1.067.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan tanítsuk hatékonyan a hátrányos helyzetű tanulókat?

Az értelemorientált tanítás lehetőségei/A tanulmánykötet meggyőz bennünket arról, hogy a hátrányos helyzetű diákok oktatásában is a kezdetektől fogva érdemes érvényesíteni a komplex megközelítéseket

Szerző
Budapest
Kiadó: Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-86542-9-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Az iskolarendszer céljának tekinti a hátrányos helyzetű gyerekek értelmes tanítását. Hazánkban is hatalmas pénzösszegeket juttatnak az oktatási rendszerbe a hátrányos helyzetű gyerekek oktatására. A tanulmányok mondanivalója provokatívan úgy foglalható össze, hogy addig, amíg a tanárok, döntéshozók (vagyis a többségi társadalom képviselői) az iskolarendszerben nem képesek a hátrányos helyzetű diákok kulturális közegét a többségi társadaloméval egyenrangúnak tekinteni és erre építve bevezetni a tanulókat a többségi, nem hátrányos helyzetű társadalom világába, műveltségébe, addig mindenféle próbálkozás eleve kudarcra van ítélve."
Varga Attila

Tartalom

Előszó (John I. Goodlad) 7
Miről szól ez a könyv? 9
Köszönetnyilvánítás 11
Bevezetés. A hátrányos helyzetű gyermekek tanításának nehézségei (Michael S. Knapp) 13
1. fejezet. A tanulási környezet (Heather McCollum) 21
2. fejezet. A különböző hátterű gyerekek motiválása (Patrick M. Shields) 37
3. fejezet. A fogalmi megértés hangsúlyozása, a látókör szélesítése a matematikatanításban (Andrew A. Zucker) 47
4. fejezet. Mélyebb megértésre törekvés az olvasástanításban (Nancy E. Adelman) 59
5. fejezet. Az értelmes kommunikáció hangsúlyozása az írástanításban (Margaret C. Needels) 73
6. fejezet. Az értelemorientált tanítás jelentősége a kiegészítő oktatásban (Brenda J. Turnbull) 87
7. fejezet. A hátrányos helyzetű tanulók értelemorientált tanításának eredményei (Michael S. Knapp - Camille Marder - Andrew A. Zucker - Nancy E. Adelman - Margaret C. Needels) 101
8. fejezet. Az értelmes tanítást befolyásoló tantermi tényezők (Michael S. Knapp) 115
9. fejezet. Az értelemorientált tanítást támogató iskola és iskolakörzeti környezet (Michael S. Knapp - Patrick M. Shields - Christine Padilla) 127
Összegzés. A hátrányos helyzetű tanulói csoportok értelemorientált tanítása (Michael S. Knapp - Patrick M. Shields-Brenda J. Turnbull) 143
"A" függelék. Kutatási módszerek és mérések 159
"B" függelék. Statisztikai táblázatok 175
Összefoglalás magyar szemmel (Varga Attila) 179
A szerzőkről 187
Irodalom 190
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Hogyan tanítsuk hatékonyan a hátrányos helyzetű tanulókat? Hogyan tanítsuk hatékonyan a hátrányos helyzetű tanulókat? Hogyan tanítsuk hatékonyan a hátrányos helyzetű tanulókat?

A borító foltos.

Állapot:
2.840 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba