kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tanügyi Könyvesbolt |
---|---|
Kiadás helye: | Nyíregyháza |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 202 oldal |
Sorozatcím: | Magyar Nevelők Kiskönyvtára-Aranykert vezérkönyv |
Kötetszám: | 1 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 27 szemléltető rajzzal illusztrálva. |
Magyar nyelv és irodalom | |
A beszélgetés tanításáról általában | 5 |
A beszélgetés tanításnak általános vázlata | 6 |
Reális anyagú vázlat | 6 |
Humánus anyagú vázlat | 8 |
Bemutató tanítások | 9 |
A ház őrzője - A Bodri | 9 |
Az én padom | 11 |
Széforgó papírból | 13 |
Piroska és a farkas | 14 |
Az óra | 17 |
Kocsi, agyagból formálva | 20 |
Községünk határa | 22 |
Domborzat, talaj, folyó- és állóvizeink | 25 |
Csapadék, széljárás, hőmérséklet, éghajlat | 26 |
Kossuth Lajos és a jobbágyság felszabadítása | 29 |
Az írás és olvasás, valamint az olvasmánytárgyalásokról általában | 33 |
Az olvasás és írás tanításának általános vázlatai | 35 |
Írási előgyakorlatok feldolgozásának általános menete | 35 |
Hangoztatási előgyakorlatok általános menete | 35 |
Betűismertetés általános menete | 36 |
Az írás - szépírás - tanításának általános menete | 37 |
Olvasmányok tárgyalása | 38 |
Humánus, erkölcsi vonatkozású, az érzelemhez szóló olvasmányok tárgyalásának általános menete | 38 |
Önálló tevékenységek az olvasástanítás körében | 40 |
Humánus költemények tárgyalása | 40 |
Általános vázlat | 40 |
Bemutató tanítások az írás-olvasás és az olvasmánytárgyalásokról | 43 |
1. tanítás: Írási előgyakorlat | 43 |
2. tanítás: Írási előgyakorlat | 45 |
Néhány szó a hangoztatási előgyakorlatokból | 46 |
Betűismertetések | 47 |
Olvasmánytárgyalások kezdőfokon | 54 |
Az összetett kisbetűk tanításáról | 56 |
A nagybetűk feldolgozásáról általában | 58 |
Bemutató tanítás a nagybetűk feldolgozására | 59 |
Írás - szépírás a II. osztályban | 61 |
Humánus olvasmánytárgyalás a II. osztályban | 63 |
Reális olvasmánytárgyalás az ált. isk. VII. vagy VIII. osztályában (Gárdonyi Géza: A tulipán) | 72 |
Humánus költeménytárgyalás az általános isk. V. osztályában (János vitéz) | 76 |
Humánus költeménytárgyalás az ált. isk. IV. oszt. (Petőfi: Füstbe ment terv) | 80 |
Humánus költeménytárgyalás az ált. isk. II. oszt. (Petőfi: Anyám tyúkja) | 82 |
A fogalmazások tanításáról általában | 85 |
Közös-kötött-fogalmazás vázlata | 85 |
Szabad fogalmazások tanításának általános vázlata | 86 |
Egy általános dolgozatjavítási óra lefolyásának vázlata | 88 |
Kötött fogalmazás a II. osztályban | 89 |
Kötött-közös-fogalmazás a II. osztályban, cselekedtetés után-Mit csinál Péter? | 90 |
Fogalmazás a II. osztályban. Szemlélet alapján. A kovácsnál. | 92 |
Szabad fogalmazás a III. osztályban. A nagymosás | 94 |
A nyelvi ismeretek tanításáról általában | 96 |
A nyelvi ismeretek tanításának általános vázlata | 97 |
Nyelvi ismeretek a II. osztályban: A tudás hadserege-Az ábc betűi | 98 |
Nyelvi ismeretek a IV. osztályban. Gondolataink legérthetőbb kifejezésmódja. A beszéd és az írás | 101 |
Magyaros szólások, kifejezések gyűjtése, VII. o. | 104 |
A tollbamondás és másolás tanításának általános vázlata | 107 |
Másoltatások | 108 |
Számolás és mérés tanításáról általában | 108 |
A számolás és mérés tanításának általános menete | 109 |
Számkörbővítés | 109 |
Alapműveletek tanításának általános menete a II-III. osztályokban | 110 |
A gyakorlati példák megfejtésének menete (I-III. osztályokban) | 112 |
Alapműveletek gyakorlása gyakorlati példákon | 113 |
Műveletek tanítása a felsőbb fokon | 113 |
Mértani fogalmak ismertetése | 114 |
Számkörbővítés az I. osztályban | 115 |
Számkörbővítés a III. osztályban | 118 |
Szóbeli alapművelet tanítása | 122 |
Részletes tanítás | 123 |
Művelettanítás a felső fokon. Tizedestört szorzása tizedestörttel. V. oszt. anyaga | 125 |
Szorzótábla ismertetése. A kilences szorzótábla. II. oszt. | 128 |
Mértani anyag ismertetése. A kocka leírása. VI. oszt. | 131 |
Föld- és néprajz tanításáról általában | 134 |
A föld- és néprajz tanításának általános menete | 135 |
A község és környéke. Szomszédos községek, járás, járási székhely. V. oszt. anyaga | 137 |
Az Északnyugati Felvidék helyzete, hegyei, vizei | 139 |
Oroszország általános ismertetése. VI. oszt. | 142 |
A történelem tanításáról általában | 145 |
Egy történelmi óra anyagának megtanítása, tárgyalása az V. és VI. osztályokban. Általános vázlat | 146 |
Egy történelmi egység feldolgozásának általános vázlata a VII. és VIII. osztályokban | 147 |
Állampolgári ismeretek tanításának általános vázlata | 148 |
Állampolgári alapismeretek. Állami anyakönyvek. VIII. oszt. anyaga | 149 |
Állami anyakönyvek | 152 |
Az ember élete. A tárgy tanításáról általában | 153 |
Az ember élete című tárgy tanításának általános menete | 154 |
Hogyan tudunk a körülöttünk és bennünk történő dolgokról? VII. oszt. anyaga | 155 |
Természetrajz. A növények ismertetésének általános vázlata | 158 |
Az állatok ismertetésének általános vázlata | 159 |
Ásványok ismertetésének általános vázlata | 160 |
Növényismertetés. A tölgyfa. VI. oszt. anyaga | 161 |
Egy állat ismertetése. A szarvasmarha. V. oszt. | 164 |
A természettan és vegytan tanításáról általában. VII., VII. o. | 167 |
A természettani és vegytani egységek feldolgozásának általános menete | 168 |
A hőmérő. VII. o. természettani anyag | 169 |
Rajzolás. A tárgy tanításáról általában | 174 |
A vonalvezetési gyakorlatok fogalmazásának általános menete | 175 |
A szemlélet utáni rajzoltatás általános vázlata | 176 |
A díszítő tervezés tanításának általános menete | 178 |
A rajzolás eszközei | 178 |
Tanítási szemelvények vázlatokban a rajzolás tanításához | 180 |
Játékos, szabadrajzolás. Kapcsolatos vonalvezetés. II. osztály | 181 |
Élmény rajzoltatása | 182 |
Különböző helyzető, összefüggő egyenes vonalak rajzolása. III. és IV. oszt. | 183 |
A szimmeria felismerése. V. osztály. | 184 |
Szerkesztő rajzolása az V., VI., VII., VIII. osztályokban | 185 |
Az asztal alap-, homok- és oldalnézeti képe. V. o. | 185 |
Az ének. A tárgy tanításáról általában | 186 |
Hallás utáni énektanítás vázlatai | 187 |
Mondóka, kiolvasó, táncszó | 187 |
Gyermekdalok tanításának menete | 188 |
Népdalok, énekek tanítási módja | 188 |
A dallam megtanítása | 189 |
A hangjegy utáni énektanítás általános vázlatai | 190 |
Daltanítás | 190 |
Új hang-, vagy elméletismeret megtanításának módja | 191 |
Az összhangzatos énekeltetésről és az iskolai énekkarokról | 192 |
Az énekkari órák menete | 192 |
Testnevelés. A tárgy tanításáról általában | 192 |
A testnevelés tanításának általános vázlatai | 194 |
A testnevelési órák beosztása | 195 |
Az egyes gyakorlatok végrehajtásának módjai, fokozatai | |
I-II. osztály | 195 |
A III-VIII. osztályban | 195 |
Alkalmas óraközi gyakorlatok | 196 |
A szabad beszélgetések módjáról | 196 |
Választható tárgyak és gyakorlatok óráinak lefolytásáról | 197 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.