoltuk: felelősen gondolkodó magyar értelmiségi nem hagyhatja szó nélkül, ami a választási kampányban történt. Nem engedhetjük, hogy elfogadottá, természetessé váljon a gyűlöletre építő politikai gyakorlat, amely a látott mértékben, károsan és fölöslegesen megosztja a társadalmat. Különösen a fiatalok veszélyeztetettség tartottuk megdöbbentőnek.
A konferencia célja az volt, hogy tudományos alapossággal feltárja a 2002-es országgyűlési választási kampány egyes rétegeit, és bemutassa azokat az új tartalmi és formai technikákat, amelyek hatására felmerült a politikai, etikai határvonalak átlépésének gyanúja.
E kötet a konferencia... Tovább

Fülszöveg

2002. június 12-13-án nagy visszhangot kiváltó konferencia zajlott a Közép-Európai Egyetem Auditóriumában Hol a határ? Kampány-stratégiák és kampányetika, 2002 címmel a Közép-Európai Egyetem, a Nyilvánosság Klub, a Független Magyar Művészeti Alapítvány és a Nyílt Társadalom Archívum szervezésében. A konferenciát azért kezdtük szervezni, mert úgy gondoltuk: felelősen gondolkodó magyar értelmiségi nem hagyhatja szó nélkül, ami a választási kampányban történt. Nem engedhetjük, hogy elfogadottá, természetessé váljon a gyűlöletre építő politikai gyakorlat, amely a látott mértékben, károsan és fölöslegesen megosztja a társadalmat. Különösen a fiatalok veszélyeztetettség tartottuk megdöbbentőnek.
A konferencia célja az volt, hogy tudományos alapossággal feltárja a 2002-es országgyűlési választási kampány egyes rétegeit, és bemutassa azokat az új tartalmi és formai technikákat, amelyek hatására felmerült a politikai, etikai határvonalak átlépésének gyanúja.
E kötet a konferencia előadásait tartalmazza, néhány további, a választási kampányról szóló tanulmánnyal kiegészítve. A konferencián a résztvevők szekciónként megvitatták az előadásokat. A rögzített vita - terjedelmi okokból - a Nyílt Társadalom Archívum internetes honlapján (www.osa.ceu.hu/kampanyarchiv/) olvasható. Vissza

Tartalom

Gombár Csaba: Egységes utazóközönség vagy megosztott ország?6
Szilágyi Ákos: Totális kampány9
Kiss Balázs: Marketingszemlélet a kampányban17
Történelem, szimbólumok, tömegek
Hubai László: Kampánytörténelem és történelem a kampányban48
Gerő András: Identitáspolitika és térhasználat - történelmi visszatekintés74
Tamás Pál: Politikai élménypiacok 2002-ben. Szimbolikus politika és az ifjúság80
Galló Béla: Sokk volt és elég. A szimbólumok szerepe a kampányban90
Pártkampányok
Csizmadia Ervin: Az SZDSZ - mint kis párt - kampánya96
Lakner Zoltán: Határok nélkül. MSZP-kampány a kettéhasadt országban109
Bruck Gábor: Az MSZP kampánya a kommunikációs szakember szemével126
Sükösd Miklós: Álomjövő. Határátlépések a kormány és a Fidesz választási kampányában137
Bozóki András: Politikai közösség vagy kulturális közösség? Az Orbán-kormány demokráciafelfogása161
Tóth Csaba-Török Gábor: A tematizáló Fidesz186
Juhász Gábor: Kampánypénzhomály 1990-2002193
Fekete propaganda, fekete PR
Mink András: "Fekete könyv". Antikommunista propaganda az 1950-es években200
Sz. Bíró Zoltán: Orosz kampányok, magyar tanulságok218
Petőcz György: Forza Hungaria! Olasz-magyar párhuzamok232
Lugosi Viktoria: Jobboldali röplapdadömping a kampányban241
Boros Géza: "A múmia visszatér". Fekete kampány a pesti utcán264
Dányi Endre - Sükösd Miklós: Fekete PR és politikai vírusmarketing. Interaktív kommunikációs eszközök a kampányban276
Média és kommunikáció a kampányban
Vásárhelyi Márta: Szereptévesztések és határátlépések a média világában296
Zöldi László: Két vas a tűzben. A glokális sajtó a választási kampányban307
Csigó Péter: A televíziós hírműsorok a választási kampány időszakában329
Angelusz Róbert: Közvélemény-kutatások és a pluralizmus ignoranciája344
Sipos Balázs: Kommunikáció és választási szabadság365
Helyi kampány, helyi média - esettanulmányok
Kun István: Hátországi sumákságok - kampány a Beregben378
"Mintha tatárjárás dúlt volna". Szabados Tamás a sárbogárdi választásokról (Mező Ferenc interjúja)389
Bujdos Attila: Úszva az árral. Két miskolci napilap a választási kampányban395
Sárkány László: Ahol nem lépték át a határt410
Gellérfy László: Az üzenetrögzítő megtelt... Kisvárosi kampányhajrá417
Határátlépések. Túl a politika terrénumán
Bíró Béla: Határokon innen és túl. A választási kampány és a kisebbségi kérdés424
Sáska Géza: Iskola a határon. Közösségi és magániskolák a kampányban440
Koltai Tamás: A kultúrpolitika mint kampányeszköz449
Czene Gábor: Isten útjait fürkészve. Az egyházak a választási kampányban455
Petschnig Mária Zita: Itt volt a határ. Gazdaságpolitika és kampány461
Tamás Gáspár Miklós: A mozgósítás (A demokrácia ellen: szakmázás kontra nemzeti misztika)473
Dokumentumok
A 2002-es választási kampány értékelése (Baja Ferenc, MSZP)484
Az SZDSZ kampányáról (Horn Gábor, SZDSZ)492
Kampányrepertórium498
Szerzőink502
Köszönetnyilvánítás511
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hol a határ?
Állapot:
2.440 ,-Ft
20 pont kapható
Kosárba