1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsunk az általános iskolában?

Teljes tájékoztató az általános iskolákban működő tanítók és tanárok részére, minden tárgy tanításának módszeres felépítéséről, bemutató típus tanítási egységek feldolgozásával

Szerző
Nyíregyháza
Kiadó: Tanügyi Könyvesbolt
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 202 oldal
Sorozatcím: Magyar Nevelők Kiskönyvtára-Aranykert vezérkönyv
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: 27 szemléltető rajzzal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Magyar nyelv és irodalom
A beszélgetés tanításáról általában5
A beszélgetés tanításnak általános vázlata6
Reális anyagú vázlat6
Humánus anyagú vázlat8
Bemutató tanítások9
A ház őrzője - A Bodri9
Az én padom11
Széforgó papírból13
Piroska és a farkas14
Az óra17
Kocsi, agyagból formálva20
Községünk határa22
Domborzat, talaj, folyó- és állóvizeink25
Csapadék, széljárás, hőmérséklet, éghajlat26
Kossuth Lajos és a jobbágyság felszabadítása29
Az írás és olvasás, valamint az olvasmánytárgyalásokról általában33
Az olvasás és írás tanításának általános vázlatai35
Írási előgyakorlatok feldolgozásának általános menete35
Hangoztatási előgyakorlatok általános menete35
Betűismertetés általános menete36
Az írás - szépírás - tanításának általános menete37
Olvasmányok tárgyalása38
Humánus, erkölcsi vonatkozású, az érzelemhez szóló olvasmányok tárgyalásának általános menete38
Önálló tevékenységek az olvasástanítás körében40
Humánus költemények tárgyalása40
Általános vázlat40
Bemutató tanítások az írás-olvasás és az olvasmánytárgyalásokról43
1. tanítás: Írási előgyakorlat43
2. tanítás: Írási előgyakorlat45
Néhány szó a hangoztatási előgyakorlatokból46
Betűismertetések47
Olvasmánytárgyalások kezdőfokon54
Az összetett kisbetűk tanításáról56
A nagybetűk feldolgozásáról általában58
Bemutató tanítás a nagybetűk feldolgozására59
Írás - szépírás a II. osztályban61
Humánus olvasmánytárgyalás a II. osztályban63
Reális olvasmánytárgyalás az ált. isk. VII. vagy VIII. osztályában (Gárdonyi Géza: A tulipán)72
Humánus költeménytárgyalás az általános isk. V. osztályában (János vitéz)76
Humánus költeménytárgyalás az ált. isk. IV. oszt. (Petőfi: Füstbe ment terv)80
Humánus költeménytárgyalás az ált. isk. II. oszt. (Petőfi: Anyám tyúkja)82
A fogalmazások tanításáról általában85
Közös-kötött-fogalmazás vázlata85
Szabad fogalmazások tanításának általános vázlata86
Egy általános dolgozatjavítási óra lefolyásának vázlata88
Kötött fogalmazás a II. osztályban89
Kötött-közös-fogalmazás a II. osztályban, cselekedtetés után-Mit csinál Péter?90
Fogalmazás a II. osztályban. Szemlélet alapján. A kovácsnál.92
Szabad fogalmazás a III. osztályban. A nagymosás94
A nyelvi ismeretek tanításáról általában96
A nyelvi ismeretek tanításának általános vázlata97
Nyelvi ismeretek a II. osztályban: A tudás hadserege-Az ábc betűi98
Nyelvi ismeretek a IV. osztályban. Gondolataink legérthetőbb kifejezésmódja. A beszéd és az írás101
Magyaros szólások, kifejezések gyűjtése, VII. o.104
A tollbamondás és másolás tanításának általános vázlata107
Másoltatások108
Számolás és mérés tanításáról általában108
A számolás és mérés tanításának általános menete109
Számkörbővítés109
Alapműveletek tanításának általános menete a II-III. osztályokban110
A gyakorlati példák megfejtésének menete (I-III. osztályokban)112
Alapműveletek gyakorlása gyakorlati példákon113
Műveletek tanítása a felsőbb fokon113
Mértani fogalmak ismertetése114
Számkörbővítés az I. osztályban115
Számkörbővítés a III. osztályban118
Szóbeli alapművelet tanítása122
Részletes tanítás123
Művelettanítás a felső fokon. Tizedestört szorzása tizedestörttel. V. oszt. anyaga125
Szorzótábla ismertetése. A kilences szorzótábla. II. oszt.128
Mértani anyag ismertetése. A kocka leírása. VI. oszt.131
Föld- és néprajz tanításáról általában134
A föld- és néprajz tanításának általános menete135
A község és környéke. Szomszédos községek, járás, járási székhely. V. oszt. anyaga137
Az Északnyugati Felvidék helyzete, hegyei, vizei139
Oroszország általános ismertetése. VI. oszt.142
A történelem tanításáról általában145
Egy történelmi óra anyagának megtanítása, tárgyalása az V. és VI. osztályokban. Általános vázlat146
Egy történelmi egység feldolgozásának általános vázlata a VII. és VIII. osztályokban147
Állampolgári ismeretek tanításának általános vázlata148
Állampolgári alapismeretek. Állami anyakönyvek. VIII. oszt. anyaga149
Állami anyakönyvek152
Az ember élete. A tárgy tanításáról általában153
Az ember élete című tárgy tanításának általános menete154
Hogyan tudunk a körülöttünk és bennünk történő dolgokról? VII. oszt. anyaga155
Természetrajz. A növények ismertetésének általános vázlata158
Az állatok ismertetésének általános vázlata159
Ásványok ismertetésének általános vázlata160
Növényismertetés. A tölgyfa. VI. oszt. anyaga161
Egy állat ismertetése. A szarvasmarha. V. oszt.164
A természettan és vegytan tanításáról általában. VII., VII. o.167
A természettani és vegytani egységek feldolgozásának általános menete168
A hőmérő. VII. o. természettani anyag169
Rajzolás. A tárgy tanításáról általában174
A vonalvezetési gyakorlatok fogalmazásának általános menete175
A szemlélet utáni rajzoltatás általános vázlata176
A díszítő tervezés tanításának általános menete178
A rajzolás eszközei178
Tanítási szemelvények vázlatokban a rajzolás tanításához180
Játékos, szabadrajzolás. Kapcsolatos vonalvezetés. II. osztály181
Élmény rajzoltatása182
Különböző helyzető, összefüggő egyenes vonalak rajzolása. III. és IV. oszt.183
A szimmeria felismerése. V. osztály.184
Szerkesztő rajzolása az V., VI., VII., VIII. osztályokban185
Az asztal alap-, homok- és oldalnézeti képe. V. o.185
Az ének. A tárgy tanításáról általában186
Hallás utáni énektanítás vázlatai187
Mondóka, kiolvasó, táncszó187
Gyermekdalok tanításának menete188
Népdalok, énekek tanítási módja188
A dallam megtanítása189
A hangjegy utáni énektanítás általános vázlatai190
Daltanítás190
Új hang-, vagy elméletismeret megtanításának módja191
Az összhangzatos énekeltetésről és az iskolai énekkarokról192
Az énekkari órák menete192
Testnevelés. A tárgy tanításáról általában192
A testnevelés tanításának általános vázlatai194
A testnevelési órák beosztása195
Az egyes gyakorlatok végrehajtásának módjai, fokozatai
I-II. osztály195
A III-VIII. osztályban195
Alkalmas óraközi gyakorlatok196
A szabad beszélgetések módjáról196
Választható tárgyak és gyakorlatok óráinak lefolytásáról197

Baksy Andor

Baksy Andor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Baksy Andor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem